Pomysł na reklamę, która przykuwa uwagę odbiorców i jednocześnie nie jest nachalna? Zyskujące na popularności murale reklamowe pokrywające ściany większych i mniejszych miejskich budynków. Malowane różnymi stylami grafiki, a także prace powstałe z wykorzystaniem innych technik, to sposób na udaną kampanię promocyjną. Sprawdź dlaczego.
Spis treści:
Czym tak naprawdę są murale reklamowe?
Zacznijmy od wyjaśnienia, czym są murale reklamowe. To wielkopowierzchniowe obrazy malowane na ścianach budynków i innych elementach miejskiej architektury. Choć ich najważniejszym zadaniem jest promowanie idei, produktu, usługi lub wydarzenia, mają także inne funkcje. Dekorują przestrzeń i sprawiają, że mało atrakcyjne dzielnice wyglądają estetyczniej. Często niosą też ze sobą określony przekaz – nie tylko marketingowy. Codziennie ogląda je dziesiątki, czasami setki lub tysiące osób, więc stanowią nieocenione narzędzie komunikacji.
Murale artystyczne i reklamowe
Czy murale reklamowe to jednocześnie prace artystyczne? Oczywiście, że tak. Potwierdzeniem tej teorii są murale reklamowe tworzone w Good Looking, warszawskim studiu projektowania obrazów outdoorowych. Pracujący tam artyści malują murale ręcznie, stosując różnorodne techniki i profesjonalne narzędzia. By projekty reklamowe można było nazwać artystycznymi, musi cechować je także kreatywność oraz precyzyjne wykonanie.
Murale reklamowe to niejednokrotnie prawdziwe arcydzieła o walorach artystycznych
Komu zlecić wykonanie murali reklamowych w Warszawie?
Artyści z Good Looking Studio zajmują się tworzeniem różnorodnych murali reklamowych w Warszawie oraz w innych polskich miastach. Dlaczego warto zwrócić uwagę na ich prace? Dzięki połączeniu artystycznej formy, dużej skali i popularnych lokalizacji murale są skutecznym narzędziem reklamowym, które w łatwy sposób buduje pozytywne skojarzenia z marką. Realistyczne obrazy przedstawiające sceny z seriali i filmów, znane postaci, napoje oraz kosmetyki przyciągają wzrok i na długo zapadają w pamięć odbiorców.
Tworzenie muralu reklamowego to złożony, czasochłonny proces wymagający precyzji.
Oryginalne grafiki w wersji 3D – co je wyróżnia?
By jeszcze bardziej ułatwić sobie dotarcie do potencjalnych klientów, zamiast klasycznego muralu możesz wybrać nowoczesną wersję z ekranami, która daje trójwymiarowy efekt. Takie prace inaczej określane są jako digital mural, a ich cechą charakterystyczną jest interaktywność – namalowane na ścianach na stałe murale zastępują tutaj ruchome obrazy. Grafiki w wariancie 3D sprawdzają się zwłaszcza na dużych płaszczyznach, ponieważ na nich wyglądają najbardziej efektownie. Ich kolejną zaletą jest różnorodność: mogą przedstawiać nie tylko zmieniające się obrazy, ale również animacje i teksty. Wszystko to sprawia, że trójwymiarowe murale zapewniają odbiorcom niezapomniane doznania wizualne.
Kinetic mural – ultranowoczesne prace wielkoformatowe
Równie zjawiskowo prezentują się murale wykonane w technice kinetic, które składają się z tysięcy małych płytek tworzących razem spójny, przyciągający spojrzenia obraz. Poszczególne elementy napędzane są siłą wiatru, a z jego każdym kolejnym podmuchem widz może obserwować mural w nieco innym wydaniu. Płytki przymocowane są do ściany budynku w taki sposób, by nie uszkodziły się podczas niesprzyjających warunków pogodowych. Murale kinetyczne to synonim nowoczesnej formy reklamy, która bazuje na przemyślanej konstrukcji i sile natury. Jeśli dodasz do tego ciekawy pomysł na grafikę, otrzymasz przepis na marketingowy sukces.