Pracodawco, zobacz czego pragną pracownicy

0

Warszawa, 31 października 2018 r. – Dla polskich pracowników atrakcyjne miejsce pracy to takie, które pozwala się rozwijać i zdobywać nowe umiejętności. Jednak przy wyborze pracodawcy, duże znaczenie dla kandydatów mogą mieć także dodatki pozapłacowe. Choć najbardziej pożądane są szkolenia, pakiet medyczny czy też prywatne ubezpieczenie, to mile widziane przez pracowników są również dodatkowe dni urlopowe, czy darmowe przekąski w biurze – wynika z badania Confidence Index przeprowadzonego w III kwartale 2018 r. przez firmę rekrutacyjną Michael Page.

Niemal 60 proc. ankietowanych przyznało, że głównym powodem poszukiwania nowego miejsca zatrudnienia jest chęć zdobycia dodatkowych umiejętności. W 36 proc. przypadków taka decyzja może być również podyktowana brakiem możliwości do rozwoju w obecnej firmie. Z kolei dla 47,2 proc. badanych powodem do szukania nowego pracodawcy jest perspektywa otrzymania lepszego wynagrodzenia – wynika z badania Confidence Index przeprowadzonego w III kwartale 2018 r. przez firmę rekrutacyjną Michael Page.

Poza wyższą pensją oraz możliwościami rozwoju, polscy pracownicy zwracają uwagę również na benefity pozapłacowe. Spośród nich, najbardziej pożądane są szkolenia – są one istotne dla 90 proc. ankietowanych. Niewiele mniej, bo 86 proc. respondentów chce mieć dostęp do prywatnej opieki zdrowotnej, a 72 proc. liczy na pakiet ubezpieczeniowy. Dla niemal połowy respondentów (49 proc.) atrakcyjnym dodatkiem do pensji jest również karta sportowa. Niemal taki sam odsetek badanych chętnie skorzystałby z możliwość wzięcia dodatkowych dni urlopowych.

Coraz więcej firm oferuje swoim pracownikom różnorodne benefity, dlatego takie dodatki jak karta sportowa, czy pakiet medyczny choć nadal cenione, w większości firm są już standardem. Wobec tego, na kandydatach większe wrażenie mogą zrobić te mniej popularne i rzadziej spotykane, jak np. karty podarunkowe, które chciałoby dostawać 42 proc. respondentów, czy programy oszczędnościowe, które chwali ponad 41 proc. ankietowanych. Dodatkowo, już 27 proc. badanych liczy na darmowe  przekąski i owoce w biurze – mówi Piotr Dziedzic, Dyrektor w Michael Page i członek zarządu Polskiego Forum HR.

Czytaj również:  Polska na pierwszym miejscu wśród krajów z wysoką biegłością języka angielskiego