Pierwsza aplikacja do samodzielnego zlecenia windykacji od Pragma Inkaso

Danuta Czapeczko – Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży Pragma Inkaso SA.
Danuta Czapeczko – Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży Pragma Inkaso SA.

PRAGMA INKASO wprowadza na rynek pierwszą aplikację umożliwiającą elektroniczne zlecenie windykacji. Aplikacja Debtpoint pozwala zaledwie w pięciu krokach zlecić proces odzyskania należności – bez konieczności wychodzenia z biura czy rozmów z doradcą. Nowe narzędzie pozwala na szybkie rozpoczęcie realizacji usługi, co jest kluczowe dla przedsiębiorców borykających się z problemem płynności finansowej.

Proste narzędzia do samoobsługowej internetowej windykacji wprowadziło już wiele firm z branży. Wierzyciele zlecający windykacje korzystają z możliwości wglądu online w postęp swoich spraw, a specjalne strefy dłużników pozwalają kontrolować pozostałe zadłużenie. Samo jednak zlecenie windykacji wymagało dotąd kontaktu, jeżeli nie twarzą w twarz, to przynajmniej mailowego z przedstawicielami firmy windykacyjnej. PRAGMA INKASO chce ten proces uprawnić.

– Nasi klienci to głównie przedsiębiorcy, menadżerowie firm. Wielu z nich świetnie porusza się w świecie nowych technologii. Z entuzjazmem podchodzą do nowinek, a telefon traktują jak mobilne biuro. Jednocześnie są to osoby wciąż zajęte, które szanują swój czas i niechętnie poświęcają go na rozmowy z konsultantami. Przekonuje nas o tym popularność Strefy Klienta – internetowego panelu obsługi wierzytelności, który uruchomiliśmy już kilka lat temu – mówi Danuta Czapeczko, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży PRAGMA INKASO SA.

Ideą twórców Debtpoint.pl było zaprogramowanie narzędzia szybkiego i prostego w obsłudze. Cały proces zlecenia windykacji udało się ograniczyć do pięciu kliknięć. Do minimum ograniczono też liczbę pól koniecznych do uzupełnienia. Inteligentna aplikacja na podstawie pierwszego wyboru prowadzi użytkownika prostą ścieżką do rozwiązania problemu. Na podstawie udzielonych odpowiedzi pozwala automatycznie wygenerować umowę windykacji wierzytelności. Dzięki informacjom, które użytkownik pozastawia w systemie, administrator może przekazać zlecenie do realizacji lub przesłać klientowi indywidualną ofertę, bez konieczności kontaktu osobistego czy telefonicznego. Dodatkowo, korzystając z aplikacji, klient może złożyć wniosek o dofinansowanie lub ofertę na sprzedaż długu.

– Jesteśmy pewni, że to narzędzie świetnie sprawdzi się w przypadku klientów, którzy niechętnie patrzą na tradycyjne, angażujące czas formy prezentowania oferty. Jest niezawodne w przypadku zlecania windykacji wierzytelności o niewielkim stopniu przedawnienia do 120 dni i pozostających na etapie polubownym. Tego rodzaju zadania realizujemy szybko i niedużym kosztem. Dzięki aplikacji Debtpoint sprzedaż usługi będzie równie szybka jak jej realizacja. Klient będzie też w stanie śledzić online postępy w swojej sprawie, ale jak wiemy to rozwiązanie jest już standardem od dawna – dodaje Danuta Czapeczko.

Specjaliści z Debtpoint przyznają, że prawdopodobnie wciąż część zleceń kupna portfela wierzytelności, windykacji czy finansowania będzie wymagało dodatkowych ustaleń. Dotyczy to sytuacji, gdy pakiet wierzytelności jest bardzo rozdrobniony lub charakteryzuje się różnym stopniem przedawnienia. Zespół Debtpoint zakłada też, że klienci powierzający kompleksowe zarządzanie należnościami będą życzyli sobie osobistego kontaktu.

– Wielu wierzycieli, zlecając windykację, chce mieć wpływ na scenariusz działań windykacyjnych, które podejmujmy wobec dłużnika, a to wymaga przedyskutowania szczegółów. Tutaj nic się nie zmieni. Aplikację Debtpoint.pl dedykujemy innej grupie klientów, a także innej kategorii spraw – podsumowuje Danuta Czapeczko.