SAS zainwestuje miliard dolarów w sztuczną inteligencję

0
Jim Goodnight, CEO w SAS
Jim Goodnight, CEO w SAS

SAS, lider analityki biznesowej, zainwestuje miliard dolarów w rozwój sztucznej inteligencji w ciągu najbliższych trzech lat. Inwestycja obejmie między innymi nowoczesne oprogramowanie, edukację, usługi eksperckie i będzie stanowiła kontynuację dotychczasowych działań firmy w obszarach zaawansowanej analityki, uczenia maszynowego, deep learning, przetwarzania języka naturalnego czy rozpoznawania obrazu. Dzięki wsparciu ekspertów oraz programom edukacyjnym, liderzy biznesu oraz specjaliści data science będą mogli zmienić oblicze swoich organizacji. 

Jim Goodnight, CEO w SAS
Jim Goodnight, CEO w SAS

SAS towarzyszy klientom w ich drodze do sukcesu, a ta inwestycja jest kolejnym krokiem w tym kierunku. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom opartym o sztuczną inteligencję, możemy przeciwdziałać nadużyciom, zapobiegać groźnym chorobom, lepiej zarządzać ryzykiem, znacząco poprawiać obsługę klienta i optymalizować wiele innych działańmówi Jim Goodnight, CEO SAS.

Inwestycja SAS skupi się na trzech obszarach: Badania i rozwój (R&D) będą kontynuacją działań firmy na rzecz sztucznej inteligencji. Inicjatywy edukacyjne odpowiedzą na potrzeby klientów związane z lepszym rozumieniem korzyści płynących z wykorzystania AI (ang. Artificial Intelligence). Ostatnim obszarem będzie wsparcie ekspertów w optymalizacji procesów i uzyskaniu większego zwrotu z inwestycji związanych z prowadzonymi projektami.

Badania i rozwój innowacji

SAS inwestuje w innowacje i prace badawczo-rozwojowe we wszystkich kluczowych obszarach AI, ze szczególnym naciskiem na ułatwienie użytkownikom, o różnych poziomach umiejętności, czerpania korzyści z wykorzystania tej technologii – od ekspertów biznesowych przez inżynierów danych po specjalistów data science. Firma implementuje algorytmy sztucznej inteligencji w ramach SAS Platform, w rozwiązaniach do zarządzania danymi, wykrywania nadużyć, customer intelligence, zarządzania ryzykiem, jak również w dedykowanych aplikacjach dla konkretnych branż m.in. finansów, administracji publicznej, opieki zdrowotnej, przemysłu czy handlu.

SAS kontynuuje współpracę z innowacyjnymi firmami i wiodącymi dostawcami technologii, takimi jak Accenture, Cisco, Deloitte, Intel i NVIDIA. Dzięki temu najnowsze osiągnięcia i najlepsze praktyki w dziedzinie sztucznej inteligencji i machine learning są dostępne dla klientów, a technologie SAS AI działają optymalnie zarówno w ramach własnej infrastruktury przedsiębiorstw , jak i na platformach chmurowych.

SciSports, innowacyjny holenderski startup zajmujący się zastosowaniami analityki w sporcie, wykorzystuje rozpoznawanie obrazu SAS do transmisji online meczów piłki nożnej. Technologia SAS AI wykorzystująca procesory graficzne firmy NVIDIA, jest źródłem wniosków dla trenerów i menadżerów sportowych. Lokalizując i analizując różnorodne dane, kluby piłkarskie mogą poprawić wiele aspektów swojej działalności, w tym taktykę, wybór zawodników czy doświadczenia kibiców.

Nie bez powodu przez ostatnie 5 lat SAS znajduje się na szczycie listy przychodów wśród firm zajmujących się zaawansowaną analityką. Solidnym fundamentem organizacji jest uczenie maszynowe i doskonała znajomość analityki. Są one częścią DNA SASmówi Dave Schubmehl, dyrektor ds. badań nad sztuczną inteligencją w IDC. Połączenie wiedzy i technologii SAS z ciągłym dążeniem do innowacji w dziedzinie rozpoznawania obrazów, przetwarzania języka naturalnego i uczenia głębokiego, będzie sprzyjać dalszemu wdrażaniu AI w wielu branżach. Pomoże to również firmom zainteresowanym sztuczną inteligencją, zarówno tym na wczesnym etapie rozwoju, jak i tym bardziej dojrzałym.

Edukacja i rozwój na rzecz klientów

Czytaj również:  8 najlepszych praktyk według doświadczonych członków rad nadzorczych

Inicjatywy dotyczące edukacji i rozwoju klientów takie jak SAS AI Accelerator Program skupią się na pomaganiu organizacjom i specjalistom w pogłębieniu ich wiedzy dotyczącej AI na każdym poziomie. SAS zapewni:

  • Szyte na miarę programy nauczania, aby pomóc organizacjom w doskonaleniu ich umiejętności z zakresu AI. Obejmą one e-learning, w tym SAS Academy for Data Science oraz osobiste szkolenia z zakresu AI, zestaw najlepszych praktyk i nie tylko.
  • Programy certyfikujące, które pomogą specjalistom data science oraz analitykom zdobywać cenne referencje SAS Certified Professional in AI and Machine Learning. Dzięki temu ich pozycja na rynku pracy będzie jeszcze lepsza.
  • Centrum Doskonalenia SAS Analytics Center of Excellence, które tworzą doktorzy i doświadczeni eksperci z obszaru AI, uczenia maszynowego, przetwarzania języka naturalnego, rozpoznawania obrazów, optymalizacji, symulacji i powiązanych umiejętności z zakresu data science. Eksperci SAS będą zaangażowani we wspieranie wdrożeń AI u klientów – od znanych, obecnych na rynku aplikacji do innowacji jedynych w swoim rodzaju.

Rozwój kadr i kompetencji jest także częścią planowanej inwestycji. Dzięki temu SAS poszerzy grono swoich ekspertów, pozyskując dodatkowe talenty do wsparcia wspomnianych obszarów.

AI i analityka w akcji

Nowy budynek zbudowany na terenie campusu SAS w Cary o powierzchni niemal 40.000 m², w którym mieści się Globalne Centrum Edukacyjne, wykorzystuje innowacje w dziedzinie AI i uczenia maszynowego, aby połączyć wydajność z wynikami biznesowymi. W nowym budynku znajdują się tysiące czujników IoT, wbudowanych w agregaty chłodnicze, kotły i wentylatory, które monitorują zużycie wody i energii. Dzięki sieciom neuronowym wykorzystującym rozwiązanie SAS Event Stream Processing, zespół SAS będzie śledził dane z czujników i analizował wydajność systemów w czasie rzeczywistym, aby zapobiegać ewentualnym problemom (identyfikując usterki sprzętowe, zanim staną się poważne) oraz zoptymalizować zużycie energii i wody. Podkreślając zaangażowanie SAS w zrównoważony rozwój, prawie połowa mocy nowego budynku jest dostarczana przez farmę solarną SAS.

Wśród klientów wykorzystujących AI oraz uczenie maszynowe w rozwiązaniach SAS są między innymi:

  • Connexions Loyalty – firma współpracująca z najlepszymi markami programów lojalnościowych, skupiającymi ponad 200 milionów ludzi na całym świecie. W celu lepszego dopasowania ofert oraz zwiększenia lojalności klientów, firma wykorzystuje silnik personalizacji SAS AI.
  • Daiwa Securities – firma stworzyła system rekomendacji dla swoich przedstawicieli handlowych oparty na interfejsie SAS AI. System analizuje i przewiduje zmiany dla każdego klienta, rekomendując najbardziej odpowiedni produkt lub najwłaściwsze komunikaty w ramach akcji remarketingowych, w celu zwiększenia zaangażowania klientów i zmniejszenia liczby rezygnacji z zakupu.
  • Volvo i Mack Trucks – wykorzystuje rozwiązania AI firmy SAS do analizy danych IoT przesyłanych z samochodów ciężarowych i tirów. Tworzone na tej podstawie prognozy i wnioski umożliwiają optymalizację napraw i diagnostyki, co pozwala zminimalizować przestój floty.