Corolla, Prius, Lexus ES – ich utrzymanie kosztuje najmniej

0
2013_corolla_studio_03

CarMD, amerykańska firma prowadząca sieć certyfikowanych warsztatów w całej Ameryce, opublikowała raport Vehicle Health Index zawierający listę modeli z poszczególnych roczników o najniższych kosztach serwisowych. Pierwsze 4 miejsca zajęły samochody Toyoty i Lexusa.

2013_corolla_studio_03 Zwycięzcą okazała się Corolla z 2015 roku. Wyniki rankingu są kombinacją wysokiej bezawaryjności oraz niskich kosztów części i napraw. Badanie objęło wszystkie modele z lat 1996-2015. Oto pierwsza dziesiątka samochodów najtańszych w serwisie wg Car:

  1. 2015 Toyota Corolla: 0.013*
  2. 2013 Lexus ES: 0.013
  3. 2014 Toyota Prius: 0.016
  4. 2013 Toyota Avalon: 0.016
  5. 2013 Honda Fit: 0.016
  6. 2014 Volkswagen Passat: 0.017
  7. 2014 Hyundai Sonata: 0.017
  8. 2014 Ford Edge: 0.018
  9. 2015 Chrysler Town & Country: 0.018
  10. 2014 Kia Optima: 0.018

(*Wskaźnik CarMD Vehicle Health Index, obliczany na podstawie średniej częstości awarii i kosztu ich napraw dla danego modelu w ciągu roku.)

W zestawieniu producentów pierwsze miejsce zajął Hyundai, zaś drugie Toyota. Hyundai swoja pozycję zawdzięcza bardzo niskim cenom części, natomiast Toyota okazała się najlepsza ze wszystkich producentów pod względem niezawodności. W jej samochodach zarejestrowano najmniej usterek, zaś średnie ceny napraw w autach japońskiej firmy spadły o 15% z $480 w 2014 roku do $411 w 2015 roku. Toyota zajęła też pierwsze miejsce pod względem liczby modeli w pierwszej setce rankingu.

Raport Vehicle Health Index opiera się na danych firmy na temat napraw związanych z zapaleniem się kontrolki „sprawdź silnik”, przeprowadzonych przez mechaników pracujących w sieci warsztatów CarMD w całych Stanach Zjednoczonych. Wszyscy mechanicy zdobyli certyfikat Automotive Service Excellence (ASE). Tegoroczny raport opiera się na danych o 251 000 napraw przeprowadzonych między 1 października 2014 a 30 września 2015. Mechanicy uzupełniają ją na bieżąco, jak tylko zdiagnozują usterkę w samochodzie klienta – wpisują rodzaj naprawy oraz jej koszt.

Czytaj również:  Toyota wzmacnia swoją pozycję na europejskim rynku

„Raport CarMD to jedyny w Ameryce coroczny ranking oparty w całości na rzeczywistych usterkach samochodów będących w użytku oraz na kosztach wykonanych napraw – powiedział Ieon C. Chen, CEO CarMD. – Dane o rzeczywistych naprawach, które miały miejsce, to cenna informacja dla osób zainteresowanych zakupem samochodu”.