Big Data i analiza głosu. Poznaj gorące tematy CCW Berlin 2016

Michal_Misiak_CTO_Focus_Telecom_Polska_fot_Monika_Szalek

 To największe europejskie targi technologii obsługi klienta. CCW Berlin 2016 zgromadziły 8 tysięcy zwiedzających i blisko 270 wystawców z 21 krajów. Dowiedz się, co nowego w branży contact center.

 Co w tym roku pokazały największe firmy z branży technologii obsługi klienta? Jeśli przyjrzeć się najnowszym propozycjom, to widoczne są zwłaszcza trzy tendencje: analityka danych jest coraz bardziej zaawansowana, analiza głosu będzie wykorzystywana częściej, a systemy obsługi stają się coraz bardziej intuicyjne.

Michal_Misiak_CTO_Focus_Telecom_Polska_fot_Monika_Szalek Wykorzystanie Big Data to jeden z najgorętszych tematów na berlińskich targach. Rozwijane są możliwości raportowania w dwóch aspektach: lepszej wizualizacji wyników oraz tworzenia indywidualnych, nieszablonowych analiz – mówi Michał Misiak, CTO Focus Telecom Polska, jedynego producenta rozwiązań contact center z Polski, który był wystawcą podczas CCW 2016.

Duże zainteresowanie wzbudzało na targach również wykorzystanie analizy głosu
w obsłudze klienta. Prezentowane były zarówno narzędzia „bazowe”, które umożliwiają automatyczną transkrypcję wypowiedzi (tzw. speech to text) oraz syntezę głosu na bazie tekstu (tzw. text to speech), jak i bardziej zaawansowane rozwiązania, pozwalające na przykład na automatyczną analizę emocji wyrażanych w brzmieniu głosu czy identyfikację rozmówcy (voice biometrics).

CCW 2016 pokazało także wzmocnienie trendów, które były już dostrzegalne podczas poprzednich edycji targów.

Przede wszystkim standardem, a nie alternatywą jest już wykorzystanie środowiska chmurowego, i to na całym świecie. Podobnie omnichannel, czyli wielokanałowość
w komunikacji i integracja danych w czasie rzeczywistym, stały się tym, co najwięksi dostawcy systemów contact center mają zawsze w swojej ofercie
– dodaje Michał Misiak.

Focus Telecom Polska_targi CCW 2016_2Zmienia się stopień intuicyjności tych rozwiązań, które jeszcze kilka lat temu były często dość toporne. Dziś przechodzenie między kanałami komunikacji jest coraz prostsze zarówno od strony klienta, jak i pracownika działu obsługi.

Focus Telecom zaprezentował na targach system Focus Contact Center, który służy do obsługi klientów i telesprzedaży, jest stworzony zgodnie z filozofią omnichannel
i udostępniany w chmurze cyfrowej.

Targi CCW Berlin w tym roku odbyły się już po raz 18. To wydarzenie, na którym co roku zbierają się największe europejskie firmy z branży contact center i technologii obsługi klienta. O randze wydarzenia decyduje fakt, że rynek jest wart dziesiątki miliardów dolarów i stale dynamicznie rośnie.