Papież Franciszek, Donald Trump i premier Indii najpopularniejsi na Twitterze. Łącznie obserwuje ich ponad 82 mln ludzi

0

Papier Franciszek, Donald Trump i indyjski premier Narendra Modi to trzej najpopularniejsi na Twitterze światowi przywódcy, których obserwuje łącznie ponad 82 mln użytkowników. Media społecznościowe są narzędziem coraz chętniej wykorzystywanym w polityce i dyplomacji – wynika z opublikowanego w czerwcu cyklicznego badania „Twiplomacy”. Interesujące dane przedstawia też Facebook, z którego korzysta już przeszło 2 mld ludzi. Użytkownicy serwisu zawierają co dzień średnio 175 mln nowych znajomości.

– Po tym jak Barack Obama przestał być prezydentem USA, najpopularniejszym liderem na Twitterze jest papież Franciszek. Jego profil, prowadzony w dziewięciu językach, obserwuje łącznie blisko 34 mln użytkowników. Drugie miejsce zajmuje Donald Trump, który ma ponad 30 mln obserwujących. Trzeci jest indyjski premier Narendra Modi, który na oficjalnym, rządowym koncie na Twitterze ma 18 mln obserwujących – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Joanna Jałowiec, redaktor naczelna serwisu PRoto.pl.

Media społecznościowe stały się ważnym narzędziem używanym w polityce i dyplomacji. Agencja Burson-Marsteller podsumowała majową aktywność liderów państw na portalach społecznościowych. Z publikowanego cyklicznie badania „Twiplomacy” wynika, że najpopularniejszym kanałem wykorzystywanym przez rządy i głowy państw jest Twitter (na kolejnych miejscach plasują się FacebookYouTube).

Jak podaje serwis PRoto, powołując się na dane Burson-Mastaller, łącznie 856 twitterowych kont należących do szefów państw, rządów oraz ministrów spraw zagranicznych w 178 krajach śledzi 356 mln osób.

– Przywódca Arabii Saudyjskiej jest z kolei najczęściej retweetowanym politykiem. Każdy jego wpis był podawany dalej średnio 147 tys. razy. W badaniu analizowano także najpopularniejsze hashtagi na Twitterze. Mamy tutaj polski akcent. Wśród 250 najczęściej używanych hashtagów znalazł się HASHWaszczykowski, polski minister spraw zagranicznych – mówi Joanna Jałowiec.

Interesujące badania zaprezentował w czerwcu również Facebook, który ogłosił, że jedna trzecia mieszkańców USA korzysta z Instagrama lub Facebooka nawet podczas jedzenia, w trakcie wizyty w barze czy restauracji. Co drugi użytkownik serwisu deklaruje, że kupił napój, o którym ktoś ze znajomych napisał na Facebooku, a co trzeci lubi robić zdjęcia swoich posiłków i napoi – wynika z badania Facebook IQ.

Czytaj również:  Warszawska firma wraz ze światowymi gigantami rozwija wirtualną rzeczywistość. Pracuje też nad rewolucją w wideo

– Kilka dni temu Mark Zuckerberg pochwalił się też kilkoma liczbami dotyczącymi Facebooka. Dane robią wrażenie – serwis ma już 2 miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie. Każdego dnia 175 mln osób używa reakcji „super”, a średnio 800 mln ludzi codziennie lubi coś na Facebooku. Kolejną ciekawostką jest to, że każdego dnia użytkownicy serwisu zawierają ponad 750 mln nowych znajomości – mówi Joanna Jałowiec.

W drugiej połowie czerwca założyciel Facebooka zapowiedział również wprowadzenie kilku nowych funkcji do serwisu. Administratorzy zyskają m.in. możliwość monitorowania statystyk danej grupy w czasie rzeczywistym, zatwierdzania jednocześnie wielu próśb o dołączenie do grupy oraz możliwość usunięcia z grupy nie tylko konkretnego użytkownika, lecz także wszelkich śladów, które po sobie pozostawił (na przykład komentarzy i zdjęć).