7.6 C
Warszawa
sobota, 23 października, 2021

Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi Gemius

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: Gemius

telefon smartfon

Mobile w nowej rzeczywistości rośnie szybciej niż inne media

Dla reklamy cyfrowej czas pandemii okazał się łaskawy. Gdy inni tracili, pierwszy raz w historii wydatki na reklamę w internecie przekroczyły 5 miliardów złotych, a jednym z motorów napędowych tego wzrostu był mobile. Czy te...
raport

E-commerce w Polsce – raport Gemius

Odsetek Polaków robiących zakupy w sieci wzrósł w stosunku do ubiegłego roku o 4 p.p. – tak wynika z najnowszej fali badania „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”. Raport przygotowany przez Gemius we...
Marcin Michalski, ekspert strategii digital marketingowych i reklamy online, a także publicysta oraz autor bloga Marketing Hacker

Pół roku Amazona w Polsce. Słabe wyniki, a Polak znajduję tam głównie erotykę

Po pół roku działania polskiej wersji serwisu Amazona wnioski nie są szczególnie dobre dla światowego giganta. Zdecydowanie przegrywa bowiem z polskim Allegro. Brak odpowiedniego opakowania marketingowego i niezbyt konkurencyjny system prowizyjny budzi zastrzeżenia ekspertów,...
biznes strategia szachy

Skuteczne sposoby na zwiększanie wartości marki i firmy

Proces sprzedaży firmy niezależnie od branży, czy wielkości warto rozpocząć od oceny wartości podmiotu. Mamy do wyboru wiele metod – porównawczą, dochodową, czy majątkową. Bardzo ważny jest tutaj aspekt oceny przez potencjalnego inwestora tego,...
igrzyska olimpijskie

Igrzyska Olimpijskie przez pryzmat popularności mediów

Igrzyska Olimpijskie w Tokio to kolejne, po Euro 2020, wydarzenie sportowe o globalnym zasięgu, które odbyło się tego lata. Podobnie jak święto futbolu, przyciągnęło przed ekrany komputerów i telewizorów rzesze kibiców, co przełożyło się na...
Katarzyna Jarczewska

Nie wszystkie social media sprawdzą się w przypadku przedsiębiorców

Social media w biznesie to prawdziwy temat-rzeka, a dobranie odpowiednich platform zależy przynajmniej od kilku czynników. Nie oznacza to jednak, że należy całkowicie zrezygnować z obecności na SM lub co gorsza – działać na...
Rafał Brzoska

InPost i Makro ruszają z InPost Fresh

InPost oraz MAKRO Polska rozpoczęły testy dostaw produktów spożywczych oraz przemysłowych w oparciu o nową aplikację InPost Fresh. Podwaliną tej współpracy są silne kompetencje MAKRO w obszarze oferty produktów spożywczych najwyższej jakości oraz niekwestionowane kompetencje...
Stan McGowan, współzałożyciel oraz dyrektor marketingu i sprzedaży Foods Brothers

Mrożona żywność popularniejsza niż kiedykolwiek

Mrożona żywność na dobre zagościła na stołach Polaków i zyskuje kolejnych zwolenników. Od momentu wprowadzenia pierwszych obostrzeń do maja ub.r. jej sprzedaż wzrosła o 15 proc. w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej. Polacy...
ecommerce

E-grocery i żywność rzemieślnicza na topie

E-commerce znajduje się na ścieżce dynamicznego rozwoju, a na pierwszy plan w dobie pandemii wysuwa się segment zakupów spożywczych z dostawą do domu. Kupowanie przed ekranem komputera lub smartfona skłania do czytania etykiet produktów...
ExpertSender Krzysztof Jarecki

Nowe trendy e-commerce

Już 73% Polaków deklaruje, że robi zakupy w Internecie(1), dlatego wiele firm w minionym roku podjęło lub przyspieszyło decyzję o rozszerzeniu swojej działalności o kanał online. Zwiększenie konkurencji wśród sklepów internetowych zaostrzyło walkę o...
2021-03-01 INPOST I MIASTO ŁÓDŹ Z PROGRAMEM GREEN CITY2

Łódź pierwszym partnerem InPost w pakcie dla polskich miast

InPost zawarł z Miastem Łódź porozumienie w sprawie realizacji konceptu „Green City” w ramach którego InPost zaoferuje pakiet nowoczesnych usług. Ten pakt dla polskich miast pozwoli na znaczne ograniczenie emisji CO2 oraz ruchu samochodów...
GLS

E-commerce w 2020 i 2021 roku – podsumowanie i prognoza GLS

Dwa szczyty sezonu, coraz większa popularność e-commerce, wysokie tempo również w wyścigu technologicznym. Rok 2020 był dla firm kurierskich pełen wyzwań. W 2021 ich skala może być jeszcze większa. E-commerce to w tej chwili...
X20

InPost wprowadzi się do budynku X20

Firma InPost jeszcze w tym roku wprowadzi się do warszawskiego biurowca X20, zlokalizowanego przy ulicy Czerniakowskiej 87a. W budynku zajmie około 3 800 m kw. W procesie najmu InPost doradzała międzynarodowa firma doradcza Knight...
Rafał Brzoska, prezes InPost

InPost planuje stawianie 100 nowych Paczkomatów tygodniowo

InPost – uruchomił Paczkomat® nr 11.000, który stanął w Zakopanem przy ulicy Walkosze 4C. InPost planuje dalszy rozwój swojej sieci w Wielkiej Brytanii, a także w innych krajach w Europie. W styczniu 2021 InPost...
szczepionka covid

„#Szczepimy się!”. Ogólnopolski program szczepień przez pryzmat oglądalności stron rządowych

W połowie stycznia ruszył ogólnopolski program szczepień przeciw COVID-19. Analitycy Gemius i PBI sprawdzili, w jaki sposób przełożyło się to na zainteresowanie internautów stronami rządowym. Analizę uzupełniono o dane dotyczące kampanii Ministerstwa Zdrowia pod...
Co napędzi branżę logistyczną w 2021

Co napędzi branżę logistyczną w 2021?

Za nami wyjątkowy dla e-commerce pod wieloma względami rok 2020, a przed nami kolejne miesiące, kiedy znajdujemy się w pandemicznej rzeczywistości. Czy obserwować będziemy zmiany w globalnym biznesie, mające wpływ także na branże logistyczną?...
komputer rekrutacja programista

Specjaliści od e-commerce przebierają w ofertach z każdej branży

Wybuch pandemii koronawirusa spowodował, że firmy straciły możliwość sprzedaży tradycyjnymi kanałami. W efekcie dziś pracodawcy masowo poszukują specjalistów od e-commerce. Kandydaci znajdą zatrudnienie niemal w każdej branży i mogą liczyć na zarobki od 5...
deweloper nieruchomości

Jak może zmienić się rynek mieszkaniowy? 10 prognoz, które mogą szokować

To nie Covid-19, a niekorzystne zmiany klimatyczne, malejące poczucie bezpieczeństwa oraz niedostępność mieszkań dla osób o niskich dochodach staną się motorem zmian na rynku mieszkaniowym. Postęp technologiczny jest tak szybki,  że używanie określenia „science...
Łukasz Blichewicz – współzałożyciel i prezes zarządu grupy Assay

Jak start-upy mogą zmienić świąteczne zakupy?

Kolejki, wydatki, ciągły maraton — tak w skrócie można streścić atmosferę przedświątecznych przygotowań. Grudniowy harmonogram komplikuje także nadal szalejący COVID. Zasady gry mogą jednak zmienić uważne start-upy. Inne Święta? Konsumenci liczą straty Analitycy z Federacji Konsumentów...
Janusz Konopka

Rynek pocztowy: wystrzeliły przesyłki kurierskie, nie poddają się listy. Czego spodziewać się w 2021...

Zbliżający się okres świąteczny i koniec roku będą doskonałym ukoronowaniem wzrostów, jakie od miesięcy przeżywa branża kurierska. Kolejki ustawiające się przed automatami i punktami do odbioru paczek już teraz pokazują jak dużą popularnością cieszy...
Polacy coraz częściej kupują online dekoracje do domu i produkty remontowe. Ten trend będzie rósł w siłę

Polacy coraz częściej kupują online dekoracje do domu i produkty remontowe. Ten trend będzie...

Produkty z segmentu remontu, wykończenia i wyposażenia domu są coraz chętniej kupowane przez internet. W okresie pierwszego lockdownu sklepy z taką ofertą notowały nawet kilkukrotnie wyższą sprzedaż. – Trend ten nie odwróci się nawet po ustaniu pandemii – ocenia...
analizy raporty

Powstanie Joint Industry Committee

Nadawcy telewizyjni oraz marketerzy i agencje mediowe podpisali list intencyjny, w którym deklarują wolę wspólnego opracowania statutu i powołania do życia Joint Industry Committee (JIC’a) wspierającego jednoźródłowe badanie konsumpcji mediów. Sygnatariusze listu wyrażają gotowość...
Edwin Osiecki, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży w DHL Express

Polskie e-sklepy więcej sprzedają za granicę. Jeszcze w tym roku nastąpi wzrost przesyłek międzynarodowych...

Black Friday w tym roku to wyjątkowa szansa dla polskich sklepów e-commerce i przedsiębiorstw na dotarcie do międzynarodowych klientów i zwiększenie przychodów. Niemal połowa e-sklepów deklaruje, że z okazji Black Friday podejmie dodatkowe...
black friday

Jakie rekordy przyniesie tegoroczny Black Friday?

Black Friday rozpoczyna najgorętszy w handlu okres w roku – czas  bożonarodzeniowych zakupów. Rok temu w sklepach online Polacy zostawili jedną trzecią świątecznego budżetu. W tym – biorąc pod uwagę kilkukrotnie wyższy ruch w...
Adam Białas

Ranking portali sprzedających nieruchomości

Zmieniający się rynek, rozwój technologii i narzędzi marketingowych czy PR-owych oferuje nowe sposoby skutecznego dotarcia do klientów. Co ważniejsze, o sukcesie coraz częściej decyduje kreatywność i doświadczenie. Fuzje, przejęcia, atrakcyjne promocje oraz warunki płatności,...
media

Wyniki badania Gemius/PBI za wrzesień 2020

Liczba internautów w Polsce we wrześniu 2020 roku wyniosła ogółem 27,7 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 22,4 mln, a na urządzeniach mobilnych...
goldfish in cart – e-commerce concept

Klient 4.0 – doświadczenia i emocje przyciągają do e-sklepów

Pozytywne doświadczenie zakupowe skłania co trzeciego polskiego internautę do ponownego skorzystania z usług e-sklepu. Obsługa klienta pozostaje kluczowym czynnikiem przyciągającym konsumentów. W dobie cyfryzacji zmieniają się jednak oczekiwania i potrzeby. Klienci 4.0 są bardziej...
Jan Enno Einfeld, CEO Finiata Group

E-commerce staje się powszechny, ale MŚP nie radzą sobie z kosztami

W 2020 roku już co czwarta firma ogłaszająca upadłość pochodzi z sektora handlowego. Duże marki wydłużają okresy wyprzedaży oferujący wysokie rabaty, na które mniejsi przedsiębiorcy nie mogą sobie pozwolić. 97 proc. internautów kupuje...
Magdalena Pawłowska x

Covid-19 zmienił sposób prowadzenia biznesu na świecie. Czy działania online na stałe wejdą do...

Pandemia Covid-19 sprawiła, że ruch w sieci wzrósł w tym czasie o 30%1, a zakupy online w marcu zrobiło aż 73% obywateli2. Z możliwości Internetu korzystano także w celach edukacyjnych. W marcu, na jednej...
logistyka ecommerce

Aż 73% polskich internautów robi zakupy online – pandemia zmienia firmy e-commerce

Aż 73% polskich internautów robi na co dzień zakupy online, co jest efektem m.in. pandemii koronawirusa. Zaufanie do tej formy zakupów w ostatnich miesiącach wzrosło, a ponad połowa firm chce zintensyfikować działania w...
W tym roku serwisy VOD zanotują rekordowy wzrost. Rosnąca liczba widzów przyciąga do Polski kolejnych graczy

W tym roku serwisy VOD zanotują rekordowy wzrost. Rosnąca liczba widzów przyciąga do Polski...

Platformy VOD w okresie lockdownu notowały rekordowe zainteresowanie. Teraz liczba użytkowników nieco spadła, ale i tak jest – w większości serwisów – wyższa niż przed rokiem. PMR szacuje, że cały ten rok będzie rekordowo dobry dla branży, a...
telefon smartphone

Mobile gaming w służbie brand safety – pod względem bezpieczeństwa gry biją na głowę...

Wycofanie się z płatnych kampanii największych reklamodawców znanej platformy społecznościowej spowodowało stratę rzędu 7 mld. dolarów w ciągu zaledwie jednego dnia. Z kolei bojkot reklamowy w popularnym serwisie streamingowym skutkował wycofaniem działań na tej...
Sztuczna inteligencja usprawnia i automatyzuje obsługę w e-handlu. Coraz szerzej wykorzystywana jest także w procesie płatności

Sztuczna inteligencja usprawnia i automatyzuje obsługę w e-handlu. Coraz szerzej wykorzystywana jest także w...

W 2020 roku już 73 proc. internautów wykonuje zakupy za pośrednictwem internetu, o 11 proc. więcej niż w 2019 roku. Wraz ze wzrostem zainteresowania tą gałęzią gospodarki rośnie zapotrzebowanie na narzędzia, które ułatwią komunikację i zawieranie transakcji z klientami....
Coraz więcej internautów kupuje przez internet na zagranicznych serwisach. Przybywa też skarg

Coraz więcej internautów kupuje przez internet na zagranicznych serwisach. Przybywa też skarg

Prawie co trzeci internauta kupujący online wybiera zagraniczne e-sklepy lub platformy sprzedażowe – wynika z tegorocznego raportu firmy Gemius. Chętnych na transgraniczne zakupy przybywa z roku na rok, a co za tym idzie, rośnie też liczba skarg....
e-commerce

Podczas kryzysu e-commerce zyskał nie tylko nowych klientów

W czasie epidemii i związanych z nią obostrzeń e-sklepy stały się dla handlu kołem ratunkowym. Według danych platformy e-commerce PrestaShop, ich liczba wzrosła o 39% w porównaniu do stanu sprzed lockdownu. Najwyższy na świecie...
e-commerce

Polacy nadal będą kupować online… niekoniecznie żywność

W początkowych miesiącach pandemii Polacy najchętniej kupowali w sieci odzież, obuwie i kosmetyki, robiąc to kosztem artykułów spożywczych. Jak przewidują eksperci firmy doradczej Deloitte, sytuacja ta może ulec jednak zmianie. W najbliższych tygodniach najważniejsze...
bukmacher-sts

Branża bukmacherska powoli odrabia straty

6,7 mld złotych – taką kwotę za rok 2019 wygenerowała działalność legalnych bukmacherów. 2020 zapowiadał się również obiecująco, chociażby ze względu na planowane EURO. Jednak rynek bukmacherski, jak niemal każdy inny, ucierpiał na skutek...
e commerce 02

Trendy w e-commerce w pierwszym półroczu 2020

Pandemia koronawirusa pozytywnie wpłynęła na rozwój e-commerce. W jej trakcie aż o 11% wzrosła liczba osób kupujących online i obecnie 7 na 10 Polaków deklaruje, że robi zakupy w Internecie. Jak wynika z analizy...
e-commerce

Online czy offline – gdzie dzisiaj konsumenci są najbardziej aktywni zakupowo?

 Stopniowy powrót do normalności i kolejne etapy odmrożenia gospodarki przyczyniły się do ponownego wzrostu w sprzedaży detalicznej, co wpłynęło na spadek sprzedaży online, szczególnie w branży modowej. Nie zmienia to jednak faktu, że sklepy...
Sprzedaż okularów przez internet może znacząco wzrosnąć. Polska aplikacja pozwoli przymierzyć oprawki w rozszerzonej rzeczywistości

Sprzedaż okularów przez internet może znacząco wzrosnąć. Polska aplikacja pozwoli przymierzyć oprawki w rozszerzonej...

Narzędzia oparte na rozszerzonej rzeczywistości, które umożliwiają wirtualne przymierzenie produktu przed zakupem w sieci, mogą zminimalizować liczbę zwrotów. – Według niemieckiego zrzeszenia branży internetowej Bitkom co ósmy zakup w internecie jest zwracany do sklepu, co zwiększa...

GORĄCY TEMAT

Wielki kryzys chiński: przyczyny i konsekwencje, w kraju i na świecie

W poniedziałek 18 października br. chińskie władze przedstawią dane PKB za 3-ci kwartał 2021 roku. To ogłoszenie będzie uważnie obserwowane przez rynki, ponieważ mieszanka...
Maciej Przygórzewski, główny analityk Walutomat i Internetowykantor.pl

Turcja nad przepaścią?

Problemy gospodarcze Turcji nie są niczym nowym. Ciągle jednak zaskakuje, jak bardzo w tej sytuacji sami są oni skłonni próbować pogorszyć swoją sytuację. Po...
kontrola podatki prawo skarbowy

Jeśli przepisy podatkowe są nieprecyzyjne, podatnik może wybrać najkorzystniejszą dla siebie...

Nie tylko przedsiębiorcy, ale i sami urzędnicy skarbowi wiedzą, jak skomplikowane i niejasne są przepisy prawa podatkowego. W przypadku wątpliwości interpretacyjnych należy je rozstrzygać...
sklep zakupy

Deloitte: Polacy podejmują decyzje zakupowe, zanim wejdą do sklepu

Pandemia koronawirusa przyczyniła się do zmiany obrazu handlu detalicznego w Polsce, zwiększając  jednocześnie wpływ technologii cyfrowych na preferencje zakupowe Polaków. Raport firmy doradczej Deloitte...

Przedsiębiorcy w pandemii: rządzie, nie musisz pomagać, ale nie przeszkadzaj –...

Aż 62 proc. polskich firm nie chce pomocy państwa w nadchodzącej czwartej fali pandemii – wynika z najnowszego raportu „Przedsiębiorca odporny” przygotowanego przez Polską...