Pylon S.A. intensyfikuje działania eksportowe

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie

Pylon S.A. – polski producent wysokiej jakości zestawów oraz obudów głośnikowych, rozpoczął już proces dostawy zestawów głośnikowych, produkowanych w zakładzie w Jarocinie, do salonów sprzedaży na terenie: Francji, Belgii, Turcji, Hiszpanii i Szwajcarii. Pierwsze testowe zamówienia – płynące z nieobsługiwanych dotychczas przez spółkę rynków – to efekt aktywności produktowej, prowadzonej przez Pylon Audio podczas targów High End Munich w Monachium, w których producent uczestniczył na początku maja 2016 roku w związku z realizacją – przy wsparciu NCBiR – projektu GO_GLOBAL.PL. Wartość bieżących zamówień na rzecz powyższych dystrybutorów szacowana jest na 100 tys. zł, z opcją kontynuacji i rozszerzenia aktualnej współpracy.

Wyniki Pylon S.A.Również w maju 2016 roku Pylon S.A. podpisał nowy kontrakt na seryjną sprzedaż obudów do głośników. W ramach współpracy z producentem studyjnych zestawów głośnikowych, obudowy wytwarzane w zakładzie w Jarocinie stanowić będę element konstrukcyjny zestawów audio oferowanych w Europie, Azji i Stanach Zjednoczonych pod renomowaną, międzynarodową marką. Kontrakt przewiduje produkcję i sprzedaż ok. 1000 obudów rocznie.

Z kolei w kwietniu 2016 roku – dzięki wsparciu NCBiR w wysokości niemal 0,15 mln zł, pozyskanemu w ramach projektu GO_GLOBAL.PLpolski producent rozszerzył międzynarodową sieć dystrybucji kompletnych zestawów głośnikowych własnej produkcji o rynek niemiecki. Tym samym, kolumny Pylon Audio są już dostępne w salonach Max Schlundt w Berlinie.

Do końca 2020 roku – w ramach ekspansji międzynarodowej – Pylon S.A. planuje ponadto:

  • rozwój kanałów sprzedaży na obsługiwanym już rynku norweskim i niemieckim
  • kontynuację rozmów handlowych i realizację bieżących zamówień na rzecz partnerów z: Francji, Belgii, Turcji, Hiszpanii i Szwajcarii
  • nawiązanie współpracy z dystrybutorami z: Austrii, Rumunii, Indii, Ukrainy oraz Korei Południowej i Cypru
  • współpracę w zakresie seryjnej produkcji obudów głośnikowych na rzecz partnerów zewnętrznych, prowadzących sprzedaż finalnych produktów m.in. w Stanach Zjednoczonych, Europie oraz na rynkach azjatyckich

Sprzedaż produktów Pylon Audio na rodzimym rynku systematycznie rośnie. Tylko w I kwartale 2016 roku, kiedy nie realizowaliśmy jeszcze na tak szeroką skalę współpracy z zagranicznymi dystrybutorami, sprzedaliśmy 625 zestawów głośnikowych, co jest najlepszym wynikiem w historii działalności Pylon Audio. Po wzmocnieniu działań sprzedażowych w Polsce, przyszedł czas na aktywność eksportową. Do 2015 roku produkty Pylon Audio były dostępne poza Polską jedynie w Norwegii, więc dynamiczne wejście na rynek niemiecki, sprzedaż obudów do krajów azjatyckich, europejskich i do USA, jak też nowe zamówienia z Francji, Belgii, Turcji, Hiszpanii i Szwajcarii pokazują, że nasz potencjał w zakresie ekspansji zagranicznej jest naprawdę duży, co zamierzamy efektywnie wykorzystać, pracując na coraz wyższe przychody i zyski Pylon S.A. w kolejnych latach. Jednocześnie przygotowujemy się do przeniesienia produkcji na teren nowego zakładu w Jarocinie, który kupiliśmy również w tym roku, przewidując konieczność podniesienia mocy wytwórczych w związku z wzmożonym – względem lat wcześniejszych – zapotrzebowanie rynku na produkty Pylon Audio – wskazuje Mikołaj Rubeńczyk, przewodniczący Rady Nadzorczej Pylon S.A.

W I kwartale 2016 roku Pylon S.A. odnotował 0,87 mln zł przychodów ze sprzedaży produktów własnych w porównaniu do 0,55 mln zł rok wcześniej. Początek 2016 roku okazał się dla polskiego producenta niezwykle atrakcyjny pod względem zbytu – krajowi konsumenci kupili w tym czasie aż 625 autorskich zestawów głośnikowych marki Pylon Audio w porównaniu do 359 rok wcześniej i 233 w pierwszych trzech miesiącach 2014 roku.

Z kolei, w 2015 roku Pylon S.A. osiągnął 52 proc. wzrost sprzedaży produktów własnych w ujęciu ilościowym i 59 proc. pod względem przychodów. W tym okresie producent sprzedał łącznie 1455 zestawów głośnikowych w odniesieniu do 957 w 2014 roku, dzięki czemu przychody spółki wyniosły narastająco po czterech kwartałach 2015 roku 2,29 mln zł w porównaniu do 1,44 mln zł rok wcześniej.