SFK Polkap S.A. kończy 3 kw. 2015 r. wzrostem zysków i sprzedaży

gielda

Skoczowska Fabryka Kapeluszy POLKAP S.A., Spółka notowana na rynku NewConnect od sierpnia 2012 r., osiągnęła w 3 kw. 2015 r. zysk netto w wysokości 1.432 tys. zł przy przychodach sięgających 6.013 tys. zł. Po trzech kwartałach br. Emitent zanotował już 4.003 tys. zł zysku netto oraz 15.821 tys. zł sprzedaży.

 W 3 kw. 2014 r. Spółka wypracowała zysk netto w kwocie 378 tys. zł, a jej przychody wynosiły 2.472 tys. zł. Narastająco, po trzech kwartałach ub. roku Polkap osiągnął 761 tys. zł zysku netto oraz 7.454 tys. zł przychodów ze sprzedaży. Wyraźna poprawa wyników finansowych w tym roku jest w dużej mierze efektem realizacji kluczowej umowy z firmą Pierre Cardin, na mocy której Emitent od dnia 01.01.2015 r. posiada licencję na używanie marki Pierre Cardin, co pozwala na istotne zwiększenie prestiżu produkowanych wyrobów.

„Bardzo dobrze oceniamy nasze wyniki finansowe w 3 kwartale oraz w całym 2015 r., bowiem wykazujemy niezwykle dynamiczny wzrost zysków i przychodów w ujęciu rdr. Przyjęta przez Spółkę strategia rozwoju zaczyna przynosić oczekiwane rezultaty. Cały czas staramy się utrzymywać wysoką jakość naszych produktów, co z pewnością wyróżnia nas na tle branży. Istotne znaczenie dla poziomu naszych przychodów ma oczywiście umowa z firmą Pierre Cardin.” – ocenia Paweł Kaliciak, Prezes Zarządu Spółki Skoczowska Fabryka Kapeluszy S.A.

W lipcu 2015 r. Emitent przeprowadził emisję obligacji serii B, z której pozyskał środki w wysokości 2,39 mln zł. Poprzez otwarcie nowego showroomu w Nowym Jorku Spółka znacząco zwiększyła swoją sprzedaż w Stanów Zjednoczonych. Zbudowane przez Polkap relacje biznesowe i znacząca renoma oferowanych produktów pozwalają z powodzeniem realizować kolejne zamówienie. Emitent notuje bardzo wyraźny wzrost sprzedaży na rynku kapeluszy żydowskich, m.in. w Izraelu oraz w Stanach Zjednoczonych. Ważnym czynnikiem dla poprawy wyników finansowych Spółki jest także upadek dwóch chińskich fabryk, dzięki czemu Polkap stracił konkurencję cenową. Emitent otworzył również swój sklep firmowy w Warszawie.

„Środki pozyskane z emisji pozwolą na zrealizowanie zamierzeń inwestycyjnych. Jedną z nich będzie projekt termomodernizacji naszych budynków, który w dłuższym okresie przełoży się na obniżenie kosztów związanych ze zużyciem energii. Otwarcie nowego showroomu w Nowym Jorku pozwala Spółce jeszcze lepiej zaistnieć na rynku amerykańskim. Wierzymy, że podejmowane działania przyczynią się do utrzymania wysokiego tempa poprawy wyników finansowych. Z uwagi na upadek dwóch chińskich fabryk zrobiła się spora luka na rynku, którą staramy się w dużej części wypełnić, oczywiście utrzymując bardzo wysoką jakość wyrobów. Jest to już odczuwalne poprzez wzrost zainteresowania naszymi wyrobami i zamówieniami na kolejne kwartały, co powinno niebawem skutkować mocnym wzrostem obrotów Spółki.” – dodaje Kaliciak.

Skoczowska Fabryka Kapeluszy POLKAP S.A. jest spółką notowaną na rynku NewConnect od sierpnia 2012 r., która zajmuje się produkcją i dystrybucją kapeluszy oraz półproduktów z wełny, a także włosa króliczego. W marcu 2014 r. jej obligacje zadebiutowały również na rynku Catalyst, a środki pozyskane z emisji dłużnych papierów wartościowych Spółka przeznaczyła, m.in. na zakup licencji do marek. Polkap wypracował w 2014 r. zysk netto w wysokości 1.027 tys. zł przy przychodach na poziomie 11.635 tys. zł.