Polscy e-konsumenci ufają zagranicznym sklepom internetowym. Już ponad 40% kupuje transgranicznie

0

Zachowania zakupowe Polaków potwierdzają, że granice w e-handlu coraz bardziej się zacierają. Ponad połowa kupujących online ufa zagranicznym sprzedawcom w takim samym stopniu, jak krajowym – wynika z badania wykonanego na zlecenie PayU. Najpopularniejszym kierunkiem e-zakupów transgranicznych są Chiny. Polscy internauci kupują za granicą ubrania, elektronikę i biżuterię.

E-handel bez granic

41% osób, które robią zakupy w sieci, skorzystało z oferty zagranicznych sklepów i serwisów internetowych w ciągu ostatnich 6 miesięcy. 59% z nich dokonuje takiej transakcji co najmniej raz w miesiącu. Najpopularniejsze kierunki zakupowe wskazują, że w e-handlu odległości i granice nie są barierami. Polacy najczęściej kupują w Chinach, co wynika z dużej popularności AliExpress. Azjatycką platformę sprzedażową zna 73% badanych, którzy robią e-zakupy za granicą. Poza Chinami, chętnie wybierane są także sklepy internetowe z Niemiec (29%), Wielkiej Brytanii (29%) i Stanów Zjednoczonych (20%).

Zakupy w zagranicznych sklepach internetowych zyskują na popularności. Według prognoz, do 2020 roku aż jedna trzecia światowego rynku e-commerce będzie transgraniczna – mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, Country Manager PayU w Polsce. Zachowania polskich e-konsumentów odzwierciedlają globalne trendy. Kluczowymi czynnikami, które mogą skłonić Polaków do jeszcze częstszych zakupów w zagranicznych sklepach internetowych są niższe ceny produktów, połączone z darmową dostawą, a także możliwość skorzystania z dobrze znanych, lokalnych metod płatności.

Priorytet bezpieczeństwa

85% badanych uważa bezpieczeństwo za najważniejszą cechę transakcji w zakupach transgranicznych. Biorąc pod uwagę, że 53% osób, które kupują w sieci, ufa zagranicznym sklepom w takim samym stopniu, jak tym krajowym, można wnioskować, że zagraniczni sprzedawcy dobrze radzą sobie ze spełnieniem tego wymagania. Jedną z gwarancji bezpieczeństwa jest dla konsumentów możliwość skorzystania ze znanego sposobu płatności, np. PayU. Kupujący z Polski najchętniej płacą w zagranicznych sklepach internetowych szybkim przelewem za pośrednictwem operatora (35% wskazań) lub kartą (34,6% wskazań).

Czytaj również:  Amerykanie reformują podatki, Trump odwiedza Azję, indeksy PMI dla usług

Handel transgraniczny to zdecydowanie jedno z najciekawszych i bardzo dynamicznie rozwijających się̨ zjawisk w branży e-commerce na całym świecie. Jak wynika z raportu PayU polscy konsumenci są klientami zagranicznych e-sklepów, ufają im. Cross – border już ma znaczący wpływ na lokalny e-commerce, dlatego w e-Izbie wsparcie polskich przedsiębiorców w ekspansji międzynarodowej traktujemy priorytetowo, zarówno w obszarze aktywności legislacyjnej jak i edukacyjnejmówi Patrycja Sass- Staniszewska, Prezes Zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej.

Unikalne i tanie produkty

Kupując w zagranicznych e-sklepach Polacy szukają przede wszystkim unikalnych produktów, które są niedostępne w kraju. Do zakupów transgranicznych skłaniają ich także atrakcyjne ceny i szeroki asortyment. Jak wynika z badania PayU, w zagranicznych sklepach internetowych polscy e-konsumenci wydają średnio 1 282 zł miesięcznie. Najchętniej kupują ubrania (42%) – to najpopularniejszy wybór w każdej grupie wiekowej. Na drugim miejscu plasuje się drobna elektronika (24%) i biżuteria, w tym zegarki (24%).

###