UOKIK: Vision Express wprowadził konsumentów w błąd i zapłaci za to 195 tys. zł

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK)

Kara UOKiK-u dla Vision Express za wprowadzanie klientów w błąd.

UOKiK uznał, że reklama Vision Express dotycząca promocji 3w1 wprowadzała klientów w błąd. Urząd nałożył na sieć salonów optycznych karę w wysokości prawie 195 tys. zł. Decyzja nie jest ostateczna, przedsiębiorca odwołał się do sądu, podał UOKiK.

Vision Express podawał w reklamie: „A teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary”. Przeciętny konsument po obejrzeniu reklamy mógł pomyśleć, że kupując jedną parę okularów korekcyjnych, dwie kolejne otrzyma gratis, orzekł Urząd. W rzeczywistości klient mógł liczyć jedynie na zniżkę na zakup kolejnej pary okularów, a jej wysokość uzależniona była od wartości zakupionej pary okularów .

Urząd stwierdził, że reklama Vision Express wprowadzała konsumentów w błąd. Nałożona kara to 194 888 zł.

Postępowanie przeciwko firmie zostało wszczęte w październiku 2013 roku. Kampania trwała od lica do listopada 2013 roku.

Każdy konsument ma prawo do rzetelnej, pełnej i jasnej informacji o reklamowanej ofercie bez konieczności weryfikacji jej warunków w siedzibie przedsiębiorcy, na stronie internetowej czy w regulaminie – podkreśla UOKiK w komunikacie.