ZP Polska Rada Winiarstwa ustala priorytety i poszerza obszar działalności

ZP Polska Rada Winiarstwa

ZP Polska Rada WiniarstwaPrzeciwdziałanie nieuczciwym praktykom niektórych sieci handlowych, modyfikacja banderol na wino, uregulowanie prawnych aspektów internetowego handlu winem, to część z zadań, jakie postawił przez sobą Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa. Priorytety na 2017 rok ustalono na Walnym Zgromadzeniu Członków, które odbyło się w Warszawie.

Pierwsze w nowym roku zebranie Członków było okazją do dyskusji, wymiany doświadczeń i określenia problemów branży, których rozwiązanie przedsiębiorstwa członkowskie uznały za priorytetowe w najbliższym czasie.

W 2017 roku postanowiono  położyć duży nacisk na rozwój Rady, szczególnie w obszarze dotyczącym przedsiębiorstw importujących i dystrybuujących wina gronowe. Z myślą o nich powołany został Komitet ds. Rynku Win, ustalający zadania i kierunki działania Polskiej Rady Winiarstwa na tradycyjnym rynku winiarskim. Sprawy producentów innych napojów fermentowych, w tym miodów pitnych, win owocowych i cydrów reprezentowane będą przez Komitet ds. Rynku Napojów Fermentowanych. Podczas Zgromadzenia zdecydowano o rozszerzeniu składu Rady Głównej PRW o Martini Polska, Dom Wina, Polska Dystrybucja Alkoholi oraz Warwin, które dołączyły do dotychczasowych członków Rady Głównej – Henkell Polska, Jantoń i Bartex Bartol.

Na Zgromadzeniu ustalono priorytety działalności ZP PRW, wskazując na przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom niektórych sieci handlowych wobec dostawców, zmianę formy znaków akcyzy na wyroby winiarskie. Postanowiono także wypracować rozwiązanie kwestii braku dostatecznej regulacji prawnej odnośnie internetowego handlu wyrobami winiarskimi.

Przypomniany niedawno przez media wyrok NSA z kwietnia 2016 r. w sprawie internetowego handlu alkoholem budzi poważne zastrzeżenia. Konsekwentnie odczytany pogląd trzyosobowego składu NSA prowadzi do absurdalnych wniosków, że sprzeczne z ustawą są także dostawy wina do domu klienta, który osobiście nabył trunek w sklepie, a nawet wiele z dostaw alkoholu, dokonywanych przez hurtownika do sklepu detalicznego – mówi Jerzy Kwaśniewski, Prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa.

Podjęto również decyzję o kontynuacji działań komunikacyjnych mających na celu edukację społeczeństwa w zakresie kultury winiarskiej i odpowiedzialnego spożycia alkoholu.