Tinder – kim są jego użytkownicy?

telefon sms smartfon

Pod koniec marca Tinder zapowiedział uruchomienie oficjalnej wersji komputerowej swojej aplikacji. Ma być skierowana przede wszystkim do osób posiadających mniej nowoczesne telefony. W chwili obecnej jest ona w fazie testów w kilku wybranych krajach: Meksyku, Argentynie, Brazylii, Kolumbii, Indonezji, Włoszech, Filipinach i Szwecji. Z tej okazji postanowiliśmy się przyjrzeć ilu jest i kim są użytkownicy Tindera w Polsce?

tinderphotoo

 Z Tindera korzysta 1 na 33 internautów.

Z Tindera w ciągu ostatniego roku korzystało 3,2% polskich internautów. Częściej byli to mężczyźni (55%), osoby z najmłodszej grupy wiekowej 18-24 lata (48%), pochodzące ze średnich i dużych miast. Mieszkańców wsi -w porównaniu do ich 35% udziału w próbie – jest natomiast wśród użytkowników Tindera najmniej, bo zaledwie 13%.

Tylko połowa użytkowników to single

Osób w stanie wolnym jest na Tinderze 58% – 54% to single, a 4% to osoby rozwiedzione/w separacji. Co piąta osoba korzystająca z serwisu zadeklarowała natomiast, że jest w związku partnerskim (19%) lub małżeńskim (22%). Co trzeci użytkownik posiada także dziecko (30%).

tinder1

Ambitni, nowocześni i przywiązani do marek

Użytkownicy Tindera to osoby ambitne i nowoczesne. Lubią uczyć się nowych rzeczy, życie pełne nowości, wyzwań i zmian oraz chcą osiągać więcej niż inni. Żyją w pośpiechu, lubią brać sprawy w swoje ręce i częściej niż ogół internautów deklarują, że pracują przede wszystkim dla pieniędzy. Większość śledzi także nowinki techniczne i stara się podążać za trendami.

Są też skłonni do  próbowania nowych produktów i są w stanie zapłacić więcej za dobrą obsługę. Starają się trzymać sprawdzonych marek, ale nie wyróżnia ich przekonanie, że dobra marka gwarantuje dobry produkt. Jednocześnie jednak starają się kupować tańsze produkty.

 tinder2

Badanie przeprowadzone techniką CAWI w lutym 2017 na reprezentatywnej próbie 2100 polskich internautów.