Czym jest fulfilment i jak go zoptymalizować w e-Commerce?

logistyka magazynowa

Pewnie nie raz już miałeś styczność ze zwrotem „fulfilment” i zastanawiałeś się do czego dokładnie się on odnosi. Ten ciekawy termin zdołał w zaledwie dziesięciu literach zdefiniować sukces logistyczny każdego sklepu online.

Zarówno w wersji brytyjskiej – „fulfillment” przez dwa L, jak i amerykańskiej – „fulfilment” przez jedno L, odnosi się do przygotowania i wysyłki zamówień, czyli ich realizacji. Jeśli chcesz lepiej zrozumieć, co oznacza termin fulfilment, kontynuuj lekturę tego artykułu, w którym wyjaśniamy jak skutecznie zarządzać przesyłkami w e-Commerce.

Jak zoptymalizować fulfillment w e-Commerce?

Wbrew temu, co może się wydawać, trudność w zarządzaniu e-sklepem nie polega wyłącznie na kierowaniu ruchu na stronę i maksymalizowaniu konwersji. Prawdziwe przeszkody pojawiają się w momencie dokonania zakupu przez klienta, czyli przy realizacji zamówienia.

Zarządzanie magazynem wymaga precyzji i umiejętności, aby przygotować przesyłki przed przybyciem przewoźnika. Kluczowe znaczenie dla naszego sukcesu będzie miało odpowiednie zaprojektowanie przestrzeni magazynowej oraz automatyzacja, która pozwoli nam na jak najbardziej efektywne kompletowanie i pakowanie. Ponadto zmniejszy to naszą zależność od zadań wykonywanych manualnie, czyli tych bardziej podatnych na błędy.

Magazyn w e-Commerce

Jeśli jest coś, czego nauczył nas Amazon, to to, jak ważne jest dobre i efektywne zarządzanie wysyłką w celu pozyskania klientów. Sukces firmy opiera się w dużej mierze na optymalnym fullfilmencie.

Wszystko, co dzieje się przed przyjazdem przewoźnika po odbiór przesyłki, będzie miało kluczowe znaczenie. Korzystanie z list kompletacyjnych, na przykład, pozwala w rekordowym czasie i bez pomyłek wybrać odpowiednie produkty z magazynu. Z kolei, posiłkowanie się skanerem do przetwarzania zamówień uprości zdecydowanie kompletację. Warto zatroszczyć się także o odpowiednią i czytelną etykietę wysyłkową oraz niezbędną dokumentację do każdej przesyłki.

Firmy transportowe a fulfillment

Po skompletowaniu zamówienia powiadamimy przewoźnika, że jest ono gotowe do odbioru. Warto wówczas zadać sobie pytanie, jaka jest najlepsza firma transportowa dla przesyłek e-Commerce. Różnorodność przewoźników pozwoli nam zaspokoić potrzeby każdej przesyłki w zależności od jej stopnia pilności, miejsca przeznaczenia, ceny itp.

Informowanie klientów o statusie ich przesyłek przyczyni się do lepszej jakości zakupów i zaufania do naszego sklepu online. Skutkuje to większymi szansami na ponowny zakup klienta.

Niezależnie od tego, czy chodzi o aktualizację map w czasie rzeczywistym, czy śledzenie przesyłek międzynarodowych lub krajowych, wiadomość o statusie przesyłki musi zawierać jasne informacje i docierać na czas. Pomoże nam to w zapewnieniu profesjonalnej obsługi i zmniejszy obciążenie działu obsługi klienta.

Informowanie klienta o statusie jego zamówienia przyczyni się do zwiększenia komfortu zakupów oraz świadczy o bezkonkurencyjnej orientacji na klienta. Do tego typu zadań służą narzędzia takie jak Outvio, które potrafią uprościć realizację zamówień i zmaksymalizować korzyści płynące z e-handlu w najprostszy możliwy sposób.

Zorganizowany przepływ pracy

Wykorzystanie ustrukturyzowanego przepływu pracy pomoże nam działać w sposób logiczny i uporządkowany, dbając o poszczególne etapy fulfilmentu. Zastosowanie automatyzacji w całym procesie realizacji zamówień pozwala ograniczyć błędy oraz wykorzystywany czas i zasoby.