Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi Reklama

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: reklama

Michał Bulsa, prezes Okręgowej Rady Lekarskiej

Lekarze oburzeni działaniem sieci handlowych. Wódka promowana hasłami „letnie smaki” i „czas na spotkania...

Sieci handlowe nie przestrzegają zakazu promowania alkoholu. Dyskont sprzedawał wódkę promując ją hasłem „Czas na spotkanie z bliskimi”. Początek wakacji przyniósł zmasowany atak marketingowy związany z promocją na alkoholowe w dyskontach, supermarketach czy sklepach franczyzowych....
lekarz

Lekarze będą mogli szerzej informować o swojej działalności w social mediach. Duża zmiana w...

Lekarze idą drogą prawników. Liberalizacja przepisów dotyczących promocji pracy lekarza już w 2025 roku. Nowelizacja Kodeksu Etyki Lekarzy pozwoli na informowanie o jego działalności. To w opinii prawników znacząca zmiana. Lekarz już niebawem będzie mógł...
seo marketing

Wartość rynku reklamowego online może przekroczyć granicę 10 mld zł w przyszłym roku

Polska branża cyfrowa jest dojrzała i stabilna, a internet stanowi integralną część działań marketingowych, już teraz odpowiadając za 53% tortu reklamowego. Optymizmem napawa widoczny potencjał do dalszych wzrostów. Z drugiej strony branża stoi przed...
sztuczna inteligencja

Polacy z dystansem do AI, ale chętnie ją opodatkują – wyniki badania

W ramach badania Polacy zostali poproszeni o wskazanie sektorów gospodarki, w których  ich zdaniem wykorzystywana jest już dzisiaj sztuczna inteligencja. Wskazywali też branże, w których można wg nich wdrożyć narzędzia oparte o A.I. W...
Ministerstwo Finansów

W ub.r. fiskus wszczął ponad 12 tys. kontroli podatkowych. Spadek rok do roku wyniósł...

Według danych resortu finansów, w ub.r. wszczęto o prawie 29% mniej kontroli podatkowych niż rok wcześniej. Spośród tego typu działań zakończonych w minionym roku, w 97,6% stwierdzono nieprawidłowości. Patrząc na zestawienia dotyczące 2023 roku,...
Jędrzej Karasek, CEO w Primavera Parfum

Rynek kosmetyczny ma się dobrze

Przed rynkiem artykułów kosmetycznych w Polsce rysują się dobre perspektywy rozwoju. Kolejne lata upłyną pod znakiem umacniania się pewnych trendów oraz dominacji wybranych kategorii produktowych. W sprzedaży internetowej coraz więcej zależeć będzie od sztucznej...
raport analiza forex

Polski rynek reklamy wzrósł o 7% w 2023 r. – internet liderem, outdoor i...

Szacowana wartość rynku reklamowego netto wyniosła w 2023 roku blisko 12 mld zł i w porównaniu do roku poprzedniego, była wyższa o 7%. Jak wynika z najnowszego Raportu o Rynku Reklamy, opublikowanego przez Publicis Groupe Polska, inwestycje...
e-commerce

Krajobraz po zamknięcie wszystko.pl. Co upadek platformy mówi o polskim rynku e-commerce?

W połowie lutego gruchnęła wiadomość o końcu serwisu wszystko.pl. Platforma stworzona przez giganta informatycznego Comarch, miała rywalizować z Allegro, ale na rynku przetrwała zaledwie siedem miesięcy. Sprzedawcy stracili zatem jeden z kanałów dotarcia do...
telefon aplikacja smartfon

Rzetelność w reklamie a kara dla T-Mobile: kluczowe wybory w komunikacji reklamowej

Ostatnie decyzje Prezesa Urzędu Konkurencji i Konsumenta w sprawie spółki T-Mobile Polska s.a. i ich konsekwencje w kontekście naruszenia przepisów dotyczących promocji "1200 GB za darmo przez rok" stanowią punkt wyjścia do zrozumienia powagi...
OOH czy DOOH – jak zareklamować się w przestrzeni miejskiej?

OOH czy DOOH – jak zareklamować się w przestrzeni miejskiej?

W Internecie, pomimo wielu możliwości działań marketingowych, nie tak łatwo jest przyciągnąć uwagę odbiorców. Przebodźcowani internauci coraz częściej korzystają bowiem z programów blokujących reklamy. Warto więc pomyśleć o reklamie zewnętrznej (OOH) i zareklamować swoją markę wykorzystując...
Hashtag a social media: podsumowanie 2015 roku

Influencerzy i przedsiębiorcy muszą uważać na reklamę w mediach społecznościowych

Prowadząc działalność w mediach społecznościowych należy liczyć się z przepisami prawa regulującymi taką działalność także poza Internetem. Przekonują się o tym boleśnie kolejni influencerzy, którym Prokuratura stawia zarzuty dotyczące nielegalnej reklamy, a także ci,...
Jak przygotować się do branżowej konferencji

Jak przygotować się do branżowej konferencji?

Konferencje branżowe stały się nieodłącznym elementem współczesnego biznesu. Umożliwiają nawiązanie kontaktów, wymianę doświadczeń i zdobycie nowych informacji o aktualnych trendach w danej branży. W odpowiednim momencie i miejscu mogą otworzyć przed Tobą drzwi do...
UOKiK

Lider rynku suplementów ukarany za kryptoreklamę w mediach społecznościowych – kluczowe wnioski z decyzji...

Niespełna rok po opublikowaniu „Rekomendacji Prezesa UOKiK dotyczących oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych” i po licznych działaniach w ramach kampanii #OznaczamReklamy, Prezes UOKIK wymierzył pierwsze kary za kryptoreklamę i wprowadzanie konsumentów...
cel marketing decyzje

Rynek reklamy rośnie o 6,7 proc. po drugim kwartale 2023 r.

Wartość rynku reklamowego wyniosła w pierwszym półroczu 2023 roku przeszło 5,6 mld zł i była większa od wartości z ubiegłego roku o 6,7 proc. Jak wynika z najnowszego Raportu o Rynku Reklamy, opublikowanego przez...
bluza z kapturem

Jak wybrać bluzy z nadrukiem, które będą skutecznie reklamować firmę?

Działania reklamowe i wizerunkowe firmy powinny być prowadzone na wielu polach. Jednym z nich może być dystrybucja gadżetów reklamowych. Do tych najlepiej odbieranych przez klientów - aktualnych i przyszłych - należą ubrania reklamowe. A...

Dlaczego warto zainteresować się pozycjonowaniem strony www?

Każdy, kto ma swoją stronę internetową lub e-sklep, na pewno chciałby, aby była ona odwiedzana przez jak najwięcej osób. Prowadząc działalność usługową typu fryzjer, stomatolog czy psycholog musimy liczyć się z tym, że panuje...
Adam Łącki, prezes zarządu Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej

Branża reklamowa w Polsce na skraju kryzysu

Branża reklamowa rośnie, ale tylko pozornie. Wydatki marek na promocję zwiększą się w tym roku jedynie o 1,7 proc. Klienci tną budżety na promocję, a agencje próbują utrzymać płynność finansową. Według danych Krajowego Rejestru...
Google

Reklama Google – różnice między AdSense a Ads

Firma Google przygotowała przeróżne systemy, dzięki którym przedsiębiorcy, właściciele stron i nie tylko mogą odnieść korzyści. Należą do nich Google AdSense i Ads. Zdarza się, że te pojęcia używane są zamiennie, choć mowa o...
pieniądze finanse

3/4 mikroprzedsiębiorców zaciska pasa, co drugi dokłada do interesu

Ostatnie miesiące były dla firm jak bieg z przeszkodami. Wysokie koszty zatrudnienia, rosnące ceny energii i surowców, a także opóźnienia w płatnościach ze strony kontrahentów, spadek liczby klientów i inne problemy finansowe sprawiły, że...
sklep

Bain&Co.: Do 2030 r. połowa zysków sieci detalicznych pochodzić będzie spoza działalności handlowej

Do 2030 roku połowa zysków i ponad jedna trzecia przychodów sieci detalicznych pochodzić będzie spoza działalności handlowej, przewidują eksperci firmy doradczej Bain & Company. W obliczu ograniczonej możliwości wzrostu, sieci handlowe coraz częściej szukają...
pieniądze finanse

Zatory płatnicze i zamrożone pieniądze podcinają skrzydła JDG-om

Połowa mikrofirm dobrze ocenia swoją stabilność finansową. Wśród branż wybija się pod tym względem produkcja. Przedsiębiorcy, którzy źle postrzegają swoją kondycję biznesową, przyznają, że w ciągu minionego roku musieli ciąć koszty z powodu zatorów...
Bartosz Hojka, prezes Agory

Agora S.A. – Wyniki finansowe Grupy Agora w 1. kwartale 2023 r.

W 1. kwartale 2023 r. Grupa Agora odnotowała wzrost przychodów niemal we wszystkich swoich biznesach. Zdecydowały o tym zwłaszcza rosnące wpływy reklamowe i z działalności kin Helios, a także konsolidacja z grupą Eurozet prowadzona...
Optymalizacja profilu na Instagramie w celu promocji konta

Optymalizacja profilu na Instagramie w celu promocji konta

Promocja konta na Instagramie zaczyna się od dokładnej analizy jego zawartości oraz grupy docelowej. Dzięki temu można jasno określić, czy planowane działania marketingowe przyniosą zamierzony efekt, czy są może jedynie pustymi elementami, które tylko...
marketing

Sztuczna inteligencja efektywnie zwiększa skuteczność reklam

Jak wynika z badań konsumenckich przeprowadzonych przez Hubspot, dzięki wykorzystaniu w działaniach marketingowych sztucznej inteligencji, wzrasta zadowolenie odbiorców z prezentowanych im treści reklamowych. To z kolei przekłada się bezpośrednio na wzrost skuteczności reklam. Użytkownikom...
zabka

Żabka nie przemyślała promocji na papierosy

Kontrowersje w reklamie mogą przynieść korzyści marce, jednak tylko w szczególnych sytuacjach. W niektórych przypadkach kontrowersyjne kampanie reklamowe mogą zwrócić uwagę na mniej znane marki, które dopiero wchodzą na dojrzały rynek i przyciągnąć uwagę...
wall street

Meta odbija się od dna – reklama kluczowym czynnikiem napędzającym przychody

Po trzech kwartałach ujemnego wzrostu przychodów, Meta odbija się od dna, ze wzrostem przychodów o 2,6 proc. za kwartał, sięgając poziomu 28,6 miliarda dolarów. Z akcjami, które wzrosły już o ponad 70 proc. od...
rolnik traktor

Głodni zysków? Co kryje się za inflacją cen żywności w Europie?

Ceny żywności w Europie pozostają wysokie i spadną dopiero w dalszej części roku wynika z analiz Allianz Trade. W marcu inflacja zasadnicza w strefie euro spadła do 6,9% r/r (spadek z 8,5% r/r...
Mateusz Łukianiuk, Country Manager Mitgo, ekspert w dziedzinie e-commerce

Sprzedaż fashion e-commerce wzrosła o 27%

Po wybuchu pandemii COVID19 w 2020 roku branża modowa była jedną z tych, które najmocniej odczuły skutki kryzysu. Wyniki sprzedażowe marek odzieżowych z całego świata spadły nawet o kilkadziesiąt procent. Odbudowa tego segmentu była...
cel marketing decyzje

Google Ads vs. Facebook Ads: Która platforma daje lepsze wyniki dla Twojego biznesu?

Reklama internetowa odgrywa kluczową rolę w promocji współczesnych firm. Dwie główne platformy, które oferują takie usługi, to Google Ads i Facebook Ads. Obie platformy mają swoje mocne i słabe strony, a wybór pomiędzy nimi...
Bartosz Hojka, prezes Agory

Wyniki finansowe Grupy Agora w 4. kwartale 2022 r.

Wyniki Grupy Agora w ostatnim kwartale 2022 r. nadal pozostawały pod presją warunków gospodarczych i rosnących kosztów operacyjnych, na które dodatkowo negatywnie wpłynęły zdarzenia jednorazowe. Mimo tego swoje przychody reklamowe powiększyły segmenty Reklama Zewnętrzna,...
content marketing

Content Marketing w Polsce

Co jest najtrudniejszym elementem działań content marketingowych? Czy klienci chętnie podejmują działania contentowe i jakie mają względem nich oczekiwania?  Content w służbie potrzeb Zaangażowanie, zwiększenie sprzedaży, budowanie eksperckiego wizerunku – powodów, dla których klienci decydują się...
Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies S.A.

Cloud Technologies sfinalizowało zakup platformy Demand-Side Platform (DSP)

Cloud Technologies, notowana na głównym rynku GPW spółka koncentrująca się na sprzedaży danych cyfrowych do targetowania reklamy internetowej, sfinalizowała zakup platformy Demand-Side Platform (DSP). Na mocy podpisanej umowy spółka nabyła wszelkie prawa, w tym...
jak rozwijać firmę online

Jak rozwijać firmę w sieci? 5 wskazówek dla przedsiębiorców z sektora MŚP

Każdemu przedsiębiorcy zależy na tym, aby jego firma przyciągała jak najwięcej klientów i odnosiła świetne wyniki. Nie jest to jednak takie łatwe. Co więc zrobić, aby rozwinąć własną działalność i zwiększać sprzedaż? Odpowiedzią jest...
NewConnect

Słaby czas dla rynku NewConnect. W ub.r. spadek debiutów był na 50-procentowym poziomie rdr.

W ubiegłym roku na rynku NewConnect zadebiutowało o 50% mniej spółek niż w 2021 roku. Jak przekonują eksperci, sytuacja w ostatnich miesiącach nie sprzyjała takim działaniom. 2 lata temu były wyższe wyceny. Obserwowano również...
puszki piwo

Reklama piwa i wina bezalkoholowego – nie dla małoletnich?

Wraz ze wzrostem popularności „bezalkoholowych” wersji piwa i wina, rośnie liczba reklam takich napojów – zarówno w telewizji, Internecie (w tym social mediach), jak i radiu czy prasie. Choć w „bezalkoholowym” piwie i winie...
Amazon wchodzi do Polski. Czy warto jeszcze zakładać własny e-commerce

64 proc. konsumentów kupi prezenty przez smartfona

Na świecie konsumenci w okresie świątecznym wybierają mobile. Ponad 6 na 10 z nich kupi prezent za pomocą smartfona. Z kolei według najnowszego raportu GWI, Holiday Shopping in Europe, Q3 2022, co trzeci z...
Mariusz Szałagan. CEO w WeSub

Lepiej używać niż mieć! Subskrypcja oparta na użytkowaniu to nowy model biznesu

Wywiad z Mariuszem Szałaganem, CEO WeSub. Jest Pan Prezesem i współzałożycielem Grupy WeSub. Jak można przeczytać na Państwa stronie zajmują się państwo pomocą we wprowadzaniu modelu subskrypcyjnego do biznesu. Warto więc byłoby na...
Jak wybrać agencję social media

Reklama piwa i wina bezalkoholowego w social mediach – czy ma jakieś ograniczenia?

Od kilku lat sklepowe półki zapełniają się coraz większą ilością bezalkoholowych piw i win – obie kategorie notują dwucyfrowe wzrosty sprzedaży rok do roku (1). Za popytem goni zaś reklama – mająca przyciągnąć konsumenta...
Agora S.A.

Wyniki finansowe Grupy Agora w 3. kwartale 2022 r.

W 3. kwartale 2022 r. wyniki Grupy Agora były pod presją pogarszających się warunków makroekonomicznych oraz rosnących kosztów operacyjnych. Grupa utrzymała jednak dotychczasowy poziom przychodów, przede wszystkim dzięki odbudowie wpływów z działalności kinowej. Zwiększyły...

Oszustwo “na brokera” — pomoc w inwestycji czy nierealne obietnice szybkich zysków?

Inwestowanie z biegiem czasu stało się coraz bardziej powszechne. Każda dorosła osoba może zdecydować się na pomnożenie kapitału i ulokowanie go w różnorodne aktywa, takie jak cyfrowe waluty. Często jednak ludzie nie wiedzą, jak...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

marynarz statek

Marynarze nie chcą płacić składek ZUS. „Rząd chce nas uszczęśliwić na...

Rząd chce uszczęśliwić marynarzy na siłę ubezpieczeniami społecznymi. „Desperackie szukanie pieniędzy”. Już od nowego roku marynarze mogą zostać objęci ubezpieczeniami społecznymi. Środowisko marynarskie nazywa sytuacją...

GORĄCY TEMAT

Warszawa

Polscy sukcesorzy stawiają na ekspansję i wzrost, ale z ostrożnością podchodzą...

Ekspansja na nowe sektory lub rynki (49%) i osiągnięcie wzrostu (47%) to priorytety dla polskich sukcesorów (następna generacja właścicieli firm rodzinnych - NextGen) ...
Katarzyna Kuniewicz, dyrektorka badań rynku Otodom Analytics

Podsumowanie września na rynku deweloperskim

Deweloperzy działający na 7 głównych rynkach mogą zaliczyć wrzesień do udanych miesięcy. Sprzedali prawie 3,7 tys. lokali. To ok. 40% więcej niż w sierpniu,...