Do Parrot dołącza nowy Dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w segmencie dronów konsumenckich

Parrot_Francois Ruault

François Ruault, 49l., dołączył do kadry zarządzającej Parrot 11 lutego 2016r. Będzie on odpowiedzialny za marketing i sprzedaż w segmencie dronów konsumenckich i connected devices (rozwiązania  audio oraz dla ogrodnictwa) na całym świecie.

Parrot_Francois RuaultFrançois Ruault wnosi unikalne i bogate doświadczenie w obszarach sprzedaży, marketingu, działalności operacyjnej i innowacyjności, aby wesprzeć plany rozwoju Grupy.

Po zdobyciu doświadczenia w agencji BBDO w Stanach Zjednoczonych i Francji, w 1992 roku rozpoczął pracę w Apple jako odpowiedzialny za komunikację, marketing a później sprzedaż detaliczną w Europie. Odegrał istotną rolę w przekształceniu europejskiej części firmy, przyczyniając się do sukcesu flagowych produktów jak iMac, iBook czy iPod.

W 2004 roku, został Country Managerem odpowiedzialnym za Xbox we Francji, generując dwucyfrowy wzrost sprzedaży do 2010 roku, kiedy przeniósł się do Redmond, USA. Pracował tam jako Senior Director, Worldwide Sales & Marketing w segmencie rozwiązań sprzętowych Microsoft, następnie jako COO w Microsoft Next Gen Experiences, gdzie odpowiadał za HoloLens, platformę wirtualnej rzeczywistości współpracującą z Windows 10.

W 2013 roku dołączył do Amazon jako Dyrektor ds. marketingu produktów cyfrowych na rynkach USA, Europy i Azji.

Henri Seydoux, CEO i założyciel Parrot’a powiedział: „Jestem zaszczycony, mogąc powitać François Ruault w zespole i cieszę się ze współpracy przy realizacji kolejnych wyzwań związanych z rozwojem firmy. Jego międzynarodowe doświadczenie w sprzedaży i marketingu, sukcesy we wprowadzaniu innowacji i budowaniu wzrostu zarówno na dojrzałych jak i wschodzących rynkach oraz znajomość ekosystemu sprzętu, oprogramowania i usług, z pewnością przyczynią się do rozwoju Parrot.”