System B2B jako skuteczne narzędzie pracy dla handlowców

szef

Często pracownicy reagują na wybrany przez firmę system B2B z oporem. Nie bez powodu. Ludzie mają tendencję do stawiania oporu każdej zmianie, która narusza ich status quo, czyli są przywiązani do istniejącego stanu rzeczy. Prośba o nauczenie się kolejnego nowego narzędzia z pewnością zostanie odebrana jako niepożądane zakłócenie.

Jak zakomunikować “dobrą wiadomość”?

Głównym powodem, dla którego handlowcy mogą być sceptycznie nastawieni do wdrożenia narzędzia, przejmującego część ich obowiązków, jest brak właściwego przekazania tej informacji przez kierownictwo. Fakt konieczności przyjęcia nowej metody pracy należy zakomunikować jasno i z naciskiem na korzyści płynące z wdrożenia. Zyskają na nim przecież nie tylko klienci B2B, ale również użytkownicy końcowi – Twoi pracownicy.

To, że klienci zamawiają tak jak chcą, czyli w swoim czasie i mieście, to nie jedyna zaleta systemu B2B. Jego równorzędnym zadaniem jest optymalizacja pracy handlowców poprzez automatyzację powtarzalnych czynności oraz wspomaganie ich pracy poprzez dostarczanie wartościowych insightów i analityki. W systemie B2B mogą oni między innymi szybko monitorować wzrosty i spadki kluczowych wskaźników sprzedażowych oraz dysponować aktualnymi informacjami o kontrahentach, produktach, warunkach handlowych itp. system b2b

Jak system B2B zmienia życie handlowca?

Kiedy organizacja wdraża narzędzie wspierające pracę działu handlowego, może on zająć się tym, co dla biznesu najważniejsze – opieką nad klientami B2B. Zamówienia klientów składane za pośrednictwem takiego systemu B2B trafiają bezpośrednio do ERP/WMS dzięki obustronnej integracji. Co więcej, istnieje duża szansa, że są one już przetwarzane i pakowane, zanim handlowiec dotrze do swojego pierwszego klienta. W drodze między klientami, nie będzie zmuszony do wprowadzania zamówień! Zamiast tego może dzwonić do kluczowych klientów, umawiać się na spotkania i mieć dostęp do pełnej historii zamówień i analizy w swoim smartfonie. Artykuł sponsorowany_2

Korzyści dla firmy, klientów i pracowników

System B2B niesie korzyści dla obu stron: Twój zespół handlowy ma więcej czasu na generowanie leadów i obsługę nowych klientów, a Twoi klienci nie muszą czekać (ponieważ składają zamówienia 24/7) i mogą cieszyć się swoją niezależnością. Zamiast być obciążonym zadaniami administracyjnymi, handlowcy stają się Twórcami Biznesu! Po cyfrowej transformacji pełnią rolę opiekunów klienta, a nie robotów realizujących zamówienia. Budują relacje, pozyskują nowych klientów, a tym samym rozwijają biznes.

Z kolei organizacja zyskuje duże oszczędności, skalowalność biznesu oraz poprawę jakości obsługi (raport “Proces zakupowy w B2B. Wyzwania, trendy, inspiracje”, E-point, 2018).

Więcej o doświadczeniach firm, które zdecydowały się na digitalizację obsługi klienta B2B i uwolnienie handlowców od zadań administracyjnych, można przeczytać w realnych case study z wdrożenia platformy e-commerce B2B Saly.