8 najważniejszych trendów, które zdominują rynek commerce marketingu w 2018 roku

0

Criteo (NASDAQ: CRTO), prezentuje prognozy dla rynku marketingu handlowego. Krajobraz w branży handlowej zmienia się szybko i dynamicznie. Ogromna ilość danych na temat klientów pochodzących z transakcji online i offline stała się podstawowym zasobem dla marek i sprzedawców, który pozwala im zrozumieć i nawiązać kontakt ze współczesnym, „omnichannelowym” klientem. Bezpośrednie relacje, jakie firma Criteo nawiązała z ponad 17 000 reklamodawców i tysiącami wydawców pozwoliły jej wyciągnąć wnioski na temat sytuacji na rynku oraz kształtujących się na nim trendów.

Poniżej zaprezentowane zostały te z nich, którym zdaniem firmy warto przyjrzeć się w 2018 roku:

  1. Walka o format video

Udział czasu online poświęconego przez kupujących na content video będzie stabilnie rósł.
W efekcie reklamodawcy, wydawcy i firmy medialne będą zmuszone do reorganizacji swojej oferty i skupienia się na formacie video. Trend ten dostrzegają również główne platformy social mediowe – Facebook, YouTube, Instagram i Snapchat priorytetyzują format video i poszukują wysokiej jakości treści, które naśladowałyby format telewizyjny. Wraz ze wzrostem liczby reklam dodawanych do contentu video zwiększą się również możliwości wykorzystania technologii programatycznych w tym zakresie.

  1. „Voice shopping” przybierze na znaczeniu

Kontekstowe reklamy głosowe pozwolą na personalizację rekomendacji oraz treści. Konsumenci zaczną coraz częściej używać swojego głosu do robienia zakupów on-line, wykorzystując w tym celu urządzenia takie, jak Amazon Echo lub Google Home. Za dwa lata urządzenia aktywowane przez głos oraz personal assistant będą najczęściej wykorzystywanymi technologiami. Inteligentne głośniki dają możliwość zebrania dużej ilości danych na temat zainteresowań i preferencji zakupowych klientów. To z kolei pozwoli na lepszą personalizację istniejącej już oferty oraz trafniejsze targetowanie dodatkowych produktów i usług.

  1. Związek sieci społecznościowych i handlu

Jeśli poświęcilibyśmy trochę czasu na obserwację danych płynących z postów opublikowanych w sieciach społecznościowych takich, jak Facebook doszlibyśmy do wniosku, że cienka linia pomiędzy sieciami społecznościowymi a handlem zanika. Dlatego też, Facebook uruchomił swój własny marketplace, który jest dostępny w: USA, Wielkiej Brytanii i Australii, a także na 17 europejskich rynkach. Również Amazon rozwija swoją ofertę w tym zakresie – w 2017 roku byliśmy świadkami premiery rynkowej Amazon Spark. Podobnie jak Instagram i Pinterest, Spark prezentuje zdjęcia produktów i umożliwia ich natychmiastowy zakup. Mając na uwadze fakt, że główne sieci społecznościowe tworzą zamknięte zbiory danych, marki i sprzedawcy będą musiały znaleźć sposób na pozyskanie swoich własnych klientów, a co za tym idzie danych na ich temat.

  1. Przenikanie się offline’u i online’u: customer journey

Czytaj również:  Wydarzenia w krajowej polityce na razie przechodzą bez echa