Ruszają zamówienia na nowe wersje silników Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Od dnia dzisiejszego można już zamawiać nową Alfę Romeo Giulię wyposażoną w nowy silnik 2.0 Turbo Benzyna o mocy 200 KM z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów i napędem na tylną oś. Dodatkowo silnik 2.9 Bi Turbo Benzyna o mocy 510 KM dostępny jest już również z 8-stopniową automatyczna skrzynią biegów dla wersji Giulia Quadrifoglio.

Alfa Romeo GiuliaSilnik 2.0 Turbo Benzyna dostępny jest w wersjach wyposażenia Giulia i Giulia Super, a cena rozpoczyna się już od 149000 zł. Nowa jednostka napędowa, obok dostępnych już jednostek wysokoprężnych 2,2 JTD o mocach 150 KM-180 KM, wzbogaca gamę Giulii, oddając tym samym najbardziej autentyczny wyraz marki Alfa Romeo oraz symbol 100% włoskiej doskonałości.

Przeznaczony tylko i wyłącznie do sportowego sedana Alfa Romeo, nowy silnik 2.0 Turbo Benzyna ma cztery cylindry w rzędzie i w całości wykonany jest z aluminium. Produkowany w zakładzie w Termoli na linii produkcyjnej Alfy Romeo, silnik 2.0 Turbo Benzyna rozwija moc 200 KM przy 5000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym równym 330 Nm przy 1750 obr./min. Cechą charakterystyczną tego silnika jest elektrohydrauliczny system kontroli zaworów MultiAir, system turbodoładowania „2-w-1″ (2-in-1) oraz bezpośredni wtrysk z systemem wysokiego ciśnienia 200 barów. Przekłada się to na wyjątkowo szybką reakcję na pedał gazu oraz zaskakującą oszczędność pod względem spalania.

W czerwcu 2016 we Włoszech zarejestrowano 3800 samochodów Giulia, co daje o 34,1% wzrost Marki Alfa Romeo i udział w rynku na poziomie 2,3%, (+0,4 % w stosunku do 2015 roku), tym samym Alfa Romeo odnotowała najlepszy udział w rynku w ostatnich dwóch latach, osiągając w pierwszym półroczu 2016 roku sprzedaż na poziomie około 19 tysięcy sztuk, o 9,7% więcej niż w pierwszych sześciu miesiącach zeszłego roku. Giulia była bohaterką tego wzrostu: tylko w pierwszym miesiącu wprowadzenia na rynek, osiągnęła 12% udział w segmencie D, zajmując miejsce u szczytu swojej kategorii.

Gama Giulii, której cena w Polsce rozpoczyna się od 139 000 zł, ma trzy wersje wyposażenia: Giulia, Giulia Super i Giulia Quadrifoglio z topowym silnikiem 510 KM (tylko 3,9s do setki). Dodatkowo planowana jest wersja Giulia Business (dostępna w Polsce od września) zaprojektowana specjalnie dla firm i przedsiębiorców, którzy wykazali duże zainteresowanie nowym sedanem Alfy Romeo.

Nowa generacja silników reprezentuje najnowocześniejsze rozwiązania w dziedzinie technologii motoryzacji, plasując się u szczytu kategorii pod względem osiągów i oszczędności: od najnowszego silnika 2.0 Turbo Benzyna o mocy 200 KM z automatyczną, 8-biegową skrzynią biegów, poprzez 2.2 Turbo Diesel o mocy 150 KM i 180 KM dostępny zarówno z manualną, 6-biegową skrzynią biegów lub automatyczną, 8-biegową, aż po silnik 2.9 V6 Bi Turbo Benzyna o mocy 510 KM, który montowany jest tylko i wyłącznie w wersji Quadrifoglio, stanowiąc tym samym najwyższy wyraz „mechaniki emocji”.

Nowe pakiety Lux z elementami z drewna dębowego lub orzechowego.
Obydwa pakiety Lux wzbogacają gamę o ekskluzywne elementy wyposażenia, zaprojektowane dla najbardziej wymagających Klientów: fotele pokryte naturalną skórą „Pieno Fiore”, dostępne w 4 kolorach (czarnym, beżowym, brązowym i czerwonym), deska rozdzielcza i panele drzwi pokryte skórą, podgrzewane fotele przednie z 8-płaszczyznową regulacją elektryczną, podgrzewana kierownica, do wyboru elementy z drewna dębowego i orzechowego w desce rozdzielczej, tunelu środkowym oraz panelach drzwi, zewnętrzne chromowane obramowania szyb bocznych oraz regulowane elektrycznie lusterka boczne.