Grupa R22 inwestuje 10 mln zł w UserEngage

0

Vercom, spółka z grupy technologicznej R22, działająca w obszarze omnichannel communication, inwestuje w UserEngage, twórcę oprogramowania do automatyzacji marketingu. Vercom obejmie 30 proc. udziałów za kwotę 10 mln zł, a w perspektywie kolejnych lat ma opcję nabycia następnych 30 proc. Dzięki tej inwestycji R22 wzmocni kompetencje technologiczne oraz rozwinie działalność międzynarodową. Władze Grupy zakładają również synergie produktowe i sprzedażowe z UserEngage.

UserEngage to oprogramowanie do automatyzacji marketingu pozwalające na pozyskiwanie klientów, ich obsługę oraz utrzymanie. Platforma umożliwia zdobycie pełnych informacji na temat odwiedzających stronę internetową, dostarczanie im spersonalizowanych wiadomości za pomocą wielu kanałów komunikacji (m.in. email, SMS, live chat, chatbot, push notyfikacje, voice call) oraz automatyzację procesów marketingowych i sprzedażowych. Zastępując wiele narzędzi jednym, UserEngage tworzy zintegrowany ekosystem umożliwiający szybkie, proste i spójne zarządzanie działaniami działów marketingu, sprzedaży i obsługi klienta.

– Z przyjemnością możemy ogłosić kolejny sukces Grupy R22 w obszarze rozwoju biznesu przez akwizycje. Inwestycja w UserEngage jest dla nas istotnym wzmocnieniem kompetencyjnym i produktowym oraz ważnym krokiem w kierunku budowy technologicznej Grupy o międzynarodowym zasięgu. Ten młody, ambitny zespół stworzył i rozwija na globalnym rynku oprogramowanie usprawniające sprzedaż, pozyskanie i obsługę klienta, które idealnie wpisuje się w portfolio naszej Grupy. – powiedział Jakub Dwernicki, prezes R22.

Rynek Marketing Automation jest jednym z najszybciej rozwijających się rozwiązań klasy MarTech. Działający na globalnym rynku UserEngage dobrze wpisuje się w ten trend, dynamicznie zwiększając bazę klientów i przychody, których 75 proc. osiąga od zagranicznych firm. Generowane przez spółkę miesięczne, powtarzalne przychody na poziomie 200 tys. zł są dwukrotnie wyższe niż rok wcześniej.

– UserEngage to młoda polska firma, która mierzy wysoko. Obecnie posiadamy ponad 200 klientów, którzy generują łącznie ponad 200 tys. zł MRR. Obecność w Grupie R22 umożliwi nam dostęp do szerokiej bazy klientów na polskim rynku oraz da możliwość korzystania z doświadczenia i know-how, szczególnie w obszarze sprzedaży i zaplecza organizacyjnego. Liczymy, że efektem współpracy z Grupą R22 będzie jeszcze szybszy rozwój i budowa silnej pozycji na globalnym rynku oprogramowania do obsługi klientów. – powiedział Grzegorz Warzecha, prezes i założyciel UserEngage.

Czytaj również:  Wyłudzenia odszkodowań z polis komunikacyjnych najczęstsze na rynku ubezpieczeniowym. Popularną metodą są celowe stłuczki

Inwestycja w globalny produkt, jakim jest UserEngage to dla Grupy R22 kolejny krok w budowie podmiotu o międzynarodowym znaczeniu. Wcześniej w 2018 r. Grupa zrealizowała trzy przejęcia na rumuńskim rynku hostingu i domen, dzięki którym osiągnęła pozycję lidera w tym kraju. Grupa zainwestowała także w software house Appchance. Dla Vercom to również nowy kanał sprzedaży swoich produktów – SMS i e-mail.

– UserEngage idealnie wpisuje się w DNA Vercom i Grupy R22, zarówno w kontekście zespołu, jak i oprogramowania. Firma jest doceniana nie tylko przez klientów, ale i środowisko biznesowe, czego dowodem jest m.in. zwycięstwo w konkursie „Aulery” oraz pierwszej edycji programu „InCredibles”. Wierzymy, że dzięki wsparciu finansowemu i organizacyjnemu wspólnie odniesiemy sukces na globalnym rynku. – dodał Krzysztof Szyszka, prezes Vercom.