Raport Game Industry Trends 2013

0

III edycja Raportu Game Industry Trends 2013 przynosi wyniki kolejnej fali badania „Rynek elektronicznej rozrywki w Polsce”, które na zlecenie NoNoobs.pl S.A. przeprowadziła Research.NK na próbie ponad 4 000 internautów.

Zmniejsza się dystans pomiędzy grającymi mężczyznami, a kobietami, notujemy wzrost we wszystkich grupach wiekowych. Mocny wzrost osób grających na tabletach, wzrost odsetka osób grających codziennie oraz co ciekawe widzimy zmniejszenie chęci grania na smartfonach. Więcej czasu poświęcamy na granie oraz więcej osób gra codziennie.

„III edycja badania GIT 2013 przynosi potężną dawkę informacji dotyczącą rynku growego w Polsce – komentuje Dariusz Sokołowski, co-founder NoNoobs.pl S.A. – Dzięki współpracy z Research.NK mogliśmy przebadać bardzo dużą grupę internautów uzyskując bardzo ciekawe dane. Warto zwrócić uwagę na ciągły wzrost liczby graczy, zwłaszcza w najstarszych grupach wiekowych. Tą tendencję obserwujemy od kilku lat i zbliżamy się powoli do granicy czyli do 100%. Ciekawe wydaje się być lekki spadek graczy na smartfonach, wygląda na to, że następuje przesiadka na tablety oraz inny, bardziej zaawansowany sprzęt do grania – dodaje Dariusz Sokołowski.”

Największy odsetek heavy userów znajdziemy wśród gier społecznościowych – blisko 2/3 użytkowników deklaruje, że gra codziennie. Na drugim miejscu znajdziemy inne gry przeglądarkowe, jednak tutaj codzienne granie deklaruje tylko ok. 1/3 internautów. We wszystkich kategoriach widzimy wzrost liczby osób grających codziennie. Podobnie jak w ubiegłych latach najwięcej light userów (grających rzadziej niż kilka razy w miesiącu) znajdziemy wśród użytkowników gier konsolowych. Może być to związane z tym, że gry konsolowe częściej od pozostałych działają w modelu offline multiplayer.

„W 2013 roku odsetek grających kobiet wyniósł aż 82% kobiet – mówi Agnieszka Świtkowska, co-founder NoNoobs.pl S.A. – To już wzrost o 11 pp. odkąd prowadzimy badanie. Jeśli chodzi o płatności są to wciąż dominują tradycyjne gry PC – blisko 63% użytkowników płaci za nie. Na drugim miejscu, z wzrostem o 9 pp. Znajdują się gry społecznościowe. Spada za to skłonność do płatności za gry tabletowe, co może wiązać się z większą próbą w tegorocznym badaniu, a także z upowszechnieniem się tabletów i pojawieniem się tańszych modeli na rynku. A może po prostu jest mniej ciekawych tytułów? – dodaje Agnieszka Świtkowska.”

Czytaj również:  Lidl i Biedronka stawiają na kosmetyki, słodycze i chemię gospodarczą

W raporcie poza pełnymi wynikami badanie znajdziemy komentarze jego dotyczące przygotowane przez Konrada Adamczewskiego, Krzysztofa Augustyna, Pawła Borawskiego, Rafała Dziducha, Marcina Kosmana, Arkadiusza Cybulskiego, Macieja Miąsika, Pawła Kozierkiewicza, Agnieszkę Szóstak, Roberta Łapińskiego, Macieja Kuca, Artura Kurasińskiego, Macieja Szcześnia, Barbarę Siegel, Tymona Smektałę, Michała Nowakowskiego oraz Pawła Winiarskiego. Raport jest dystrybułowany bezpłatnie na stronach konferencji Game Industry Trends 2013 oraz u naszych Partnerów. Zapraszamy do lektury!

Raport można pobrać bezpośrednio ze strony: http://www.git2013.pl/raport