Porta KMI Poland: Dzięki nowej fabryce w ciągu 5 lat możemy zwiększyć przychody o około 100 mln zł

0

Jacek Woźniak

Uruchomienie nowej fabryki w Ełku ma zapewnić spółce Porta KMI Poland w ciągu najbliższych 5 lat dodatkowe przychody na poziomie 100 mln złotych. Powstający kosztem 70 mln zł zakład będzie jednym z najnowocześniejszych w Polsce i umożliwi konkurowanie pod względem jakości z zagranicznymi producentami. Firma w najbliższym czasie chce wzmocnić swoją pozycję na rynkach zagranicznych, głównie w Europie Zachodniej, oraz wyjść ze swoimi produktami poza granice Starego Kontynentu.

– Dla spółki w najbliższym czasie najważniejszym wydarzeniem będzie inwestycja w nowy zakład do produkcji drzwi i ościeżnic metalowych – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Jacek Woźniak, dyrektor sprzedaży firmy Porta KMI Poland.

Nowy zakład będzie zlokalizowany tuż obok istniejącej fabryki w Ełku. Łączna powierzchnia nowego obiektu wyniesie około 15 tys. mkw., a koszt inwestycji szacowany jest na około 70 mln złotych. Powstający zakład jest niezwykle istotny z punktu widzenia strategii firmy. Pozwoli bowiem na produkcję metalowych skrzydeł i ościeżnic, które mogą konkurować pod względem jakości z międzynarodowymi potentatami.

– Jest to jedyna w swoim rodzaju fabryka szyta na miarę naszej firmy. Przez 15 lat produkcji drzwi metalowych wypracowaliśmy sobie własny, autorski model linii produkcyjnej, dzięki czemu ta linia będzie najnowocześniejsza w kraju – zdradza szef sprzedaży Porta KMI Poland.

Rozmówca oczekuje, że dzięki nowej linii produkcyjnej sprzedaż w ciągu najbliższych 5 lat zwiększy się o około 100 mln złotych. W 2013 roku spółka osiągnęła łącznie przychody na poziomie 258 mln złotych.

– Porta dystrybuuje swoje produkty w Polsce poprzez sieć autoryzowanych dilerów. Łącznie wszystkich punktów dilerskich mamy około stu. Natomiast współpracują z nimi autoryzowane punkty sprzedaży, których jest około tysiąca – informuje Jacek Woźniak.

Spółka ponadto sprzedaje swoje produkty poprzez sieć marketów wielkopowierzchniowych. Łącznie wszystkich punktów jest przeszło 1,5 tysiąca. Firma nie rezygnuje także z inwestycji w posiadane zaplecze technologiczne. Park maszynowy jest na bieżąco modernizowany, a procesy produkcyjne ulegają ciągłej optymalizacji.

Czytaj również:  Pozaspożywczy handel liderem w skutecznym zarządzaniu doświadczeniami klientów w Polsce

– Firma Porta sprzedaje praktycznie do wszystkich krajów Unii Europejskiej, jednak koncentrowaliśmy się przede wszystkim na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Są to głównie Rumunia, w której mamy zakład produkcyjny oraz centrum logistyczne, Czechy, Słowacja, Węgry oraz Bułgaria – wylicza Woźniak

Spółka w najbliższym czasie planuje zwiększyć swoją aktywność eksportową na rynkach Europy Zachodniej. Mowa tu przede wszystkim o Niemczech oraz Austrii. Wśród kontrahentów Porty znajdują się także odleglejsze kraje, jak Nigeria, Paragwaj czy Australia.

– Największym zagrożeniem jest protekcjonizm krajów eksportowych, do których chcemy sprzedawać. Rynek drzwi nie jest bowiem jeszcze zharmonizowany z żadnym prawem, a na każdym rynku istnieją bardzo ścisłe regulacje dające pierwszeństwo producentom narodowym – wyjaśnia ekspert.

Przedstawiciel spółki Porta KMI Poland tłumaczy, że oprócz wysokich barier wejścia na rynki zagraniczne, problem są także różnice kursowe. Producent w dużą części materiałów zaopatruje się na zachodzie Europy, a tymczasem przychody uzyskiwane są w lokalnej walucie.