Wideorewolucja w komunikacji

0

Rzeczywistość zmienia się na naszych oczach, a my z petentów szybko przeobrażamy się w wymagających klientów. Naturalne jest więc to, że firmy usługowe zaczynają korzystać z nowych sposobów komunikacji – kanałów wideo. By zrozumieć, dlaczego wykorzystanie formatu wideo do komunikacji z klientem jest kolejnym, naturalnym krokiem dla podmiotów z różnych branż, warto przyjrzeć się temu, jak na przestrzeni ostatnich lat ewoluowała komunikacja międzyludzka.

Skype’owa rewolucja

Od momentu debiutu Skype’a w Polsce minęło już ponad 10 lat. Istnieje wiele programów tego typu, ale to właśnie Skype najbardziej przyczynił się do spopularyzowania rozmów wideo na całym świecie. Obietnica darmowych połączeń telefonii internetowej została przyjęta przez użytkowników Internetu z wielkim entuzjazmem. Usługa ta przyniosła rewolucję w komunikacji międzyludzkiej – pozwoliła na częstsze, dłuższe rozmowy z rodziną i przyjaciółmi rozsianymi po całym świecie.

Szybko zaczęto wykorzystywać technologię wideo nie tylko do celów prywatnych, ale i biznesowych. W firmach, które mają swoje siedziby w różnych miastach czy krajach, często wybieraną formą kontaktu stały się wideokonferencje. Pozwoliły one na przyspieszenie przepływu informacji w przedsiębiorstwach, usprawnienie procesów decyzyjnych i załatwianie spraw na odległość. W ciągu kilku lat wideo stało się kolejnym, naturalnym dla nas sposobem porozumiewania się.

Rozrywka w kieszeni

Obecnie coraz większym hitem stają się aplikacje społecznościowe na smartfony, bazujące na nagrywaniu materiałów wideo. Można je nazwać internetową telewizją na żywo. Periscope, aplikacja autorstwa twórców Twittera, znalazła zastosowanie między innymi w transmitowaniu konferencji, spotkań branżowych, ciekawych zdarzeń życia codziennego. Teraz to zwykły przechodzień może zrobić live stream ze zdarzenia, które ekipy telewizyjne zdołają sfilmować dopiero za kilka godzin.

Początkowo niedoceniany Snapchat szturmem zdobywa rynek i rośnie w szybkim tempie. Służy głównie do komunikacji między znajomymi, ale jest już również wykorzystywany przez marki. Na razie co drugi użytkownik Snapchata ma mniej niż 17 lat, ale ci młodzi ludzie już za chwilę osiągną pełnoletniość i staną się potencjalnymi klientami wielu firm i instytucji. Eksperci szacują, że do roku 2020 ponad 90% firm włączy media społecznościowe do swojej obsługi klienta.

Czytaj również:  Sztuczna inteligencja non-fiction. Rozmowa z Michałem Staśkiewiczem z Alphamoon

Gwiazdy internetowej telewizji

Mówiąc o wideo, nie sposób pominąć fenomenu platformy YouTube, która jest drugą po Google największą na świecie wyszukiwarką. Kiedyś kojarzący się głównie ze śmiesznymi filmikami stopniowo stał się miejscem pełnym wartościowych, autorskich materiałów wideo.

By zrozumieć siłę YouTube’a, wystarczy pójść na spotkanie autorskie z jednym z popularnych internetowych twórców. Są oni prawdziwymi gwiazdami, mimo że w telewizji występują jedynie w roli ciekawostki w programach śniadaniowych.