Sprzedaż piwa spadła ilościowo o 2,4% r/r, wartościowo o 1,3% w 2017

W ubiegłym roku rynek piwa odnotował nieznaczny spadek sprzedaży. Ilościowo o 2,4 proc., wartościowo o 1,3 proc. Kupiliśmy mniej piwa, ale na to, które trafiło do koszyków byliśmy skłonni wydać więcej, dlatego spadek wartości sprzedaży był mniejszy niż spadek jej wolumenu.

– Rynek od kilku lat jest stabilny, pijemy w Polsce rocznie 97-99 litrów na osobę – mówi w rozmowie z MarketNews24 Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce. – Rok 2017 był gorszy dla branży ze względu na pogodę, ale też zabrakło dużej imprezy sportowej.

W tym roku może być lepiej, ze względu na piłkarskie mistrzostwa świata: – Oby Polacy grali jak najdłużej – dodaje B.Morzycki.