Ścisła współpraca Divante oraz home&you

0

Firma Divante oraz home&you zdecydowały się na rozpoczęcie partnerskiej współpracy w modelu success fee (rozliczenie za efekty) w obszarze szeroko pojętych działań e-marketingowych. Oficjalny sklep internetowy marki home&you , powstał w listopadzie 2012 roku. Otworzenie sprzedaży on-line dało dotychczasowym klientom łatwy i szybki dostęp do oferty sklepu bez wychodzenia z domu. Firma Divante wsparła promocję sprzedaży asortymentu dostępnego w ramach oficjalnego sklepu internetowego.

Do kluczowych obszarów współpracy należały:

  • Obsługa kanałów marketingowych nastawionych na sprzedaż;
  • Inicjowanie oraz planowanie dodatkowych działań promocyjnych w sieci;
  • Bieżące rekomendowanie usprawnień sklepu internetowego;
  • Wsparcie na poziomie analityki internetowej.

 

Prace nad zwiększaniem sprzedaży realizowane były stopniowo przy bliskiej współpracy Działu Efektywności E-commerce Divante oraz Działu E-commerce home&you. Jedną z pierwszych zrealizowanych rzeczy było zoptymalizowanie analityki Google Analytics, co umożliwiło pomiar konwersji oraz mikrokonwersji występujących na stronie sklepu. Równolegle przeanalizowano trendy, sezonowość oraz motywatory przybliżające klientów do realizacji zakupu. Zebrane wnioski wykorzystano w doborze narzędzi i metod e-marketingowych Działania e-marketingowe skoordynowano z całorocznym planem promocji sieci home&you.

Przyjęta strategia zakładała podejście dwutorowe. Z jednej strony zaplanowano i zrealizowano szereg testów narzędzi marketingowych, które znajdywały się blisko potrzeb klientów (klienci aktywnie poszukujący danego produktu). Testy miały na celu wykrycie najbardziej rentownych działań marketingowych, których funkcjonowanie może stale wspierać generowanie sprzedaży oraz pozyskiwanie nowych klientów.

Przetestowano między innymi takie media jak portale oraz sieci afiliacyjne, porównywarki cenowe, narzędzie Google AdWords (linki sponsorowane oraz reklama graficzna, w tym remarketing w różnych motywach oraz kombinacjach czasowych), reklamy w sieciach RTB, e-mail marketing do baz zewnętrznych, serwisy rabatowe, czy zakupy grupowe. W akcje sprzedażowe wkomponowano również takie elementy jak konkursy prowadzone przez sieć home&you, czy reklamę w czasopismach drukowanych.

Efekty współpracy

Czytaj również:  W marcu e-commerce dostał świąteczny prezent wart miliony – niehandlowe niedziele

Działania marketingowe oraz ścisła współpraca zespołów Divante oraz home&you doprowadziły do wyraźnego wzrostu sprzedaży w sklepie internetowym home&you. Intensywne testy przeprowadzone w trzecim kwartale 2013 roku umożliwiły wykrycie najbardziej efektywnych działań e-marketingowych.

CEO Magazyn Polska

Całościowy poziom przychodu brutto w sklepie internetowym home&you wygenerowany w trakcie trwania pierwszego półrocza współpracy (marzec – grudzień 2013)

W ciągu pierwszych miesięcy przychód generowany w sklepie internetowym rósł średnio o 36% (miesiąc do miesiąca). Akcje specjalne były realizowane w sposób płynny z zachowaniem odpowiedniej ciągłości.Najlepsze akcje specjalne zrealizowane w ramach współpracy doprowadziły m.in do wzrostu współczynnika konwersji o 368% w stosunku do średniej w danym okresie. Najskuteczniejsze akcje o charakterze cross selling’owym spowodowały wzrost średniej wartości koszyka o 111% w stosunku do średniej z danego okresu.