Grupa Muszkieterów w TOP 3 na francuskim rynku DIY

sklep spożywczy

4 stycznia 2018 r. Grupa Muszkieterów nabyła francuskie i hiszpańskie placówki sieci Bricorama oraz jej azjatyckie biuro zakupowe. Transakcja została zatwierdzona przez Francuski Urząd ds. Konkurencji. Dzięki przejęciu Muszkieterowie zajmują trzecią pozycję na francuskim rynku DIY.

ITM Equipement de la Maison, jednostka Grupy Muszkieterów ma obecnie w portfelu 506 sklepów działających pod szyldami Bricomarché i Brico Cash. Dzięki transakcji ITM przejęło 170 sklepów sieci Bricorama i stało się 3. operatorem na rynku DIY we Francji. – Połączenie dwóch wiodących sieci wpłynie na decydujące umocnienie wpływu lokalnych przedsiębiorców na rynek DIY – podsumowuje transakcję Didier Duhaupand, prezes Grupy Muszkieterów.

Przejęcie Bricoramy zwiększy różnorodność szyldów ITM Equipement de la Maison, ale również poszerzy wachlarz konceptów sprzedaży, zapewniając sieci obecność na znacznie większym obszarze geograficznym. Sklepy sieci Bricorama znajdują się w strefach miejskich, a sklepy Bricomarché i Brico Cash w strefach wiejskich i podmiejskich. – Wierzymy, że dzięki tej transakcji wykorzystamy efekt skali i przyspieszymy nasz rozwój odpowiadając na wyzwania bardzo konkurencyjnego rynkudodaje Thierry Coulomb, Prezes lTM Equipement de la Maison.

Mocna pozycja Bricomarché w Polsce

Podobnie jak za granicą, również w Polsce, sieć Bricomarché konsekwentnie realizuje strategię i  rozwija się zarówno organicznie, jak i poprzez akwizycje. W ostatnich latach firma przejęła kilkanaście lokalizacji po sieci NOMI. Ponadto w kwietniu 2017 r. Bricomarché nabyła lokalizację po Praktikerze w Galerii Pestka w Poznaniu, a w marcu 2018 r. klienci będą mogli zrobić zakupy w kolejnym sklepie sieci w tym mieście. Tym razem w pobliżu poznańskiej Galerii Panorama, gdzie do niedawna był zlokalizowany market Castorama.

Sieć Bricomarché co roku odnotowuje wzrost liczby klientów i udziałów w rynku. Z danych firmy wynika, że w 2016 roku obroty sieci wzrosły o ponad jedną czwartą, a liczba klientów – o niemal 22 proc. Celem sieci Bricomarché, podobnie jak Grupy we Francji, jest wejście do pierwszej trójki sklepów typu „dom i ogród” w naszym kraju.