20 najbardziej wpływowych Polek w branży fintech

0

23 marca br. Instytut Innowacyjna Gospodarka wraz z inicjatywą Znane Ekspertki zaprezentowali najnowszy raport „Ekspertki w fintech”. W publikacji wyróżnionych zostało dwadzieścia najbardziej wpływowych Polek w branży fintech, które odnoszą sukcesy w Polsce i na świecie. Uroczysta inauguracja raportu, w której udział wzięli m.in. przedstawiciele Ambasady Izraela i Ambasady Brytyjskiej, odbyła się w The Heart Warsaw. Uczestniczyło w niej prawie 100 osób ze świata biznesu, finansów i technologii. 

„Ekspertki w fintech” to trzeci raport przygotowany przez Znane Ekspertki. Do tej pory przeanalizowana została rola kobiet w branżach, z których fintech wyrósł – „Kobiety w finansach” i „Kobiety w technologiach”. – Zważywszy na fakt, że polskie banki są w gronie liderów zmian technologicznych na świecie, a według wyliczeń PwC 1/3 usług finansowych może być przejęta przez fintech – wybór tematu na kolejny raport wydał nam się naturalny – mówi Joanna Pruszyńska-Witkowska, inicjatorka Znanych Ekspertek.

Postęp technologiczny, a wraz z nim zmieniające się oczekiwania klientów, potrzeba znalezienia tańszych i prostszych rozwiązań oraz wzrastająca konkurencyjność przyczyniły się do rozwoju sektora fintech. U jego podstaw leży wykorzystanie nowych technologii informacyjnych na potrzeby sektora finansowego, co przyczynia się do całkowitej transformacji sposobu zarządzania pieniędzmi. – Zaawansowane technologie przenikają obecnie niemal wszystkie aspekty życia codziennego i działalności biznesowej. Zgodnie z tym trendem fintech zmienia zasady konkurencji rynkowej w sektorze finansowym. Obok stabilnych przedsiębiorstw z wieloletnim doświadczeniem coraz częściej dostrzegane są firmy wyróżniające się innowacyjnością odpowiadającą na trendy konsumenckie – wyjaśnia Ewelina Zborowska z firmy Elavon.

A jak wygląda sytuacja kobiet w tej dynamicznie rozwijającej się branży? Wyniki analiz przeprowadzonych przez Financial News pokazują, że z ponad 100 europejskich spółek fintech, które w 2015 roku otrzymały finansowanie z sektora venture capital, tylko 5 było zarządzanych przez kobietę, zaś całkowity odsetek menedżerów płci żeńskiej nie przekroczył 7%.[1] Dlaczego kobieta-manager to nadal wyjątek, skoro to właśnie kobiety odpowiadają za ok. 80% wydatków podejmowanych przez gospodarstwa domowe, a większość z nich, 73% kobiet na świecie, wyraża niezadowolenie z poziomu usług bankowo-finansowych i czuje, że nie odpowiadają one w pełni ich potrzebom?[2]

Czytaj również:  O crowdfundingu i jego zaletach opowiadają Marcin Maliszewski i Maciej Gajewski