Vienna Life stawia krok w przyszłość w sektorze ubezpieczeń życiowych

Jak wynika z raportu Gemius PBI „E-commerce w Polsce 2018” już ponad połowa Polaków robi zakupy przez Internet. Pomimo dużego zainteresowania klientów produktami i usługami dostępnymi bez wychodzenia z domu, w zakresie ubezpieczeń na życie, sprzedaż on line nie jest powszechna. Duży formalizm związany z procesem zawarcia umowy, konieczność złożenia wielu oświadczeń i zapoznania się z obszerną dokumentacją – to okoliczności, które dotychczas skutecznie powstrzymywały towarzystwa ubezpieczeń przed oferowaniem ubezpieczeń na życie przez Internet. Vienna Life jako pierwsza na rynku ubezpieczeń życiowych, zdecydowała się wprowadzić e-podpis – nowatorskie rozwiązanie, w systemie do zawierania umów eWniosek.

Rozwiązanie to, będące efektem współpracy Vienna Life z firmą Autenti, pozwala zawrzeć umowę ubezpieczenia na życie z wykorzystaniem zaawansowanego podpisu elektronicznego przez Internet. Jest to możliwe poprzez platformę do podpisywania dokumentów online stworzoną przez Autenti.

Równocześnie eWniosek zyskał nowoczesny wygląd i funkcjonalną strukturę.

– Wprowadziliśmy szereg zmian na naszej platformie eWniosek, umożliwiającej wybór ubezpieczenia oraz wypełnienie wniosku w sposób wygodny i intuicyjny. Nowością jest zaawansowany podpis elektroniczny, dzięki któremu proces zawarcia umowy ubezpieczenia na życie może odbywać się na odległość, bez konieczności wysyłania oryginalnych dokumentów pocztą lub kurierem. To kolejne innowacje w Vienna Life, odpowiadające na potrzeby naszych klientów, którzy oczekują nowoczesnych i bezpiecznych sposobów korzystania z oferowanych przez nas ubezpieczeń. Działania te wpisują się jednocześnie w filozofię ‘paperless’ grupy VIG, która polega na zastępowaniu papierowych dokumentów elektronicznymimówi Jarosław Krasowski, Dyrektor Sprzedaży Vienna Life.

Jak wygląda zawarcie takiej umowy?

Cały proces można przejść teraz w trzech, prostych krokach. Z dowolnego miejsca, w domu, w pracy, a nawet w podróży. W pierwszej kolejności badane są potrzeby i oczekiwania klienta, co do charakteru umowy ubezpieczenia i jej warunków. Po doborze odpowiedniego dla danego klienta produktu następuje wypełnienie i rejestracja wniosku. Następnie klient otrzymuje elektronicznie komplet dokumentów niezbędnych do zawarcia wybranej umowy. Ostatni krok to podpisanie dokumentów, które może nastąpić za pomocą zaawansowanego podpisu elektronicznego. Co ważne i wygodne dla klienta, aby skorzystać z e-podpisu nie trzeba posiadać konta na platformie Autenti, wystarczy do tego jedynie komputer, tablet lub smartfon. Ten sposób zatwierdzenia dokumentów jest prawnie wiążący, a także spełnia wymogi w zakresie bezpieczeństwa danych.

– To innowacyjne rozwiązanie, dzięki któremu klienci mogą w szybki i bezpieczny sposób zawrzeć umowę ubezpieczenia, bez wychodzenia z domu. Autenti występuje tu w roli tzw. „zaufanej strony trzeciej” podpisywanej umowy, oferując wygodny interfejs oraz gromadząc dokumenty. Klient zyskuje do nich łatwy dostęp, a dodatkowo dokumenty są bezpiecznie archiwizowane – podkreśla Grzegorz Wójcik, Prezes Zarządu Autenti. – Z dużym entuzjazmem zaangażowaliśmy się w projekt z naszym Partnerem, mając na uwadze, że oferowane przez Vienna Life rozwiązanie będzie przełomowym na tym rynku – dodaje Wójcik.

Cyfrowa przyszłość obiegu dokumentów

Coraz więcej spraw związanych z codziennym życiem realizujemy w sieci. W Internecie szukamy informacji, robimy zakupy i utrzymujemy kontakt ze znajomymi. Teraz, dzięki możliwości wygodnego zawarcia umowy, możemy także ubezpieczyć się na życie. Szybko, wygodnie, bez zbierania segregatorów, archiwizowania umów, a tym samym, oszczędzając papier zgodnie z filozofią „paperless”.

Zobacz animację „Stawiamy na innowacje”:

Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane dla konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Polecane

Czy AI zrewolucjonizuje relacje z klientami w sektorze usług finansowych?

Raport Salesforce: klienci nie są zadowoleni z usług banków...
Wiadomości

Czy AI zrewolucjonizuje relacje z klientami w sektorze usług finansowych?

Raport Salesforce: klienci nie są zadowoleni z usług banków...

Prognozy na 2025 r. – istotne kwestie dla branży ubezpieczeniowej

Mimo rosnącego zainteresowania Polaków ubezpieczeniami, wciąż pozostajemy w tyle...

Sejm zmienia zasady naliczania składki zdrowotnej dla przedsiębiorców

Sejm przyjął ustawę o zmianie ustawy o świadczeniach opieki...

Zmiany w składce zdrowotnej nie spełniają oczekiwań przedsiębiorców

Zmiany w składce zdrowotnej bliżej niż dalej. Przedsiębiorcy wskazują...

Marynarze nie chcą płacić składek ZUS. „Rząd chce nas uszczęśliwić na siłę”

Rząd chce uszczęśliwić marynarzy na siłę ubezpieczeniami społecznymi. „Desperackie...

Starzejące się społeczeństwo i cyfryzacja napędzają zmiany w sektorze ubezpieczeń zdrowotnych

Postępujący proces starzenia się polskiego społeczeństwa oraz znaczenie kwestii...
Coś dla Ciebie

Wybrane kategorie