Toyota i chiński koncern BYD otwierają wspólny ośrodek R&D wyspecjalizowany w rozwoju baterii i samochodów elektrycznych

0
Shigeki Terashi, wiceprezydent Toyoty
Shigeki Terashi, wiceprezydent Toyoty

Toyota i chiński koncern BYD wspólnie uruchomią ośrodek badań i rozwoju (R&D) nad bateriami do samochodów elektrycznych (BEV). Nowa firma skupi się także na opracowaniu samochodów elektrycznych nowej generacji, w tym platform i kluczowych części.

Ośrodek R&D powstanie w 2020 roku w Chinach, a Toyota i BYD wniosą po 50% kapitału. Zespół zostanie skompletowany z inżynierów Toyoty i BYD, zatrudnionych obecnie w innych ośrodkach rozwojowych obu koncernów.

„Kierując się naszym stałym celem promowania i wprowadzania do szerokiego użytku zelektryfikowanych samochodów, bardzo się cieszymy, że Toyota i BYD zostaną partnerami i będą współpracować, odkładając na bok rywalizację. Liczymy, że ta współpraca zaowocuje dalszym rozwojem i wzrostem obu firm” – powiedział Shigeki Terashi, wiceprezydent Toyoty.

„Chcemy połączyć możliwości BYD w kwestii budowy samochodów elektrycznych oraz naszą konkurencyjność na rynku BEV z wysoką jakością oraz technologiami bezpieczeństwa Toyoty, by wprowadzić na rynek najlepsze samochody elektryczne tak szybko jak to możliwe” – skomentował Lian Yu-bo, starszy wiceprezydent BYD.

W ramach nowej firmy R&D Toyota i BYD będą wspólnie opracowywać atrakcyjne dla chińskich nabywców samochody elektryczne oraz promować ich jak najszersze stosowanie, przyczyniając się do poprawy jakości powietrza i stanu środowiska naturalnego.

W 1997 roku, kiedy Toyota wprowadziła na rynek Priusa – pierwszy na świecie masowo produkowany samochód hybrydowy – stała się pionierem elektryfikacji samochodów. Do tej pory Toyota sprzedała na świecie już ponad 14 milionów zelektryfikowanych aut, głównie hybryd. W ciągu ponad 20 lat zakumulowała rozległą wiedzę o projektowaniu, produkcji i sprzedaży hybryd oraz kluczowych elementów napędu hybrydowego.

Toyota zainicjowała światowy trend elektromobilności zgodnie z przekonaniem, że niskoemisyjne samochody mogą przynieść korzyść społeczeństwu tylko, jeśli są szeroko stosowane. Firma zajmuje się popularyzacją elektromobilności również w Chinach, produkując samochody dostosowane do wymagań chińskich klientów we współpracy z Toyota Motor Engineering & Manufacturing (China) oraz ośrodkami R&D otwartymi wspólnie z China FAW Group Corporation (FAW) oraz Guangzhou Automobile Group (GAC).

Czytaj również:  Sektor automotive coraz ważniejszy dla polskiej gospodarki. Generuje już 8 proc. PKB i stale rośnie