Capgemini poszukuje w Polsce nowych pracowników, przede wszystkim osób o wysokich kwalifikacjach

Marek Grodziński

Capgemini Polska, jeden z wiodących dostawców usług informatycznych, konsultingowych i outsourcingowych, planuje systematycznie zwiększać zatrudnienie. Poszukiwani będą szczególnie pracownicy z branży finansowej, świadczący usługi na rzecz firm ubezpieczeniowych, banków oraz instytucji rynku kapitałowego.

W tym roku Capgemini Polska łącznie zatrudni kilkaset nowych osób. Także w kolejnych latach rekrutacja ma być kontynuowana. Jest to możliwe dzięki dobrej kondycji firmy.

– Nasza firma cały czas dynamicznie rośnie – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Marek Grodziński, dyrektor europejskiej sieci centrów BPO Capgemini i członek zarządu Capgemini Polska, członek zarządu ABSL. – Niedługo będziemy obchodzić 20. rocznicę naszej działalności w Polsce. Zaczynaliśmy od 6 osób w 1996 roku. W 2015 przekroczyliśmy poziom 6 tys. pracowników.

Klienci Capgemini to przede wszystkim duże międzynarodowe korporacje. Jak informuje Marek Grodziński, firma świadczy również usługi na rzecz biznesu w Polsce. Zdecydowana większość prowadzonych nad Wisłą projektów to jednak usługi na eksport.

– Będziemy nadal rosnąć. Mamy dosyć ambitne plany rozwoju, szczególnie w tej działce, z której ja się wywodzę, czyli Business Process Outsourcing. Nowi klienci, nowe procesy, zdecydowanie pozytywne myślenie o przyszłości deklaruje członek zarządu Capgemini Polska.

Marek Grodziński informuje, że jego firma świadczy usługi wymagające coraz wyższych kompetencji.

– Zaczynaliśmy od prostych usług księgowo-finansowych, dzisiaj dostarczamy bardzo zaawansowane usługi z obszaru finansów, księgowości, zaopatrzenia, HR. Obsługujemy nawet procesy prawne czy marketing. Cały czas dokładamy nowe tematy do tego, co robimy. W tym roku startujemy z kolejnym nowym procesem – zarządzaniem łańcuchem dostaw. Rozwijamy też portfolio klientów, których obsługujemy

Poza tradycyjnymi usługami, takimi jak obsługa IT, księgowości czy zarządzania zasobami ludzkimi, firmy z sektora usług coraz bardziej poszerzają zakres swoich kompetencji, szczególnie pracując na rzecz międzynarodowych klientów.

– Dla polskiego rynku świadczymy przede wszystkim usługi technologiczne – mówi Marek Grodziński. – Natomiast, jeżeli chodzi o działkę BPO, to naszymi klientami są przede wszystkim korporacje międzynarodowe. Nasza strategia jest klarowna, mamy kilka konkretnych sektorów, w których się poruszamy, to m.in. media, produkcja, energetyka, dystrybucja dóbr konsumpcyjnych oraz usługi finansowe.

Obecnie na polskim rynku usług biznesowych liczy się kilka miast. Liderem jest Kraków, a kolejne ważne ośrodki to Warszawa i Wrocław. Rozwój branży postępuje jednak tak szybko, że firmy już myślą o kolejnych lokalizacjach dla swoich inwestycji.

– Zastanawiamy się nad tym przyznaje dyrektor europejskiej sieci centrów BPO Capgemini i członek zarządu Capgemini Polska, członek zarządu ABSL. W miastach, w których już działamy, osiągamy dużą liczbę zatrudnionych. Przyglądamy się też innym lokalizacjom, jako potencjalnym miejscom do rozwoju naszej firmy, ale żadne decyzje jeszcze nie zapadły.