7 C
Warsaw
wtorek, Listopad 13, 2018
Tagi Rynek reklamowy

Informacje, komentarze i wypowiedzi: rynek reklamowy

Anna Kacprzyk

Wideo online na pozycji lidera

Jak wynika z raportu Forrester, reklamodawcy do 2023 wydadzą na reklamę online aż 102,8 mld dolarów. Przewiduje się również, że udział wideo online za pięć lat wzrośnie z 21,2% do 34,3 % i tym...
Sieci sklepów liderami wydatków reklamowych w marcu. To efekt wprowadzenia ograniczeń w handlu w niedziele

Sieci sklepów liderami wydatków reklamowych w marcu. To efekt wprowadzenia ograniczeń w handlu w...

Ograniczenie handlu w niedzielę znacząco przełożyło się na rynek reklamowy. To właśnie branża handlowa wygenerowała w marcu – pierwszym miesiącu obowiązywania nowych przepisów – największe wydatki na promocję w mediach. Wzrosły one w ciągu miesiąca o 100 mln zł...
kreowanie wizerunku PR marketing

W 2018 roku rynek reklamy w Polsce będzie rósł w tempie około 4 proc.

Z początkiem nowego roku analitycy Haitong Bank przeanalizowali rynek mediów w Polsce i wyróżnili tematy, które według nich będą miały największe znaczenie dla mediów krajowych przez najbliższe 12 miesięcy. Przede wszystkim wskazują na słabą dynamikę...
Wartość polskiego rynku reklamowego przekroczy w tym roku 7 mld zł. Wciąż jednak rozwija się wolniej niż globalny

Wartość polskiego rynku reklamowego przekroczy w tym roku 7 mld zł. Wciąż jednak rozwija...

W tym roku polski rynek reklamowy zanotuje nieco ponad 2-proc. wzrost, a jego wartość przekroczy 7 mld zł – wynika z prognoz firmy Zenith. Pieniądze reklamodawców wciąż najszerszym strumieniem płyną do telewizji, ale to internet...
Polska firma wdroży innowacyjny system informacji pasażerskiej w stolicy Kazachstanu. Będzie zarządzał 900 autobusami i multimedialnymi reklamami

Polska firma wdroży innowacyjny system informacji pasażerskiej w stolicy Kazachstanu. Będzie zarządzał 900 autobusami...

W ostatnich latach rośnie zapotrzebowanie na nowoczesne technologie, a dynamiczny rozwój tego sektora jest widoczny również na wschodzie Europy. Jedną z firm, która wprowadza innowacyjne rozwiązania na tamten rynek, jest polska firma Engave. Przedsiębiorstwo uzyskało...
Europejskie Jabłka Dwukolorowe 4

Jak marketing pomógł polskim jabłkom w Chinach?

Sukces kampanii Europejskie Jabłka Dwukolorowe stał się faktem. Prowadzone od 2014 roku rozmowy, spotkania, negocjacje i działania promocyjne na rynku chińskim, doprowadziły do dopuszczenia do importu polskich jabłek. Jaką rolę w tym projekcie odegrał...
739352566_skowronski_tv_publiczna.png

K. Skowroński: Media publiczne potrzebują skoku jakościowego.Potrzebne są większe wpływy z abonamentu

Jeśli media publiczne nie wykonają skoku jakościowego, zginą – przekonuje Krzysztof Skowroński, prezes Radia Wnet i Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich. Jego zdaniem ten skok jest możliwy tylko przy zwiększeniu wpływów z abonamentu radiowo-telewizyjnego. To też pozwoli mediom uniezależnić...
e355a04002_397891183-agora-reklama

Rynek reklamy w tym roku wzrośnie od 2 do 4 procent

Wydatki na reklamę w pierwszym kwartale br. wyniosły blisko 1,7 mld zł, po 3,5-proc. wzroście rok do roku – wynika z szacunków Agory. To pozwala prognozować ok. 2-4-proc. wzrost rynku w tym roku. Reklamodawcy zwiększyli nakłady na...
rp_d62aedb797_864660762-starlink-reklama-prognozy.png

Rynek reklamowy przyspieszy. Głównie dzięki wydatkom handlu i firm farmaceutycznych

Rynek reklamowy w 2015 roku może rosnąć najszybciej od 2010 roku, co wynika głównie z lepszego stanu gospodarki, sytuacji na rynku pracy i wyższych wydatków na konsumpcję. Sektorami napędzającymi rynek – podobnie jak w 2014 roku – będą...
rp_e88ea70563_250907495-clear-channel-news-OK.png

Klienci galerii handlowych atrakcyjną grupą dla reklamodawców. Dzięki digitalom Clear Channel Poland łatwiej do...

Klienci odwiedzający galerie handlowe to coraz ważniejsza grupa dla marketingowców. Polacy średnio spędzają w nich już 2 godziny, robiąc zakupy lub tylko spędzając tam wolny czas. Clear Channel Polska chce umożliwić reklamodawcom dotarcie do tej cennej...
rp_b67cba5742_1669789997-starlink-reklama2014.png

Handel i farmacja napędzają rynek reklamowy. Hamuje go spadek wydatków w branży FMCG

Niemal 7,3 mld zł wydały w ubiegłym roku firmy na reklamę w mediach. To o prawie 200 mln zł więcej niż rok wcześniej. Tradycyjnie rynek reklamy napędzały branże handlowa oraz farmaceutyczna, a pozytywnym sygnałem było zahamowanie spadków w sektorze...
rp_32637d68df_170623451-mindshare-reklama.png

Rynek reklamowy na wyraźnym plusie

O 3-4 proc. wzrósł rynek reklamy w ubiegłym roku – ocenia dom mediowy Mindshare Polska. W tym roku dynamika wzrostu może być nieco wyższa. Wbrew prognozom rosną wydatki na reklamę telewizyjną mimo silnej konkurencji ze...
Michał Maciej Lisiecki, prezes PMPG Polskie Media

GK PMPG podsumowuje I półrocze 2014: wzrost zysku i rentowności

Wzrost zysku to efekt przeprowadzonych działań optymalizacyjnych oraz uporządkowania struktury Grupy Kapitałowej. Wskutek tych działań istotne zmiany zaszły w strukturze kosztów. Dzięki wyeliminowaniu kosztochłonnych linii biznesowych oraz renegocjacjom umów długookresowych ze stałymi dostawcami udało...
Michał Maciej Lisiecki, prezes PMPG Polskie Media

Grupa Kapitałowa Platforma Mediowa Point Group w I kwartale 2014: prawie trzykrotnie wyższy zysk...

Zyskiem netto w wysokości 2 mln 624 tys. zł – prawie trzy razy wyższym niż przed rokiem - zamknęła I kwartał 2014 Grupa Kapitałowa Platforma Mediowa Point Group. EBITDA wyniosła 3 mln 545 tys....
rp_080cf25265_783306451-OMD-media.png

Rynek reklamowy odbija się od dna. Rosną wydatki na reklamę, a wraz z nimi...

Rośnie popyt na czas reklamowy. Media zaczynają więc podnosić ceny. Sytuacja dotyczy przede wszystkim telewizji oraz sektora online. Równocześnie reklamy internetowe osiągają dziś dużo wyższą skuteczność niż jeszcze kilka lat temu.  – Ceny za emisję reklam...
rp_5a9bafc397_572100463-prasa-sprzedaz.png

Wpływy z reklamy w prasie drukowanej wciąż spadają. Reklamodawcy przenieśli się do internetu

Wpływy z reklamy w segmencie prasy drukowanej w ciągu dziewięciu lat spadły o dwie trzecie. W tym samym czasie w internecie wzrosły jedenastokrotnie. Wydawcy gazet starają się więc zmobilizować czytelników, by płacili za treści publikowane w internecie i zamykają bezpłatny dostęp do części...
wideo laptop telefon

Reklama wideo w Internecie

Coraz większy dostęp do szerokopasmowego Internetu i mobilnych urządzeń sprawił, że w sieci pojawia się ogromna ilość treści wideo. Dużym zainteresowaniem cieszą się nie tylko materiały rozrywkowe, ale - jak pokazują badania - chętnie...

GORĄCY TEMAT

Grzegorz Dzik, wiceprezydent Pracodawców RPvideo

Sytuacja na rynku pracy wymaga aktywizacji osób niepełnosprawnych

W Polsce od ponad 20 lat aktywność zawodowa jest na tym samym poziomie. Jeśli chodzi o osoby niepełnosprawne – jest to jeden z najniższych...
Ministerstwo Sprawiedliwości prawo

Pozew o zniesławienie i znieważenie, naruszenie dóbr osobistych – bolączka dzisiejszych...

Eksperci przewidują wzrost liczby skazań za zniesławienia i znieważenia (art. 212 i 216 Kodeksu karnego). Wskazują na to też dane z resortu sprawiedliwości. W...
Ministerstwo Sprawiedliwości prawo

Zmiana w podatku od towarów i usług – Nowa matryca stawek...

Ministerstwo Finansów (MF) opublikowało projekt nowelizacji ustawy o VAT, której kluczowym elementem jest zastąpienie obowiązującej matrycy obniżonych stawek VAT (tj. listy towarów i usług...
święta choinka zakupy

Ile wydamy na święta Bożego Narodzenia w 2018 r.?

Na zorganizowanie świąt chcemy przeznaczyć średnio 719 zł, czyli niemal tyle samo co w dwóch poprzednich latach – wynika z badania Barometr Providenta. Aż...

Rząd pracuje nad gruntowną reformą systemu zamówień publicznych. Mają być bardziej...

Resort przedsiębiorczości kończy prace nad projektem nowej ustawy Prawo zamówień publicznych. Następnie trafi do konsultacji społecznych, a w życie wejdzie w drugiej połowie 2019 roku. Zmiany...