Programy opcji menadżerskich – motywator w innowacyjnych przedsiębiorstwach

Programy opcji menadżerskich to narzędzie, które pozwala łączyć interesy dwóch grup działających w ramach jednej firmy – akcjonariuszy i udziałowców oraz kluczowych pracowników. Stają się oni wówczas jedną drużyną, której celem jest zwiększenie wartości firmy. Obecnie wiele firm, zarówno spółek akcyjnych, jak i spółek z ograniczoną odpowiedzialnością czy start-upów zdaje sobie sprawę, że jest to klucz od ich rozwoju oraz wzrostu wartości.

– Dobrze zaplanowane programy opcji mają jasno zdefiniowany cel i odpowiednio dobrane kryteria oceny, co w rezultacie pozwala na osiągnięcie wymiernych korzyści obu zainteresowanym grupom – powiedziała serwisowi eNewsroom Magdalena Karda, prezes zarządu Trio Advisory – Program powinien motywować do ponadprzeciętnego zaangażowania pracowników. Pracownicy zaś wiedzą, że ich działania – wytężona praca, kreatywność, wymyślanie nowych produktów i usług przekłada się na korzyści dla firmy. Ma to szczególne znaczenie w innowacyjnych przedsiębiorstwach. Zależy im na przyciągnięciu najlepszych ludzi. Rolą pracodawcy jest więc zadbanie o odpowiedni motywator w postaci programu opcji menadżerskich, który pozwoli w przyszłości pracownikom partycypować w sukcesie firmy.Polskie podmioty zmagają się ostatnimi czasy z trudnościami z rekrutacją wartościowych pracowników. Planując dalsze losy przedsiębiorstwa warto rozważyć wprowadzenie takich programów, jako narzędzia pozwalającego wyróżnić się na tle konkurencji i umożliwiającego przyciągnięcie talentów – podkreśliła Karda.