BTC Studios wkracza w Metaverse. Studio gier aktualizuje strategię i prezentuje nowe kierunki rozwoju

Metaverse wirtualna rzeczywistość

Spółka zapowiada zaangażowanie w development i rozwój gier w obszarze Metaverse. Rynek gier typu play-2-earn przeżywa prawdziwą hossę. BTC Studios S.A. postanowiło wykorzystać rosnący trend i skoncentrować swoje działania na rozwoju w tym kierunku. W ramach nowej strategii, studio zamierza podjąć przedsięwzięcia jak i przeanalizować swoje portfolio pod względem tytułów gier, które można przekształcić, posługując się technologią blockchain oraz NFT, w gry typu play-2-earn. 

Motywowana głębszym spojrzeniem na ewolucję rynku i chęcią dostarczania odbiorcom najbardziej aktualnych wirtualnych doświadczeń, spółka oprze swoją przyszłość i strategię rozwoju na 3 głównych filarach. – „Po pierwsze uczestnictwo w produkcji i wydawaniu gier opartych o technologię blockchain i NFT. W przyszłości połączymy te narzędzia z innymi umacniającymi się trendami jak np. gry wykorzystujące Augmented Reality, także kreatywnie wiążące AR z Metaverse. Drugim filarem naszej działalności będzie Metaverse. Tu przy wykorzystaniu bliskiej sieci kontaktów chcemy stworzyć odpowiedniki dużych, także państwowych firm w świecie wirtualnym, ich “brand-versy”. Ostatnim punktem będzie opracowanie specjalnego urządzenia działającego w otoczeniu Metaverse. Ogromnym potencjałem, jaki dostrzega spółka, jest wykorzystanie środowiska Metaverse nie tylko w ramach rozrywki, ale też w sferze edukacyjnej. – dodaje Adrian Smarzewski. 

BTC Studios S.A. będzie kontynuować swoją działalność w charakterze współwydawcy i producenta unikalnych gier, cyfrowej rozrywki i edukacji. Korzystając z wiedzy i doświadczenia w branży gamingowej, studio będzie aktywnie wspierać producentów gier, wydawców, jak i niezależnych twórców w promocji ich tytułów.

Ostatnim przykładem potwierdzającym skuteczność biznesową BTC Studios S.A. jest udział przy wydawaniu gry “Zorro The Chronicles” i monetyzacja gry “Smooth wheel”. Pierwszy projekt będzie realizowany we współpracy z PVP Games: światowej klasy liderem w produkcji i wydawaniu gier. Spółka będzie kontynuowała rozmowy z wyselekcjonowanymi partnerami odnośnie produkcji oraz wydania i promocji gry “Zorro The Chronicles” na urządzenia mobilne.

W ramach budowania nowego biznesu i rozwoju tytułów znajdujących się już w portfolio, spółka będzie współtworzyć serię gier w modelu #AddSomeHeroes

– ”Uruchomienie autorskiego programu #AddSomeHeroes ma głównie na celu pozyskanie partnerów do produkcji nowych tytułów jak i ulepszeń dotychczasowych gier. Naszą rolą będzie inspirowanie kreatywnych deweloperów do rozwoju, a na dalszym etapie będzie to działalność wydawnicza. W najbliższych miesiącach chcemy umacniać się również w roli i pozycjonowaniu IP holdera, czyli właściciela praw autorskich oraz praw licencyjnych i koordynatora procesów udostępniania licencji. BTC Studios S.A. będzie współpracować z doświadczonymi producentami na Świecie w celu wypracowania optymalnego modelu monetyzacji. Dla każdego z posiadanych IP, we współpracy z właścicielem praw autorskich, utworzony zostanie zespół kompetencyjny składający się z twórców, developerów oraz przedstawiciela właściciela praw autorskich, celem osiągnięcia możliwie maksymalnego zysku dla każdego z posiadanych tytułów.” – mówi Adrian Smarzewski, Prezes Zarządu BTC Studios S.A.  

Zgodnie z nową strategią BTC Studios S.A. zamierza skoncentrować swoją energię i zasoby na światach wirtualnych Metaverse. Studio będzie wspierać projekty i gry mające swoje korzenie w tym środowisku oraz te zawierające elementy ekonomii opartej o blockchain. W tym celu wykorzystany będzie cieszący się znaczną ekspansją rynkową model Play2Earn. Wzrost tego trendu wyraźnie wzmocniło ogłoszenie potencjalnie największego Metaversu –  “Meta”, co dalej pociągnęło za sobą popularność i duże inwestycje w “Sandbox” i “Decentraland”. To, że Metaverse będzie częścią cyfrowego stylu życia obecnych oraz przyszłych konsumentów, i że stanowi nie tyle wirtualne miejsce, co budujący się od ponad 20 lat moment w czasie, pewien etap digitalizacji różnych obszarów życia na masową skalę – jest pewne.