Pokemon Go zmienia świat i ponad 100 milionów ludzi, którzy pobrali tę grę

Największym zwycięzcą, w związku z wydaniem nowej gry o Pokemonach, jest Nintendo. Po wielu latach problemów związanych ze sprzedażą swoich konsol, jeden tytuł sprawił, że wartość firmy wielokrotnie wzrosła.

– Pokemony weszły na ziemię i rozszerzyły rzeczywistość życia – powiedział serwisowi eNewsroom.pl Jakub Pieczykolan, prezes zarządu QubicGames

– Pokemon Go, w stosunku do gier Nintendo, jest bardzo małą i uproszczoną grą. Do świetnej marki Pokemonów i dewelopera z ogromnym doświadczeniem geolokalizacji, dołączyło zainteresowanie mediów.

Dlaczego media zajęły się grą o Pokemonach?

Ta produkcja zapoczątkowała nowy trend, który jest zaprzeczeniem trendu stworzonego przez komputery. Chodzi o siedzenie przed komputerem oraz kontakt ze znajomymi przez media społecznościowe. Gra sprawia, że ludzie wychodzą z domów w celu poszukiwania Pokemonów, gromadzą się w różnych częściach miast i robią to razem z przyjaciółmi.

Oprócz łapania Pokemonów, społeczeństwo tworzy relacje. Moim zdaniem, media najbardziej zainteresowały się rzeczywistością zmieniona przez aplikację Pokemon Go. Pokemony realnie zmieniły świat i ponad 100 milionów ludzi, którzy pobrali tę grę. My, jako QubicGames, bardzo się cieszymy z sukcesu firmy Nintendo. Nasza współpraca z Nintendo trwa przez 10 lat i mam nadzieję, że sukces Pokemon Go wzmocni konsolę Nintendo 3DS, na którą jeszcze w tym roku wypuścimy tytuł Yaba Runner DX w wersji DeLux. Jest to kontynuacja gry sprzed 3 lat, która w Japonii odniosła duży sukces.