Terminale POS – dlaczego warto je posiadać i ile to kosztuje?

0

Terminale POS - dlaczego warto je posiadać i ile to kosztuje?Wśród przedsiębiorców oraz firm marketingowych panuje opinia, że obecnie klient “nie przebacza”. Wystarczy jedno potknięcie ze strony usługodawcy w kontakcie z klientem, by ten w najlepszym przypadku zraził się nie tylko do obsługi – ale i w najgorszym – zniechęcił się do całej firmy i marki. Jeśli posiadasz sklep lub świadczysz usługi, koniecznie powinieneś zainwestować w nowoczesne terminale POS. Sprawdź, dlaczego warto je posiadać i ile to kosztuje.

Coraz więcej klientów korzysta z kart płatniczych. Według Narodowego Banku Polskiego “ubankowienie” Polaków wynosi 83 procent i wciąż rośnie. Do większości kont bankowych wydawana jest karta płatnicza. Dodatkowo wciąż popularne są karty kredytowe. To oznacza, że płatności bezgotówkowe są codziennością. Dla tych trendów i przyzwyczajeń Polaków przedsiębiorcy są zmuszeni wyposażyć się w terminale POS.

Terminale POS – ile to kosztuje?

Obecnie istnieje wiele firm zajmujących się obsługą płatności bezgotówkowych oraz dostarczających nowoczesne technologie dla usług biznesowych. Znaną na rynku firmą oferującą nowoczesne terminale płatnicze jest podmiot o nazwie Polskie ePłatności – Centrum Rozliczeń Elektronicznych. W ich serwisie pep.pl przedsiębiorca może zapoznać się z szeroką ofertą terminali POS. Ceny terminali zależą od ich specyfikacji – możemy wybrać spośród stacjonarnych terminali POS, terminali mobilnych mPOS, czy też terminali samoobsługowych instalowanych na myjniach samochodowych, biletomatach, parkometrach lub maszynach vendingowych. Późniejsze opłaty będą zależeć również od wybranego operatora urządzenia. Warto dodać jeszcze, że popularnym sposobem na darmowy terminal jest dołączenie do programu “Polska Bezgotówkowa” kierowanego do małych i średnich przedsiębiorstw.

Nie tylko koszt urządzenia

Wielu użytkowników kart płatniczych czy aplikacji mobilnych nie zdaje sobie sprawy, że od każdej transakcji bezgotówkowej pobierana jest prowizja od właściciela terminala. Jest to tak zwana opłata interchange. Jeszcze kilka lat temu wynosiła nawet 1,2 procent wartości sprzedaży. Sprzedawca musiał odprowadzić opłatę za każdą wykonaną transakcję. Na spopularyzowanie terminali w większości sklepów i firm usługowych miało wpływ przede wszystkim obniżenie opłat interchange, które spadły nawet do 0,2 procent dla kart płatniczych debetowych i 0,3 procent dla kart kredytowych. Wystarczy przypomnieć sobie sytuację związaną z płatnościami bezgotówkowymi w jednej z najpopularniejszych i największych sieci sklepów spożywczych w Polsce. Do niedawna w większości tych placówek znajdował się bankomat – nie jako dodatkowa forma i możliwość płatności poprzez wcześniejszą wypłatę gotówki, lecz jedyne miejsce na pobranie pieniędzy dla osób, które w chwili odwiedzenia sklepu nie posiadały przy sobie środków pieniężnych.   

Czytaj również:  Tylko 3 proc. biletów komunikacji miejskiej kupowane jest przez aplikacje mobilne. W przyszłości systemy biletowe będą łączone z programami lojalnościowymi

Polacy na potęgę korzystają z płatności bezgotówkowych

To rynek wymusza na przedsiębiorcy działania proklienckie. Posiadanie nowoczesnych terminali płatniczych jest jednym z tego typu rozwiązań, które mają pomóc klientom w codziennych, komfortowych zakupach. Jeśli jeszcze nie jesteś pewny, czy zakupić do swojej firmy terminal POS, sprawdź „Dlaczego warto zainwestować w terminal POS i ile to kosztuje?”.