15.1 C
Warszawa
czwartek, 17 września, 2020

Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Handel

Tagi Gemius

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: Gemius

Magdalena Pawłowska x

Covid-19 zmienił sposób prowadzenia biznesu na świecie. Czy działania online na stałe wejdą do...

Pandemia Covid-19 sprawiła, że ruch w sieci wzrósł w tym czasie o 30%1, a zakupy online w marcu zrobiło aż 73% obywateli2. Z możliwości Internetu korzystano także w celach edukacyjnych. W marcu, na jednej...
logistyka ecommerce

Aż 73% polskich internautów robi zakupy online – pandemia zmienia firmy e-commerce

Aż 73% polskich internautów robi na co dzień zakupy online, co jest efektem m.in. pandemii koronawirusa. Zaufanie do tej formy zakupów w ostatnich miesiącach wzrosło, a ponad połowa firm chce zintensyfikować działania w...
W tym roku serwisy VOD zanotują rekordowy wzrost. Rosnąca liczba widzów przyciąga do Polski kolejnych graczy

W tym roku serwisy VOD zanotują rekordowy wzrost. Rosnąca liczba widzów przyciąga do Polski...

Platformy VOD w okresie lockdownu notowały rekordowe zainteresowanie. Teraz liczba użytkowników nieco spadła, ale i tak jest – w większości serwisów – wyższa niż przed rokiem. PMR szacuje, że cały ten rok będzie rekordowo dobry dla branży, a...
telefon smartphone

Mobile gaming w służbie brand safety – pod względem bezpieczeństwa gry biją na głowę...

Wycofanie się z płatnych kampanii największych reklamodawców znanej platformy społecznościowej spowodowało stratę rzędu 7 mld. dolarów w ciągu zaledwie jednego dnia. Z kolei bojkot reklamowy w popularnym serwisie streamingowym skutkował wycofaniem działań na tej...
Sztuczna inteligencja usprawnia i automatyzuje obsługę w e-handlu. Coraz szerzej wykorzystywana jest także w procesie płatności

Sztuczna inteligencja usprawnia i automatyzuje obsługę w e-handlu. Coraz szerzej wykorzystywana jest także w...

W 2020 roku już 73 proc. internautów wykonuje zakupy za pośrednictwem internetu, o 11 proc. więcej niż w 2019 roku. Wraz ze wzrostem zainteresowania tą gałęzią gospodarki rośnie zapotrzebowanie na narzędzia, które ułatwią komunikację i zawieranie transakcji z klientami....
Coraz więcej internautów kupuje przez internet na zagranicznych serwisach. Przybywa też skarg

Coraz więcej internautów kupuje przez internet na zagranicznych serwisach. Przybywa też skarg

Prawie co trzeci internauta kupujący online wybiera zagraniczne e-sklepy lub platformy sprzedażowe – wynika z tegorocznego raportu firmy Gemius. Chętnych na transgraniczne zakupy przybywa z roku na rok, a co za tym idzie, rośnie też liczba skarg....
e-commerce

Podczas kryzysu e-commerce zyskał nie tylko nowych klientów

W czasie epidemii i związanych z nią obostrzeń e-sklepy stały się dla handlu kołem ratunkowym. Według danych platformy e-commerce PrestaShop, ich liczba wzrosła o 39% w porównaniu do stanu sprzed lockdownu. Najwyższy na świecie...
e-commerce

Polacy nadal będą kupować online… niekoniecznie żywność

W początkowych miesiącach pandemii Polacy najchętniej kupowali w sieci odzież, obuwie i kosmetyki, robiąc to kosztem artykułów spożywczych. Jak przewidują eksperci firmy doradczej Deloitte, sytuacja ta może ulec jednak zmianie. W najbliższych tygodniach najważniejsze...
bukmacher-sts

Branża bukmacherska powoli odrabia straty

6,7 mld złotych – taką kwotę za rok 2019 wygenerowała działalność legalnych bukmacherów. 2020 zapowiadał się również obiecująco, chociażby ze względu na planowane EURO. Jednak rynek bukmacherski, jak niemal każdy inny, ucierpiał na skutek...
e commerce 02

Trendy w e-commerce w pierwszym półroczu 2020

Pandemia koronawirusa pozytywnie wpłynęła na rozwój e-commerce. W jej trakcie aż o 11% wzrosła liczba osób kupujących online i obecnie 7 na 10 Polaków deklaruje, że robi zakupy w Internecie. Jak wynika z analizy...
e-commerce

Online czy offline – gdzie dzisiaj konsumenci są najbardziej aktywni zakupowo?

 Stopniowy powrót do normalności i kolejne etapy odmrożenia gospodarki przyczyniły się do ponownego wzrostu w sprzedaży detalicznej, co wpłynęło na spadek sprzedaży online, szczególnie w branży modowej. Nie zmienia to jednak faktu, że sklepy...
Sprzedaż okularów przez internet może znacząco wzrosnąć. Polska aplikacja pozwoli przymierzyć oprawki w rozszerzonej rzeczywistości

Sprzedaż okularów przez internet może znacząco wzrosnąć. Polska aplikacja pozwoli przymierzyć oprawki w rozszerzonej...

Narzędzia oparte na rozszerzonej rzeczywistości, które umożliwiają wirtualne przymierzenie produktu przed zakupem w sieci, mogą zminimalizować liczbę zwrotów. – Według niemieckiego zrzeszenia branży internetowej Bitkom co ósmy zakup w internecie jest zwracany do sklepu, co zwiększa...
online

Dwunastokrotny wzrost sprzedaży obuwia w e-handlu – dane od ExpertSender

W 2019 roku obuwie było jedną z najchętniej kupowanych przez Internet kategorii produktów, a klienci miesięcznie wydawali średnio około 228 złotych na ten cel. Co ciekawe, pierwszymi źródłami informacji na temat oferty przede wszystkim...
Gemius: Zakupy w sieci biją rekordy popularności. Co czwarty internauta robiłby je częściej, gdyby miał do wyboru więcej opcji dostawy

Gemius: Zakupy w sieci biją rekordy popularności. Co czwarty internauta robiłby je częściej, gdyby...

Zakupy online robimy częściej niż przed pandemią. Jak wynika z opublikowanego właśnie raportu Gemius, już 73 proc. internautów kupuje w sieci, czyli o 11 pkt proc. więcej niż rok temu, przede wszystkim w polskich e-sklepach. Do takiej formy...
Krzysztof Jarecki, CEO w ExpertSender

Polacy interesują się modą i turystyką w czasie pandemii

W 2019 roku Polacy najczęściej kupowali przez Internet odzież ㅡ 69% i obuwie ㅡ 55%. A najpopularniejszą kategorią planowanych zakupów online były podróże/rezerwacja ㅡ 31%. Jednak pandemia zmieniła sytuację w e-commerce, a kategorie: moda...
Firma bp testuje dostawy produktów ze stacji do domów klientów za pomocą Uber Eats. Wkrótce usługa ma być dostępna w całym kraju

Firma bp testuje dostawy produktów ze stacji do domów klientów za pomocą Uber Eats....

W obliczu pandemii ponad połowa Polaków ograniczyła spotkania ze znajomymi i wychodzenie z domu. Handel przeniósł się do internetu, a zakupy online umożliwia coraz więcej sklepów i restauracji. Od teraz za pomocą aplikacji Uber Eats można zamówić...
raport analiza wyniki

Rynek mediów i reklamy w czasie pandemii

Telewizja, komórka czy może komputer? Czy i w jaki sposób stan epidemii wpłynął na zachowania Polaków jeśli chodzi o korzystanie z mediów? Odpowiedzi na te pytania dostarcza analiza Gemius, przygotowana na bazie cross-mediowych danych...
InPost Abonamenty

InPost Abonamenty – nowość!

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, to z pewnością wiesz, że jednym z jego najistotniejszych filarów jest logistyka. Dla klientów sprawna i szybka wysyłka zamówionego produktu jest równie ważna, jak jego cena. Mając to na uwadze,...
Krystyna Kalinowska, dyrektor inwestycyjny w Podlaskim Funduszu Kapitałowym

Podlaski Fundusz Kapitałowy inwestuje w internetową drogerię „La Rose”

Do grona partnerów Podlaskiego Funduszu Kapitałowego dołączyła internetowa drogeria La Rose. Spółka otrzymała finansowanie w kwocie 0,5 mln złotych, które przeznaczy, przede wszystkim na rozwój oferty asortymentowej. Umowę podpisano w styczniu 2020 roku na...
meble mieszkanie

Wnętrzarskie wybory Polaków: co kupowaliśmy w 2019 roku?

Coraz chętniej poszukujemy w internecie mebli wypoczynkowych - zainteresowanie tą kategorią wzrosło aż o 25% względem ub. roku. W które elementy wyposażenia inwestowaliśmy najczęściej? Wnętrzarskie wybory ostatnich 12 miesięcy podsumowuje Homebook.pl. Jak pokazują dane Homebook.pl -...
Co trzeci Polak kupi świąteczne prezenty w internecie. Zdecydowana większość wybierze płatność online

Co trzeci Polak kupi świąteczne prezenty w internecie. Zdecydowana większość wybierze płatność online

Chociaż to w sklepach stacjonarnych wydamy większość świątecznych budżetów, to udział zakupów online rośnie z roku na rok o ok. 5 proc. – wynika z badania Deloitte nt. gwiazdkowych wydatków. Co trzeci badany zamierza kupić prezenty przez internet, płacąc...
Poczta Polska szykuje się na rekord przedświątecznych przesyłek. Już zatrudniła dodatkowe 1,3 tys. osób

Poczta Polska szykuje się na rekord przedświątecznych przesyłek. Już zatrudniła dodatkowe 1,3 tys. osób

Szczyt przedświąteczny to gorący okres dla całego e-commerce. Także Poczta Polska intensyfikuje działania, żeby sprawnie obsłużyć zwiększony ruch. Temu ma służyć m.in. zwiększenie powierzchni magazynów, zatrudnienie dodatkowych 1,3 tys. osób i uruchomienie przesyłek w...
analizy raporty

Rynek ubezpieczeń 2019 – trendy i wyzwania

Biorąc pod lupę 2019 rok można śmiało stwierdzić, że branża ubezpieczeniowa ma się dobrze. W pierwszym półroczu 2019 r. ubezpieczyciele oferujący polisy osobowe i majątkowe, tak jak przed rokiem, odnotowali wzrost przychodów mierzonych przede...
ipad-820272_1280 (1)

Co sprzedawać w internecie? 5 pomysłów na biznes online 2020

Chcesz zacząć sprzedawać w internecie, ale brakuje ci pomysłu na biznes? Na szczęście istnieją narzędzia, które pozwalają precyzyjnie określić, co się obecnie najlepiej sprzedaje. Dzięki nim nie tylko określisz popyt na dany produkt w...
sprzedaż e-commerce

Internetowe zakupy kończą 25 lat. Pięć przewidywań na najbliższe pięć lat e-handlu

W 1994 roku przeprowadzono pierwszą na świecie bezpieczną transakcję online przy użyciu karty bankowej. Dzisiaj polski rynek e-commerce ma około 18 mln użytkowników i jest wart około 12 mld dolarów. Prawie połowa polskich...
studio telewizyjne

Value Media i telewizja TVN z pierwszą reklamą w telewizji hybrydowej

Value Media, jako pierwszy dom mediowy w Polsce, wykorzystuje innowacyjny format reklamowy Hybrid Broadcast Broadband TV. Po raz pierwszy komercyjnie użyto go w kampanii marki Almette w stacji TVN. Telewizja hybrydowa, inaczej HbbTV, to...
KRRiT: Jesteśmy gotowi wdrożyć nowy panel badania mediów elektronicznych. Czekamy na odzew rynku

KRRiT: Jesteśmy gotowi wdrożyć nowy panel badania mediów elektronicznych. Czekamy na odzew rynku

O 24 mln zł większy będzie przyszłoroczny budżet Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, która pracuje nad wdrożeniem nowego, jednolitego dla całego rynku standardu badania konsumpcji mediów elektronicznych – internetu, radia i telewizji. Dotychczas monitorowaniem tego rynku zajmowało...
Dezinformacja wspierana przez sztuczną inteligencję szerzy się w internecie. Powstają narzędzia ułatwiające ocenę wiarygodności treści w sieci

Dezinformacja wspierana przez sztuczną inteligencję szerzy się w internecie. Powstają narzędzia ułatwiające ocenę wiarygodności...

Rozwój sztucznej inteligencji (SI) oraz zintegrowanych systemów marketingowych ułatwiły rozprzestrzenianie nieprawdziwych informacji w internecie. Boty rozprzestrzeniają sfabrykowane informacje, powstają systemy SI do manipulowania obrazami i tekstami, a większość społeczeństwa nie weryfikuje prawdziwości pozyskiwanych informacji. Korporacje technologiczne i przedstawiciele administracji...
Alexander Beresvford

Firmy handlowe czekają na zapłatę należności najdłużej

Aż 61 proc. firm handlowych czeka na zapłatę należności najdłużej ze wszystkich branż, tj. więcej niż 60 dni. Liczba firm handlowych objętych postępowaniem upadłościowym z końcem czerwca 2019 r. stanowiła 33 proc. wszystkich...
Alexander Beresvford

Co trzecia upadłość dotyczy firmy handlowej – zatory pieniężna niszczą tę branżę

Aż 61 proc. firm handlowych czeka na zapłatę należności najdłużej ze wszystkich branż, tj. więcej niż 60 dni. Liczba firm handlowych objętych postępowaniem upadłościowym z końcem czerwca 2019 r. stanowiła 33 proc. wszystkich...

GORĄCY TEMAT

Piotr Arak

Polska na 32. miejscu jako najbardziej rozwinięte państwo świata według Indeksu...

CEO Magazyn Polska · Indeks Odpowiedzialnego Rozwoju - Komentarz Jakuba Sawulskiego Indeks Odpowiedzialnego Rozwoju to miara poziomu rozwoju państw przygotowana przez Polski Instytut Ekonomiczny jako...
Bartosz Tomczyk, przewodniczący rady nadzorczej polskiego fintechu Provema

USA chcą gospodarczego rozwodu z Chinami. Kto zyskuje a kto traci?

O amerykańsko-chińskim konflikcie handlowym ostatnio mówi się nieco mniej. Jednak nie oznacza to, że traci on na swojej intensywności. Jest wręcz przeciwnie. Wygląda na...
Adam Abramowicz, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców

Stanowisko MF w sprawie obowiązku podania numeru NIP przed płatnością w...

Na skutek interwencji Rzecznika MŚP Minister Finansów wyjaśnia wątpliwości związane z obowiązkiem przedsiębiorców podania numeru NIP przed płatnością w transakcjach do 450 zł w...
Pinterest

Pierwsze badanie polskich użytkowników Pinteresta

Pinterest coraz mocniej otwiera się na e-commerce w Polsce. Rośnie więc potrzeba poznania użytkowników tego medium. Jacy są polscy Pinnersi? Czy platforma ma potencjał...

Polska może stać się ofiarą amerykańsko-chińskiej wojny handlowej. Ucierpieć mogą na...

Obszar technologiczny skupiony wokół budowy sieci 5G to jeden z elementów trwającej wojny handlowej między USA a Chinami. – Polska może być jedną z ofiar prowadzonych...