W najnowszym badaniu „Polska Piłka”, przygotowanym przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, ponownie na szczycie zestawienia znalazła się Legia Warszawa. „Wojskowi” wyprzedzili Lecha. Duży awans zanotowała Jagiellonia.
W maju na temat lidera zestawienia pojawiło się ponad 4,6 tys. materiałów z prasy i wybranych stron internetowych. Legia Warszawa zdecydowanie najczęściej gościła w mediach. Druga lokata ponownie przypadła Lechowi, na temat którego w maju pojawiło się o ok. 8% materiałów mniej niż o stołecznej Legii. Na najniższy stopień podium wróciła Wisła Kraków, która w poprzednim zestawieniu – kosztem Śląska Wrocław – znalazła się tuż za podium.
Do większych przetasowań doszło poza podium. Największy awans w maju zanotowała Jagiellonia Białystok. Zespół z Podlasia, w porównaniu z poprzednim miesiącem, awansował aż o sześć pozycji. Suma publikacji związanych z zespołem prowadzonym przez Michała Probierza urosła o niemal 25%.
Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz wybranych portali internetowych. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 31 maja 2015 – analitycy firmy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę ponad 952 tys. informacji.
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.