Simple Day ustaliła cenę emisyjną akcji serii B w wysokości 13,50 zł

Michał Karewicz, prezes zarządu Simple Day
Michał Karewicz, prezes zarządu Simple Day

Cena emisyjna w ofercie publicznej akcji Simple Day S.A. została ustalona na 13,50 PLN za jedną akcję. W ramach trwającego IPO Spółka oferuje od 312.500 do 625.000 akcji zwykłych na okaziciela serii B. Wartość oferty według tych parametrów wyniesie do 8,4 mln zł. Pozyskane środki posłużą firmie w realizacji zwiększenia rozpoznawalności marki Twój Cel To, a tym samym przychodów ze sprzedaży, ekspansji zagranicznej i rozbudowie linii produktowej Simple Day. Zgodnie z harmonogramem oferty publicznej zapisy na akcje potrwają od 9 do 16 grudnia br. W 2022 roku Simple Day SA zamierza zadebiutować na NewConnect. Spółka szacuje, że przychody ze sprzedaży od stycznia do listopada 2021 r. osiągnęły wartość 17,2 mln zł.

Simple Day 7 grudnia zakończyła budowanie Księgi Popytu. W ramach prowadzonej oferty publicznej Spółka zaoferuje objęcie od 312.500 do 625.000 akcji serii B, po cenie emisyjnej 13,50 PLN za jedną akcję.

– W zakończonym procesie budowy Księgi Popytu inwestorzy wyrazili zainteresowanie naszą ofertą. W tym czasie odbyliśmy też wiele ciekawych rozmów. Jestem zadowolony, że nasze plany biznesowe na najbliższe lata zostały pozytywnie odebrane. Kapitał jaki spodziewamy się pozyskać z emisji pozwoli nam na realizację głównych celów przedstawionych w Memorandum Informacyjnym. Jednym z nich jest zwiększenie rozpoznawalności marki Twój Cel To, wyjście na europejskie rynki oraz rozwój linii produktowych Simple Day. – mówi Michał Karewicz, prezes zarządu Simple Day. – Aktualnie rynek kapitałowy jest dość wymagający, a inwestorzy są ostrożni. Tym bardziej cieszy nas, że zrealizowaliśmy bardzo wiele spotkań i wiele renomowanych inwestorów finansowych wykazało zainteresowanie naszą ofertą. Od jutra inwestorzy mogą zapisywać się na nasze akcje. Liczymy na sukces naszego IPO, który potwierdzi uznanie dla naszego modelu biznesowego – dodaje.

Już od czwartku, 9 grudnia, do 16 grudnia trwać będzie przyjmowanie zapisów w ramach Transzy Małych i Dużych Inwestorów. Zamknięcie oferty tj. przydział akcji serii B, zaplanowany jest na 17 grudnia. IPO Simple Day poprzedza plany giełdowe Spółki. Debiut na NewConnect planowany jest na I połowę 2022 roku.

Koordynatorem Oferty Publicznej jest Dom Maklerski INC SA. Memorandum Informacyjne, wraz z suplementami i komunikatami aktualizującymi, zostało udostępnione na stronie internetowej Spółki https://simpleday.pl/oferta_publiczna/ oraz na stronie internetowej Domu Maklerskiego INC S.A. pod adresem www.dminc.pl/SimpleDay
Simple Day to właściciel popularnej marki Twój Cel To, która w swojej ofercie posiada szeroki asortyment suplementów diety. Linia produktowa powstała w 2018 r. z inspiracji naturalną medycyną i kulturą zdrowego trybu życia. Koncepcje produktów powstają w autorskim dziale R+D Simple Day.

Model rozwoju Simple Day zakłada wzrost sprzedaży za pośrednictwem kanałów online, które pozwalają na bezpośredni kontakt z klientami i szybką reakcją na ich potrzeby przy zachowaniu wysokiej marży.

Spółka szacuje, że w październiku 2021 r. wartość przychodów netto ze sprzedaży osiągnęła 1,6 mln zł, (względem 1,1 mln zł w październiku 2020 r. – wzrost 42,0% r/r), natomiast w listopadzie 1,5 mln zł (względem 1,06 mln zł w listopadzie 2020 r., co daje wzrost o 42,5% r/r.).

– W ostatnich miesiącach osiągnęliśmy bardzo zadawalające wyniki i spodziewamy się ich kontynuacji w kolejnych okresach. Szacujemy, że w okresie od stycznia do listopada bieżącego roku, nasze przychody osiągnęły 17,2 mln zł.– komentuje Michał Karewicz.
Po trzech kwartałach br. Simple Day odnotowała przychody ze sprzedaży na poziomie ponad 14 mln zł. Zysk netto od stycznia do września 2021 r. wyniósł 5 mln zł. W 2021 roku, podobnie jak w latach poprzednich, Spółka wypłaciła akcjonariuszom 100% wypracowanego zysku netto.

Wg. ogólnodostępnych danych, rynek suplementów diety w Polsce do 2027 r. powinien osiągnąć wartość 300 mln zł.