Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi MasterCard Europe

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: MasterCard Europe

święta e-commerce

Mastercard SpendingPulse: Prognozy świątecznych wydatków

Konsumenci wracają do zakupów w sklepach stacjonarnych – przewiduje się wzrost o 1,5 proc., porównując rok do roku. Wyższe będą wydatki na biżuterię i akcesoria (+4,3 proc.). Polscy konsumenci wydadzą natomiast mniej na...
Marta Życińska Mastercard

Metaverse w Polsce: perspektywy i wyzwania

Metaverse to technologia, która wzbudza skrajne reakcje. Z jednej strony obserwujemy dynamicznie rozwijające się środowisko wirtualne, z drugiej zaś widzimy spadek zainteresowania tym trendem wśród niektórych sektorów. Jedni bagatelizują Metaverse, inni widzą w nim...
biznes biura

Firmy rodzinne a cyfrowa przyszłość – wyniki badania Mastercard

Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Mastercard, postępująca cyfryzacja gospodarki może stanowić barierę rozwoju dla polskich małych i średnich firm rodzinnych. Główne wyzwania, które przed nimi stoją to przekonanie wszystkich członków rodziny do...
Marta Życińska Mastercard

Marta Życińska dyrektorką generalną polskiego oddziału Mastercard Europe

W nowej roli, którą obejmie z początkiem maja, Życińska będzie odpowiedzialna za rozwój biznesu i realizację strategii firmy w Polsce. Marta Życińska dołączyła do Mastercard 7 lat temu. Początkowo kierowała działem marketingu w Polsce, a następnie...
Bartosz Ciołkowski dyrektor generalny na Europę Południowo-Wschodnią w Mastercard

Bartosz Ciołkowski mianowany dyrektorem generalnym na Europę Południowo-Wschodnią w Mastercard

W nowej roli Ciołkowski będzie odpowiadać za realizację strategii w regionie obejmującym Albanię, Bośnię i Hercegowinę, Bułgarię, Chorwację, Czarnogórę, Izrael, Kosowo, Macedonię Północną, Rumunię i Serbię, rozwój płatności elektronicznych, a także za współpracę z partnerami...
Medicover przejmuje 18 prestiżowych klubów fitness

Europejczycy wrócili na siłownie i stadiony – wyniki badania Mastercard Sport Economy Index 2023

Z badania Mastercard Sport Index 2023 wynika, że pasja do aktywności fizycznej i kibicowania wśród mieszkańców starego kontynentu nie słabnie. W ciągu minionych 12 miesięcy miłośnicy sportowych emocji wrócili zarówno na siłownie, sale gimnastyczne,...
sklep

Pandemia zrównała zwyczaje zakupowe mniej i bardziej zamożnych Polaków

Pandemia COVID-19 znalazła odbicie w wydatkach konsumpcyjnych. Wiosną 2020 r. były one niższe o 40 proc. od oczekiwanych i równocześnie o 30 proc. niższe rok do roku. Jednocześnie, zestawienie wskaźników cen dla struktury konsumpcji...
Bartosz Ciołkowski, Mastercard

Startuje projekt Fundacji Impact i Mastercard wspierający polskich przedsiębiorców w ich cyfrowym rozwoju

„E-business vs. lockdown” to program akceleracyjny oraz projekt edukacyjny realizowane w ramach grantu przyznanego Fundacji Impact przez Mastercard Center For Inclusive Growth. Fundacja Impact rozpoczęła działania w ramach „E-business vs. lockdown” – projektu realizowanego z...
Mastercard WOSP

Rekordowa zbiórka w eSkarbonce i wyjątkowy sukces akcji na Twitterze – Mastercard zagrał...

– Niedzielny, 29. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, zakończył się rekordowym wynikiem ponad 17 mln zł dorzuconych do eSkarbonki przez darczyńców oraz kwotą 358 365 zł zebraną w trakcie akcji #MastercardGrazWOSP na Twitterze, którą...
karta płatnicza

Konsumenci chcą bardziej przejrzystych opisów transakcji kartą płatniczą

Mastercard wprowadza nowe rozwiązanie dla bankowości cyfrowej, dzięki któremu użytkownicy kart płatniczych będą mogli łatwiej rozpoznawać transakcje zakupowe w historii swojego rachunku. Usługa ta, udostępniana bankom przez należącą do Mastercard spółkę Ethoca, zapewni ich klientom...
Bartosz Ciołkowski, Mastercard

Indeks Cyfryzacji Gospodarki: Polska szybko nadrabia dystans do cyfrowych liderów

Kompleksowe opracowanie od The Fletcher School i Mastercard pokazuje, które gospodarki są najlepiej przygotowane na milowy krok w kierunku cyfrowości, wymuszony przez pandemię koronawirusa Polska została zaliczona do gospodarek wybijających się, z dużym potencjałem...
XII edycja konkursu Bizneswoman Roku

2/3 firm w polskiej branży usługowej należy do kobiet. Rusza XII edycja konkursu Bizneswoman...

Pod względem przedsiębiorczości Polki plasują się na wysokim miejscu wśród krajów Unii Europejskiej – co trzecia polska firma została założona i jest prowadzona przez kobietę. Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką od ponad 12 lat wspiera...
Bartosz Ciołkowski, Mastercard

W pandemii Polacy częściej korzystają z cyfrowej bankowości

96% ankietowanych jest pozytywnie nastawionych do rosnącej roli cyfryzacji w bankowości i finansach, przy czym 44% zwraca uwagę na istotność kwestii bezpieczeństwa 55% Polaków twierdzi, że dziś częściej niż przed pandemią dokonuje transakcji finansowych...
Mastercard UEFA

Mastercard przedłuża umowę z UEFA Champions League

Mastercard poinformował o przedłużeniu partnerstwa z UEFA Champions League na lata 2021-2024, tym samym kontynuując wieloletnią współpracę, która rozpoczęła się w 1994 roku. Umowa obejmuje również prawa sponsorskie do meczów Superpucharu Europy w 2021, 2022...
pusy sklep dworzec

Większość klientów wróciła do centrów handlowych, ale wizyty w nich wyglądają inaczej

Jak wynika z raportu EY „Czy w pandemii centra są handlowe? Analiza obrotów, odwiedzalności i ich wzajemnych zależności w centrach handlowych w Polsce” przygotowanego przy współpracy z Mastercard i Top-Key, pod koniec wakacji odwiedzalność...
Bartosz Ciołkowski, Mastercard

Badanie Mastercard: Polacy bardziej doceniają okolicznych sprzedawców i lokalną społeczność

82% konsumentów w Polsce woli kupować od przedsiębiorców, których zna, a 77% ufa poradom lokalnych sprzedawców Najchętniej odwiedzane przez Polaków miejsca w sąsiedztwie to: szkoły, parki, piekarnie i najbliższe sklepy osiedlowe Polacy doceniają też więzi...
Bartosz Ciołkowski, Mastercard

Mastercard pomoże polskim MŚP w cyfrowej transformacji, we współpracy z Fundacją Impact

Mastercard ogłosił przekazanie grantu w wysokości 200 tys. USD (ok. 750 tys. zł) na cyfryzację małych i średnich firm w Polsce. Dzięki tym środkom zorganizowany zostanie program akceleracyjny, a także ogólnopolska kampania edukacyjna dla...
Jerzy Hołub, Mastercard

Jerzy Hołub nowym dyrektorem marketingu w polskim oddziale Mastercard

Od 1 lipca stanowisko dyrektora marketingu w polskim oddziale Mastercard Europe objął Jerzy Hołub. Jerzy Hołub będzie odpowiedzialny za strategię i realizację działań promujących markę, rozwiązania i produkty Mastercard oraz za projekty sponsoringowe firmy w Polsce, takie...
prawo sąd wyrok

Cinkciarz.pl wygrywa z MasterCard

Cinkciarz.pl wygrywa z MasterCard. Polska spółka unieważniła w Europie dwa znaki towarowe amerykańskiego giganta, jeden przedstawiający dwa połączone czarno-białe koła, a drugi dwa czarne przecinające się okręgi. MasterCard nie zgadzał się na to, żeby w...
Mężczyzna z telefonem

Mastercard: Biometria stanie się nowym standardem potwierdzania tożsamości w płatnościach

Już niemal połowa polskich e-konsumentów (47%) chciałaby biometrycznie uwierzytelniać płatności kartą Odcisk palca już teraz jest uważany za bezpieczniejszą formę potwierdzania płatności niż kody jednorazowe 76% respondentów uważa, że silne uwierzytelnienie płatności kartą...
Spotkanie kreatywne Mastercard 2

Mastercard przedstawia rozszerzony program Accelerate 2.0 wspierający firmy fintech

Mastercard prezentuje Accelerate 2.0 - nową generację programu, który wspiera rozwój szybko rosnącej na dużą skalę branży technologii finansowych (fintech). Od lat partnerami Mastercard jest wiele znanych innowacyjnych przedsiębiorstw, takich jak Monzo, N26, Starling, Revolut...
MasterCard-PLN-złoty

Badanie Mastercard: Polacy cenią sobie bankowość mobilną i online za wygodę i szybkość, oczekują...

Polacy ponownie znaleźli się w ścisłej, europejskiej czołówce, jeśli chodzi o popularność usług bankowości cyfrowej, która stała się już ich codziennym standardem. Mastercard opublikował wyniki drugiej edycji europejskiego badania nt. bankowości online i mobilnej, w którym wzięli...
Tomasz Owczarek - nowy dyrektor sprzedaży w Mastercard

Tomasz Owczarek nowym dyrektorem sprzedaży w Mastercard

15 kwietnia 2019 r. rolę dyrektora sprzedaży w polskim oddziale Mastercard Europe obejmuje Tomasz Owczarek. W swojej nowej roli będzie odpowiadał za współpracę z bankami w Polsce oraz strategię i koordynację projektów. Tomasz Owczarek dotychczas...
Piotr Domaszewski - Mastercard

Piotr Domaszewski wzmacnia międzynarodowe struktury Mastercard

Piotr Domaszewski, dyrektor działu sprzedaży w polskim oddziale Mastercard Europe, od kwietnia będzie odpowiedzialny za strategię firmy w zakresie kart kredytowych dla klientów indywidualnych na rynku amerykańskim. To kolejna nominacja w ciągu ostatnich lat,...
Dariusz Mazurkiewicz

Mastercard i Polski Standard Płatności ogłaszają strategiczną współpracę

Mastercard i Polski Standard Płatności (PSP), operator systemu płatności mobilnych BLIK, ogłosiły strategiczną współpracę. W ramach partnerstwa, BLIK dostarczy wygodną i niezawodną platformę płatności mobilnych i online, obdarzoną zaufaniem milionów polskich konsumentów. Mastercard zapewni...
amazon zakupy niemcy ecommerce

Trend m-commerce przyspiesza. 4 na 10 polskich e-konsumentów kupi prezenty świąteczne na smartfonie

Trend m-commerce przyspiesza. Już niemal co drugi polski internauta (45%) kupuje mobilnie przynajmniej raz w tygodniu. Tę formę płatności doceniamy szczególnie w okresie przedświątecznym, najchętniej kupując prezenty w domowym zaciszu. Dla polskich e-konsumentów...
Płatność zbliżeniowa kartą mastercard terminal

Badanie Mastercard: Niemal połowie MŚP terminale płatnicze pomogły rozwinąć biznes

Prawie połowa (49%) badanych przedsiębiorców zauważa, że liczba transakcji dokonywanych kartami przez ich klientów wzrosła w ciągu ostatniego roku Taki sam odsetek ankietowanych jest zdania, że posiadanie terminala pozytywnie wpłynęło na rozwój ich biznesu...
The Heart Warsaw

The Heart i Mastercard stworzą z partnerami piaskownicę regulacyjną dla fintechów

Komisja Nadzoru Finansowego ogłosiła, że The Heart, korporacyjne centrum innowacji, będzie operatorem Piaskownicy regulacyjnej dla spółek rozwijających nowe technologie z branży finansowej. Mastercard, który od lat jest partnerem strategicznym The Heart zapewni dostęp do...
Marcin Klimkowicz Mastercard

Marcin Klimkowicz nowym dyrektorem ds. rozwiązań lojalnościowych w Mastercard

1 września 2018 r. rolę dyrektora ds. rozwiązań lojalnościowych w polskim oddziale Mastercard Europe objął Marcin Klimkowicz. W swojej nowej roli będzie nadzorował program Priceless Specials w Polsce, odpowiadając za jego strategię rozwoju, rynkową...
Polacy chcą płacić bezgotówkowo, ale wciąż brakuje terminali do akceptacji kart. Od stycznia przedsiębiorcy mogą przez rok testować je za darmo

Polacy chcą płacić bezgotówkowo, ale wciąż brakuje terminali do akceptacji kart. Od stycznia przedsiębiorcy...

Ponad połowa Polaków zdecydowanie woli płacić za zakupy bezgotówkowo. Konsumenci doceniają szybkość i wygodę takiej transakcji oraz fakt, że nie muszą mieć przy sobie gotówki i wyliczać odpowiedniej kwoty przy sklepowej kasie. Wciąż jednak nie wszędzie można zapłacić kartą,...
Obsługa gotówki w gospodarce kosztuje 17 mld zł. Bank Pocztowy i Poczta Polska chcą upowszechnić płatności bezgotówkowe

Obsługa gotówki w gospodarce kosztuje 17 mld zł. Bank Pocztowy i Poczta Polska chcą...

W Polsce wciąż dominuje gotówka – w ten sposób przeprowadzanych jest nawet 90 proc. transakcji. To jednak kosztowne. Szacunki mówią o tym, że nawet 1 proc. PKB, czyli 17 mld zł. W rozpowszechnianie obrotu bezgotówkowego angażuje...
Sklepy przyszłości bez kas. Za 2–3 lata konsumenci będą samodzielnie skanować produkty telefonami w sklepowych alejkach

Sklepy przyszłości bez kas. Za 2–3 lata konsumenci będą samodzielnie skanować produkty telefonami w...

Kolejki do sklepowych kas są zmorą większości konsumentów. 61 proc. z nich uważa, że można je skrócić dzięki szybkim płatnościom zbliżeniowym i tyle samo respondentów oczekuje, aby można było płacić kartą w każdym sklepie, bez wyjątku. Dzięki...
Pani Prezes czyli biznes w szpilkach

20 najbardziej wpływowych Polek w branży fintech

23 marca br. Instytut Innowacyjna Gospodarka wraz z inicjatywą Znane Ekspertki zaprezentowali najnowszy raport „Ekspertki w fintech”. W publikacji wyróżnionych zostało dwadzieścia najbardziej wpływowych Polek w branży fintech, które odnoszą sukcesy w Polsce i...
biometria

Polacy a usługi finansowe z wykorzystaniem urządzeń mobilnych i biometrii

Wyniki najnowszego badania Mastercard we współpracy z IPSOS „Postawy wobec cyfrowych innowacji” wskazują, że polscy konsumenci pozytywnie przyjmują trend cyfryzacji oraz chcą korzystać z większej ilości cyfrowych usług, w z tym płatności. Są również większymi...

Polska ma się szansę stać regionalnym liderem innowacyjnej przedsiębiorczości. Właśnie powstało nowe centrum współpracy...

Zarówno rząd, jak i środowisko biznesowe w Polsce coraz bardziej doceniają rolę małych, nowoczesnych firm w zwiększaniu innowacyjności i konkurencyjności, tworzeniu nowych miejsc pracy i przyspieszaniu wzrostu gospodarczego. Właśnie ogłoszono powstanie w Warszawie nowego centrum wspierania rozwoju start-upów „The Heart...

Polska ma szansę stać się regionalnym liderem innowacyjnej przedsiębiorczości. Właśnie powstało nowe centrum współpracy...

Zarówno rząd, jak i środowisko biznesowe w Polsce coraz bardziej doceniają rolę małych, nowoczesnych firm w zwiększaniu innowacyjności i konkurencyjności, tworzeniu nowych miejsc pracy i przyspieszaniu wzrostu gospodarczego. Właśnie ogłoszono powstanie w Warszawie nowego centrum wspierania rozwoju start-upów „The Heart...
Marta Życińska, dyrektor marketingu w MasterCard

Nowa dyrektor marketingu w MasterCard

Z dniem 1 czerwca Marta Życińska objęła stanowisko dyrektora marketingu w polskim oddziale MasterCard Europe. Będzie odpowiadać za działania promujące firmę MasterCard, należące do niej marki, rozwiązania i produkty, a także za współpracę marketingową...
Master Card

Europejczycy stawiają na wygodę: liczba transakcji z użyciem kart zbliżeniowych przekroczyła 1 miliard

Polacy niezmiennie w technologicznej czołówce Europy: już 55% płatności kartami MasterCard to transakcje zbliżeniowe, ich wartość podwoiła się w ciągu roku  W przededniu Mobile World Congress w Barcelonie, konferencji poświęconej technologiom mobilnym, w tym płatnościom...
Płatności zbliżeniowe

Płatności zbliżeniowe w całej Europie do 2020 r.

Do 2018 roku 2/3 telefonów ma być wyposażonych w technologię NFC Polska europejskim liderem płatności zbliżeniowych                                       ...
zarzadzanie-menedzer-manager

Nagroda Managera Roku dla Michała Skowronka z MasterCard

Warszawa, 25 czerwca 2014 r. – Michał Skowronek, Dyrektor Generalny na Polskę i Kraje Bałkańskie w MasterCard Europe, otrzymał tytuł Managera Roku w kategorii Innowacje w  konkursie organizowanym przez miesięcznik Manager. W uzasadnieniu podkreślono...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

Ben Laidler, strateg ds. rynków globalnych w eToro

Czeka nas droższa filiżanka kawy

KAWA: Ceny wzrosły w tym roku o 25 proc., ponieważ zła pogoda dotknęła uprawy w Brazylii, będącej głównym producentem kawy arabica, oraz w Wietnamie,...

GORĄCY TEMAT

Warszawa fot. Walter Herz biura

58% polskich prezesów wskazuje, że wdrożenie GenAI spowoduje poprawę efektywności pracy

45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje. ...
Przemysł

Deloitte: Konsekwencje zmian klimatycznych zmuszają firmy do transformacji łańcuchów dostaw

Konsekwencje zmian klimatycznych będą stanowić jedno z wyzwań dla bezpieczeństwa łańcuchów dostaw w trakcie najbliższej dekady, twierdzi niemal co drugi przedstawiciel środkowoeuropejskich firm. Autorzy...