Jednym krokiem w nowoczesność. Czy e-sprzedaż można uefektywnić?

Monika Krukowska, Project Manager w Provema
Monika Krukowska, Project Manager w Provema

Od dłuższego czasu konsekwentnie przenosimy usługi do sieci. Internetowa sprzedaż zyskuje nie tylko coraz więcej zwolenników, ale też jest szansą na rozkręcenie lub uratowanie niejednego biznesu. Biznes on-line ma wiele zalet. Umożliwia m.in. zredukować koszty, przyciągnąć szersze grono klientów, skutecznie zareklamować swoje produkty lub usługi oraz w prosty sposób przeprowadzać badania rynkowe.

Podczas badania Nielsena „Wpływ Covid-19 na zachowania konsumentów” ponad 30 proc. Polaków przyznało, że zwiększyło swoją aktywność w zakresie zakupów online. Obecna sytuacja niesie korzyści nie tylko dla klientów, ale dla oferentów uczestniczących w wymianie handlowej. Rozwój technologii i poszukiwanie usług/produktów on-line stało się tak samo modne, jak korzystanie ze sklepów stacjonarnych. Bezpieczne i skalowalne rozwiązania upraszczają wejście na rynek on-line. Dzisiaj szukamy łatwych w obsłudze stron internetowych, skrzynek subskrypcyjnych i kanałów promocji, takie jak media społecznościowe oraz łatwych w integracji systemów płatności. Takie rozwiązania pozwalają na dostępność biznesu dla klientów z całego kraju a nawet zza granicy i to zaledwie w kilka kliknięć. Szacuje się, że do 2022r. Globalny rynek on-line osiągnie 200 miliardów dolarów. Takie statystyki udowadniają, że udostępnione technologiczne możliwości przełożą się na biznesowe korzyści a każdy mały biznes może zacząć zarabiać.

Wiele mikro i małych przedsiębiorców za powód wstrzymania się od decyzji przeniesienia usług w sieci wskazuje koszty, które musi ponieść w ramach integracji usług ze sklepem czy bramkami płatniczymi. Wielu klientów przedkłada zaufanie przy wyborze sprzedawcy i często dostępność metody płatności jest czynnikiem decydującym o jego wyborze. Jest to szczególnie ważne przy stronach www bez funkcji sklepu czy cieszących się coraz większym powodzeniem transakcji w mediach społecznościowych.  Dobrym wyjściem z tej sytuacji jest bramka LoanByLink oferująca m.in. prostą integrację nie tylko z kanałami e-commerce. Dużym powodzeniem cieszy się tzw. generator linku płatności. Decydując się na sprzedaż w mediach społecznościowych wystarczy, że pobierzesz link z panelu partnera i udostępnisz na twojej aukcji „kup z LoanByLink”. Możesz go (link) też wysłać dowolnym komunikatorem. Klient dostaje pożyczkę lub opłaca zamówienie szybkim przelewem, dostaje zakupiony towar, a partner środki. Status płatności widoczny jest w panelu partnera. LoanByLink nie pobiera opłat w ramach integracji i sprzedaży. Taka forma integracji uefektywni sprzedaż w sieci.

Tak naprawdę niezależnie od wybranych form udostępniania usług nadrzędne jest dotarcie do odpowiedniej grupy klientów. Rynek on-line jest pełen nowych rozwiązań i możliwości. Odrobina wiedzy praktycznej, stosowanie się do porad doświadczonych specjalistów oraz wykorzystywanie najnowszych, dopasowanych do naszych potrzeb rozwiązań, to gwarancja prężnego rozwoju internetowej sprzedaży.

Monika Krukowska, Project Manager w Provema