Rośnie rynek kamperów i elektryków

Chociaż czasowo rynek kamperów wykazuje wyniki słabsze niż w roku ubiegłym to pamiętajmy, że wciąż znajdujemy się poza sezonem. Można przypuszczać, że w kolejnych miesiącach zainteresowanie kamperami będzie rosło. Szczególnie zainteresowanie firm, które te kampery użyczają – zakup kampera na własne potrzeby często jest decyzją mało opłacalną, bo są to pojazdy drogie. Niemniej jednak w ostatnich latach widać, szczególnie w okresie pandemii, że zainteresowanie podróżami indywidualnymi z wykorzystaniem pojazdu z zabudową umożliwiającą nie tylko przemieszczanie się, ale przede wszystkim swobodne mieszkanie w tym pojeździe, rosło – a w przyszłości będzie jeszcze większe. To jest jeden ze środków transportu – nasz dom na kółkach, który będziemy wykorzystywali w okresie urlopowym.

– Nie jest to oczywiście jedna jedyna możliwość. Każdy, kto posiada samochód, może swobodnie się przemieszczać. Koszty przemieszczania co prawda znacząco wzrosły ze względu na ceny paliw, niemniej jednak ta swoboda wciąż pozostaje – powiedział serwisowi eNewsroom Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. – Samochody elektryczne w Polsce są wciąż niszą, chociaż rynek samochodów elektrycznych w porównaniu do rynku samochodów z napędem klasycznym rośnie. Te wzrosty są wysokie – bo przekraczają poziomy 30% – niemniej jednak to wciąż 1% całego rynku. Niestety, wielu osób nie stać na zakup samochodu elektrycznego, bo wciąż są zdecydowanie droższe od aut z napędem klasycznym. Dodatkowo, surowce częściowo potrzebne do produkcji elektryków pochodziły z ryku rosyjskiego – a więc ich dostępność dzisiaj jest ograniczona, a ceny wzrosły o wiele bardziej niż innych surowców. Do tego auta elektryczne są ściśle związane z infrastrukturą ładowania i tu wielu potencjalnych kandydatów na kierowców czy właścicieli samochodów elektrycznych zadaje sobie pytanie, czy to już jest ten moment do zakupu elektryka. Może się okazać, że nie ma go gdzie ładować. Choć to niepotrzebne obawy – ja jeżdżę elektrykiem, łatwo go ładować, można jeździć, a jak się ma dom i fotowoltaikę, to koszty bieżące eksploatacji auta są bardzo rozsądne – zachęca Drzewiecki.

Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane dla konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Polecane

Chińska rewolucja cenowa. Zmiany na rynku motoryzacyjnym

Chińskich samochodów drastycznie przybywa i przyciągają one głównie swoją...
Wiadomości

Chińska rewolucja cenowa. Zmiany na rynku motoryzacyjnym

Chińskich samochodów drastycznie przybywa i przyciągają one głównie swoją...

Rynek wynajmu długoterminowego aut urósł w Polsce o 8,5% w 2024 roku

Dane na koniec 2024 roku potwierdziły wcześniejsze, wstępne prognozy,...

Branża motoryzacyjna krytykuje nowy program dofinansowań do elektryków „NaszEauto”

Ogłoszony niedawno nowy program dofinansowań do pojazdów elektrycznych „NaszEauto”...

Nowy program dopłat do „elektryków” nie dla firm

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przedstawił nowy...

76 tysięcy samochodów elektrycznych na polskich drogach

Według danych z końca października 2024 r., w Polsce...
Coś dla Ciebie

Wybrane kategorie