KiK podsumowuje pierwsze miesiące 2019 roku

Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci sklepów KiK
Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci sklepów KiK

8 nowo otwartych sklepów zlokalizowanych w całej Polsce i 5 zmodernizowanych sklepów z puli ponad 260 istniejących lokalizacji. Tak w żołnierskich słowach prezentują się działania KiK w pierwszych miesiącach tego roku. Co dalej? Sieć komunikuje, że jest to dopiero początek, a w tym roku na mapie Polski pojawi się jeszcze kilkadziesiąt nowych sklepów.

Dyskonty są obecne na polskim rynku od dawna, ale w ostatnim czasie można zaobserwować wzrost ich znaczenia. Sklepy, które cechowały niskie ceny od zawsze miały swoich zwolenników, jednak to te z nich, które oferują więcej niż tylko atrakcyjną cenę, mają silną pozycję wśród konkurencji. Co cenią klienci? Na przykład zgodność produktów z najnowszymi trendami, a także ich jakość. Słowem – doceniają wysoki standard w dyskontowej cenie. Przynajmniej tak jest w przypadku KiK, który zaledwie w ciągu 3 miesięcy oddał do użytku klientów blisko 5.000 mkw. powierzchni sprzedażowej. Do końca roku ta liczba ma przekroczyć 30.000 mkw. w postaci około 60 nowych sklepów, co da KiK-owi ponad 300 sklepów w Polsce.

Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci sklepów KiK
Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci sklepów KiK

– Pierwszy kwartał to dla nas zawsze chwila oddechu przed aktywnymi miesiącami. Nie oznacza to jednak zawieszenia działań. W minionym kwartale udało nam się pojawić w 8 nowych lokalizacjach i zmodernizować 5 istniejących sklepów. Dodatkowo sfinalizowaliśmy kolejne działania z obszaru CSR, przekazując pieniądze podarowane przez naszych klientów na rzecz Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko”. To bardzo dobre wyniki, ale to też przedsmak tego, co czeka nas w 2019 roku – mówi Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci sklepów KiK.

KiK prowadząc intensywną ekspansję wciąż poszukuje nowych lokali – optymalna przestrzeń oferowana klientom w ramach nowych sklepów powinna wynosić ok. 650 mkw. i znajdować się przede wszystkim w galeriach handlowych i retail parkach. Dodatkowym wymaganiem jest odpowiednia ilość miejsc parkingowych (co najmniej 15), a także możliwość atrakcyjnej zewnętrznej ekspozycji towaru.