Grupa Havas inwestuje w Octoly

Octoly, największa platforma komercyjna zrzeszająca influencerów modowych, lifestylowych i beauty, została dofinansowana kwotą 10 mln dolarów i uruchomiła serwis OctoPrime.co. Pozwoli on 10 000 influencerek na sprzedaż recenzowanych produktów w osobistym sklepie online.

Havas Group, Otium Venture, Twins Partners we współpracy z unijnym programem dla MŚP dedykowanym instrumentom konkurencyjności ogłosili, że zainwestowali łącznie 10 milionów dolarów w finansowanie Octoly, innowacyjnej platformy oferującej markom możliwość dotarcia do wyjątkowej społeczności dzięki influencerom w sumie z ponad 1 mld subskrybentów.

Octoly wystartowało we Francji dwa lata temu i od tego czasu zbudowało zespół składający się z ponad 60 osób w biurach w Paryżu i Nowym Jorku. Platforma działa jako prezentowy marketplace, który łączy silne i rozwijającą się społeczność ponad 10 000 kobiet mikro influencerek specjalizujących się w tematyce beauty z ponad 200 markami, takimi jak Dior, Sephora, Milk Makeup, OPI, Clarins i Urban Decay. Niedawno, pierwotny fokus na branży beauty poszerzył się o marki modowe i lifestylowe. Poprzez Octoly influencer może bezpłatnie testować wybrane produkty w pełnym rozmiarze, a w zamian tworzyć oryginalne treści i publikować recenzje dla swoich followersów na Instagramie lub YouTube. Influencerzy nie otrzymują wynagrodzenia. Społeczność Octoly tworzy w sumie ponad miliard followesów w pięciu krajach: Stanach Zjednoczonych, Francji, Hiszpanii, Włoszech i Niemczech. W ramach platformy już ponad 200 000 produktów zostało wysłanych do influencerów na całym świecie.

CEO Havas Group, Yannick Bollore powiedział: Postanowiliśmy wesprzeć Octoly, ponieważ dla naszych klientów media earned są coraz ważniejsze w marketing mixie. Mocno wierzymy w potencjał Octoly w dostarczaniu obiektywnych recenzji marek. Autentyczność to kamień węgielny influencer marketingu, który jest obecnie przemysłem wartym miliardy dolarów. Ich unikalna wizja wzniecania pasji i budowania niepowtarzalnego ekosystemu między markami, influencerami i ich fanami przekonały nas do tej inwestycji. Przekonał nas również talent Thomasa Owadenko i jakość jego fantastycznego zespołu.

Jesteśmy dumni, że w ciągu zaledwie dwóch lat dzięki niesamowitemu zespołowi staliśmy się największym marketplacem na świecie łączącym marki i influencerów w mediach społecznościowych z ponad 200 000 recenzjami produktów. Udało nam się wyjątkowo wypozycjonować w szybko zmieniającej się rzeczywistości i naprawdę postrzegam Octoly jako system, który zmienia reguły gry i  pozwoli na rozwój mikro-influencerów – dodaje Thomas Owadenko, założyciel i dyrektor generalny Octoly.

Start OctoPrime.co

Firma Octoly stawia na dalszy rozwój i rozbudowę społeczności fanów, dlatego uruchomiła nowy kanał sprzedaży dla marek i influencerów – OctoPrime. To nowa platforma, na której każdy influencer będzie mógł zbudować własny sklep internetowy i udostępniać swoim followersom produkty, które recenzuje na YouTube czy Instagram. W przeciwieństwie do projektu Amazon Influencer Program, który jest dostępny jedynie dla garstki wpływowych celebrytów, OctoPrime pozwala mikro influencerom i ich fanom na nowe doświadczenie – bezpośredni dostęp do produktów polecanych w kanałach społecznościowych. OctoPrime uruchomiło już 10 000 sklepów internetowych, każdy dla jednego influencera.

Dzięki Octoly udało nam się zmniejszyć przepaść między markami i influencerami, więc oczywistym jest, że to samo należało zrobić między influencerami a ich fanami – dodaje Owadenko.

OctoPrime pozwoli ambitnemu startupowi pozostać wiernym swojej wizji: wzmocnić pozycję społeczności influencerek, aby mogły odnieść sukces jako przedsiębiorcy i zarabiać na życie realizując swoją pasję.

W Otium widzimy przedsiębiorczość i kreatywność jako dwie główne umiejętności kluczowe w przyszłości pracy. Dzięki uruchomieniu OctoPrime, Octoly realizuje swoją misję pomocy influencerkom w uwolnieniu ich kreatywności i zarabianiu na tym, co kochają. Cieszymy się, że możemy uczestniczyć w realizacji tego nowego modelu finansowania i jednocześnie jesteśmy bardzo podekscytowani, żeby zobaczyć jak Octoly pomaga rozwijać się społeczności poprzez tworzenie autentycznego kontentu – powiedział Bruno Raillard, Otium Venture Partner.

Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane dla konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Polecane

Agencja filmowa w Warszawie – kompleksowa produkcja wideo

Wybór odpowiedniej agencji filmowej w Warszawie to istotny element...

Laude Smart Intermodal rozwija przewozy – nowe kierunki transportu z Polski i Ukrainy

Spółka Laude w zdecydowanej większości prowadzi transporty intermodalne z...

MCI zrealizował 25 mln euro zwrotu z inwestycji w Netrisk

Fundusz MCI.EV otrzymał ponad 25 milionów euro wypłaty środków...

MCI finalizuje przejęcie udziałów w Nice To Fit You

MCI Capital, po uzyskaniu zgody Urzędu Ochrony Konkurencji...

Adam Góral: partnerstwo z TSS otwiera nowe możliwości dla Asseco Poland

Total Specific Solutions (TSS) międzynarodowa grupa informatyczna, działając za...
Wiadomości

Prezes URE zatwierdził Columbus Obrót jako agregatora

Spółka z Grupy Columbus została wpisana przez Prezesa URE...

Laude Smart Intermodal rozwija przewozy – nowe kierunki transportu z Polski i Ukrainy

Spółka Laude w zdecydowanej większości prowadzi transporty intermodalne z...

Agencja filmowa w Warszawie – kompleksowa produkcja wideo

Wybór odpowiedniej agencji filmowej w Warszawie to istotny element...

Ruszyła budowa polskiej morskiej farmy wiatrowej Baltic Power

Po miesiącach przygotowań 11 statków ruszyło na morze by...

MCI zrealizował 25 mln euro zwrotu z inwestycji w Netrisk

Fundusz MCI.EV otrzymał ponad 25 milionów euro wypłaty środków...

Dassault Systèmes podsumowuje 2024 rok: przychody wzrosły o 5% do 6,21 mld euro

Firma Dassault Systèmes (Euronext Paris: FR0014003TT8, DSY.PA) ogłosiła wyniki...

Adam Góral: partnerstwo z TSS otwiera nowe możliwości dla Asseco Poland

Total Specific Solutions (TSS) międzynarodowa grupa informatyczna, działając za...

InPost nie zwalnia tempa: rekordowy wzrost liczby Paczkomatów we Francji, Hiszpanii i Portugalii

Grupa InPost rozbudowała swoją sieć w Hiszpanii i Portugalii...
Coś dla Ciebie

Wybrane kategorie