Ranking internetowych sklepów sportowych 2015

sport rower

Zestawienie Rankingu Internetowych Sklepów Sportowych Opineo 2015 zawiera 30 najlepiej ocenianych przez konsumentów e-sklepów. Są wśród nich zarówno sportowe hipermarkety, jak i niszowe sklepy zorientowane na konkretnego klienta i określoną aktywność fizyczną.

Wystawiając opinię o sklepie internetowym, konsumenci oceniają szybkość realizacji zamówienia, poziom obsługi klienta, jakość zapakowania przesyłki oraz deklarują, czy poleciliby ten sklep sportowy swoim znajomym. Tegoroczny ranking to już drugie w historii Opineo.pl zestawienie internetowych sklepów sportowych stworzone na podstawie potransakcyjnych opinii konsumenckich. Na tle ubiegłego roku widoczny jest awans sklepów R-GOL.com, Fitnesstrening.pl, Sklep-luz.pl, Snowsport.pl, Bikestacja.pl, E-futbol.pl, Sklepbiegacza.pl oraz Sporti.pl.

Poniżej najlepiej oceniane przez konsumentów internetowe sklepy sportowe.

R-GOL.com, Hurtowniasportowa.net, Fitnesstrening.pl, Runnersclub.pl i Sportclub.com.pl to pierwsza piątka najlepiej ocenianych przez konsumentów internetowych sklepów sportowych w tegorocznym rankingu Opineo
R-GOL.com, Hurtowniasportowa.net, Fitnesstrening.pl, Runnersclub.pl i Sportclub.com.pl to pierwsza piątka najlepiej ocenianych przez konsumentów internetowych sklepów sportowych w tegorocznym rankingu Opineo

Jak pokazuje analiza opinii konsumenckich, wśród zalet e-sklepów sportowych często wymienia się szybkość wysyłki i możliwość śledzenia jej statusu. Klienci zwracają też uwagę na kulturę obsługi i pomoc przy wyborze odpowiednich produktów. Wśród negatywnych opinii pojawiają się sygnały o pomylonych lub uszkodzonych produktach. Konsumenci wytykają e-sklepom fakt, że oferują towar, którego fizycznie nie ma na magazynie.

Przykładowe opinie:

  • Błyskawiczna dostawa na następny dzień. Rakieta do squasha w 100% zgodna z opisem, razem z pokrowcem, o każdym etapie mojego zamówienia byłem informowany na bieżąco. Bezpiecznie i solidnie zapakowane. Polecam każdemu. (Marcin, czerwiec 2015)*
  • Nie mam żadnych zastrzeżeń, wysyłka błyskawiczna, ceny rozsądne i całkiem niezły wybór. Przydałoby się więcej części do rowerów DH, wtedy pewnie zamówienie by było większe 🙂 (djzatorze, kwiecień 2015)*
  • Na stronie produkty są a po zamówieniu okazuje się że nie ma. Dodzwonić się nie można bo nikt nie odbiera jednym słowem żenada. (Andi, luty 2015)*
  • W przypadku braku towaru na stanie, sprzedawca oddzwonił i poinformował mnie o zaistniałej sytuacji, zaproponował wyjście awaryjne. Bardzo duży plus 🙂 (Szymon, marzec 2015)*

Średni koszyk e-klienta

Według raportu CBOS „Aktywność fizyczna Polaków”, najchętniej uprawiane dyscypliny w Polsce to jazda na rowerze (51%) i pływanie (28%), w dalszej kolejności bieganie (18%), turystyka piesza (16%), piłka nożna (14%), siatkówka (14%), gimnastyka, fitness, aerobik (13%). Analitycy serwisu Skąpiec.pl przyjrzeli się zakupowym preferencjom klientów e-sklepów sportowych. Niezależnie od pory roku, najpopularniejszymi produktami w Internecie są właśnie rowery. W miesiącach wiosennych i letnich na pierwsze miejsca wskakują również pulsometry i komputery sportowe używane głównie przez amatorów joggingu. Średni koszyk zakupowy biegacza wynosi ok. 600 zł, rowerzysty — prawie dwa razy tyle.Średni koszyk e-klienta internetowych sklepów sportowych

Dla amatorów i wyczynowców   

Klientami internetowych sklepów sportowych bywają zarówno amatorzy danej dziedziny, którzy dopiero zaczynają przygodę ze sportem, jak i wyczynowcy, którzy doskonale wiedzą, co kupić i za jaką cenę. Jedni, i drudzy szukają w Internecie nie tylko atrakcyjnej ceny czy darmowej dostawy, ale również wartości dodanych.

Drobna różnica w cenie odgrywa już dzisiaj rolę drugoplanową. Znacznie ważniejsza jest jakość obsługi i rzetelność w realizacji zamówienia — wyjaśnia Grzegorz Sroka, product manager Opineo.pl. — Klienci, którzy poszukują fachowego doradztwa, preferują mniejsze, ale wyspecjalizowane sklepy, w których mają zapewnioną najlepszą obsługę. Często wielkim atutem takich sklepów jest to, że są zakładane i prowadzone przez pasjonatów danej dziedziny, a wtedy informacje, jakie przekazują klientom, są poparte nie tylko wiedzą teoretyczną, ale też ich własnym doświadczaniem treningowym — dodaje.

*wszystkie opinie pochodzą z serwisu www.opineo.pl

Metodologia:

Opracowując Ranking Internetowych Sklepów Sportowych 2015, wzięte zostały pod uwagę:

  • łączna ocena na dzień 01.07.2015 r.,
  • liczba recenzji zdobyta w ostatnich 12 miesiącach (od 01.07.2014 do 01.07.2015),
  • punkty za każde 100 opinii,
  • liczba opinii zdobyta w całej historii sklepu w Opineo.pl.

Do finału zakwalifikowało się 30 sklepów, które mogą poszczycić się:

  • najwyższą łączną oceną konsumencką (powyżej 9,70 punktu),
  • wysoką liczbą opinii w ostatnich 12 miesiącach (powyżej 300),
  • wysoką liczbą opinii w całej historii Opineo.pl (powyżej 500).

Dodatkowo, ogólna ocena sklepu na dzień 01.07.2015 r. nie powinna być niższa niż 9,0 pkt. Tylko spełnienie tych wszystkich wymogów było przepustką do finału w naszym branżowym rankingu.

Wystawiając opinię, konsumenci oceniają następujące parametry:

  • szybkość realizacji zamówienia,
  • poziom obsługi klienta,
  • jakość zapakowania przesyłki,
  • oraz deklarują, czy poleciliby ten sklep sportowy swoim znajomym.

Za internetowy sklep sportowy uznaliśmy taki, którego asortyment adresowany jest przede wszystkim do sportowców (profesjonalistów i amatorów) i którego głównym zakresem działalności jest sprzedaż sprzętu do ćwiczeń oraz akcesoriów sportowych (w tym odzież, obuwie, ochraniacze, odżywki).