Remarketing – ryzyko czy zysk?

telefon komputer płatność

Z badań przeprowadzonych przez Marketing Land oraz SurveyMonkey wynika że aż 75% konsumentów w sieci zauważa „śledzące” reklamy. Czy ten zaskakująco wysoki poziom świadomości respondentów oznacza koniec dla retargetowanej reklamy? Absolutnie nie.

Kurtyna została podniesiona. Badania z końca ubiegłego roku udowadniają, iż do procesu retargetowania, który jest obecnie nieodłączną częścią kampanii online należy podchodzić z dużą dozą rozwagi. Powierzenie tego zadania niekompetentnemu i niedoświadczonemu wykonawcy niesie za sobą duże ryzyko w postaci zniechęcenia potencjalnej grupy docelowej – komentuje Kamila Szwagiel, Project Manager GRUPA 365 NET. Konsumenci są świadomi tego celowego zabiegu, a zatem oczekują kreatywnych oraz nienachalnych rozwiązań. Specjaliści nie powinni zapominać o różnorodności ofert, rozsądnym cappingu oraz ograniczonym czasie trwania podobnych kampanii – dodaje.

Zaskakujący jest również sposób postrzegania retargetowania reklamy przez badanych konsumentów. Spośród tych, którzy wiedzą iż reklamy podążają za nimi po odwiedzeniu danych stron internetowych, aż 8,7 % przyznało iż jest to doskonały pomysł na „odświeżenie pamięci” i zdeklarowało, że z chęcią powróci na daną stronę www. ilość respondentów którzy odpowiedzieli na ofertę reklamową, czyli wykonali pożądaną akcję wyniosła aż 7,4%. Największy odsetek konsumentów, bo aż 46%, opowiedział się za ignorowaniem takowego przekazu. Nie rzuca to negatywnego światła na retargetowaną reklamę, gdyż w dalszym ciągu jest to prawie dwa razy mniej, niż w przypadku tradycyjnie wyświetlanej reklamie display. Niezbyt pokrzepiającym okazuje się jednak fakt, iż 38% procent konsumentów odpowiedziało, iż komunikaty pojawiające się w sieci „bez końca”, zniechęcają nie tylko do produktu, ale również do marki.

Konsumenci wiedzą, iż jeśli raz udali się w dane miejsce, ktoś będzie chciał sprawić aby wrócili. Badanie przeprowadzone przez Marketing Land i SurveyMonkey obrazuje niestety odsetek błędnie przeprowadzonych lub nieumiejętnie przeprowadzonych kampanii – komentuje Kamila Szwagiel. Dobrze wykorzystany retargeting umożliwia powtórne dotarcie do użytkowników, którzy mieli już kontakt z przekazem marketingowym reklamodawcy, ale również zna granicę cierpliwości konsumenta. Usługa NR1WINTERNECIE bazująca na profilach behawioralnych użytkowników sieci, jest w stanie precyzyjnie określić intencję zakupową użytkownika oraz to czy dany konsument wykonał już pożądaną akcję. Dzięki stałej optymalizacji przekaz reklamowy naszego klienta, trafia tylko do zainteresowanych użytkowników, przy czym nie irytuje tych, którzy ofertą klienta nie są dłużej zainteresowani – dodaje.

Analizy kampanii NR1WINTERNECIE, które wykorzystują tzw. remakreting reklamy pokazują, że dzięki niemu można nawet trzykrotnie poprawić wyniki działań promocyjnych. Dodatkowo, korzystanie z retargetowania daje reklamodawcom możliwość znacznej optymalizacji kosztów całości kampanii, poprzez skuteczne docieranie do klientów, którzy wstępnie wyrazili zainteresowanie ofertą, a nie szukanie ich na nowo w gąszczu liczącego około 20 milionów użytkowników polskiego Internetu.