Polska firma wdroży innowacyjny system informacji pasażerskiej w stolicy Kazachstanu. Będzie zarządzał 900 autobusami i multimedialnymi reklamami

Polska firma wdroży innowacyjny system informacji pasażerskiej w stolicy Kazachstanu. Będzie zarządzał 900 autobusami i multimedialnymi reklamami

Polska firma wdroży innowacyjny system informacji pasażerskiej w stolicy Kazachstanu. Będzie zarządzał 900 autobusami i multimedialnymi reklamami 1

W ostatnich latach rośnie zapotrzebowanie na nowoczesne technologie, a dynamiczny rozwój tego sektora jest widoczny również na wschodzie Europy. Jedną z firm, która wprowadza innowacyjne rozwiązania na tamten rynek, jest polska firma Engave. Przedsiębiorstwo uzyskało ostatnio duży kontrakt na wdrożenie systemu informacji pasażerskiej w stolicy Kazachstanu – Astanie. Tym samym firma Engave wesprze gospodarza Expo 2017.

Kontrakt w Kazachstanie polega na dostarczeniu dla miasta Astany systemu informacji pasażerskiej dla 900 autobusów wraz z multimedialnymi mediami reklamowymi, które będą zainstalowane zarówno w autobusach, jak i na przystankach – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Dominik Żochowski, prezes zarządu firmy Engave. – Drugim etapem tego projektu jest dostarczenie internetowej platformy do sprzedaży biletów, którą robimy razem z naszymi partnerami, takimi jak Forte Bank i B-Line. Jest to bank i operator telefonii komórkowej. Będzie ona umożliwiała zakup biletów poprzez smartfony.

Za realizację kontraktu odpowiada konsorcjum w składzie Engave sp. z o.o. oraz Engave International. W zamian za wdrożenie systemu polska firma będzie obsługiwać rynek reklamowy w przestrzeni publicznej związanej z transportem przez okres 7 lat.

Innowacyjność tej usługi polega na tym, że my dostarczamy cały system w ramach inwestycji, a potem w ramach 7-letniego kontraktu mamy prawo wyłączności do korzystania z niego jako z medium reklamowego – i to będzie nasze główne źródło przychodów – wyjaśnia Dominik Żochowski.

Polska firma będzie miała bardzo trudne zadanie, bowiem będzie musiała wyposażyć 908 autobusów miejskich w jednolity system informacji pasażerskiej oraz reklam. Ponadto prace, które będą prowadzone w Astanie, obejmą także instalację specjalnych standów informacyjnych, tzw. iSTOP-ów, czyli nośników informacji i reklam outdoorowych. Na modernizację oczekuje 200 przystanków.

W pierwszym etapie montujemy tablice zarówno na przystankach, jak i w autobusach, które znajdują się na drogach łączących lotnisko z terenem expo, a także dworcu kolejowym. Będzie to jedna z głównych platform reklamowych dla firm, które na expo się wystawiają. Podobne usługi są w Polsce, bo cały system wzorowany jest na systemie, który między innymi stosowany jest w Warszawie. Przedstawiciele miasta Astany zwiedzali już Warszawę i Gdańsk. System, który tam instalujemy, jest odzwierciedleniem rozwiązań, które działają już w Polsce – tłumaczy Dominik Żochowski.

Engave pracuje też nad kolejnymi innowacyjnymi rozwiązaniami. W połowie tego roku polska firma planuje wprowadzić na rynek całą gamę produktów chmurowych.

Oferta będzie skierowana głównie do małych i średnich przedsiębiorców, i będą to usługi typu disaster recovery w chmurze, backup w chmurze i inne innowacyjne usługi. Co ważne, nie chcemy oferować samej przestrzeni obliczeniowej, tylko będą to wyspecjalizowane usługi skierowane i zabezpieczające konkretne potrzeby przedsiębiorców – podsumowuje Dominik Żochowski.