Neuca jeszcze przed końcem roku chce dokonać kolejnych akwizycji. Dystrybutor i producent leków na zakup przychodni wydał już 16 mln zł

0

CEO Magazyn Polska

Strategia inwestycyjna spółki Neuca zakłada wydatki w obszarze przychodni lekarskich o łącznej kwocie 30 mln zł. Dystrybutor farmaceutyków na akwizycje wydał już ponad połowę tej kwoty, dzięki czemu przejął kontrolę nad 14 placówkami. Spółka realizuje również strategię ukierunkowaną na rozwój usług i produktów dla pacjentów oraz liczy na pozytywną synergię z sieciami aptek.

– Nasza strategia zakłada oczywiście wzrosty w naszej podstawowej działalności, a mianowicie hurtu farmaceutycznego do aptek, przede wszystkim niezależnych. Natomiast rozwijamy zgodnie z naszą strategią wszystkie synergiczne biznesy w szeroko rozumianym obszarze ochrony zdrowia mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Grzegorz Dzik, wiceprezes zarządu ds. finansowych Neuca.

Plan inwestycyjny toruńskiej spółki zakłada łączne wydatki na przejęcia przychodni lekarskich w kwocie 30 mln zł. Do tej pory na akwizycje przeznaczono już 16 mln zł, a Neuca obecnie ma 14 placówek w 6 województwach, w których obsługuje około 50 tys. pacjentów.

Rozmówca dodaje, że strategicznym partnerem biznesowym spółki pozostaną apteki.

– W ramach strategii pacjenckiej chcemy ułatwić dostęp do szeroko rozumianych pacjentów, przy czym mamy na myśli nie tylko osoby chore, lecz także te osoby, które dbają o swoje zdrowie i są zainteresowane profilaktyką – tłumaczy Grzegorz Dzik.

Realizowana strategia ma zapewnić dostęp do produktów i usług medycznych osobom korzystającym z przychodni lekarskich spółki Neuca. Celem jest także wykorzystanie efektu synergii pomiędzy aptekami a inwestycjami w obszarze opieki zdrowotnej.

– Inwestycje w przychodnie, badania kliniczne czy obszar telemedyczny to są projekty na relatywnie wczesnym etapie rozwoju, myślę, że kolejne kwartały będą przynosiły kolejne informacje na ten temat – dodaje.

Z ponad 30-procentowym udziałem Neuca jest liderem polskiego rynku hurtowego dystrybucji farmaceutyków. Spółka po trzech kwartałach 2015 roku osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 5,23 mld złotych (wzrost o 9,3 proc. rok do roku). Zysk netto w tym czasie wyniósł natomiast 78,4 mln zł, co jest wynikiem o 32 proc. lepszym niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Czytaj również:  Justyna Orzeł - nowa sekretarz generalna i wiceprezes Carrefour Polska