5. jubileusz największej konferencji zakupowej w Polsce – PROCON/POLZAK 2018

0

Piąta, jubileuszowa edycja konferencji zakupowej PROCON/POLZAK zapisała się w historii polskiej społeczności zakupowej nie tylko rekordową frekwencją, ale również wystąpieniem legendy zakupów korporacyjnych – dr. Petera Kraljiča.

Procure value – not costs

Hasło przewodnie konferencji, odwoływało się do zmieniającej się funkcji zakupów w organizacjach. Postępująca automatyzacja działań operacyjnych oraz  poszukiwania przewagi konkurencyjnej w innych obszarach działalności przyczyniają się do zmiany postrzegania działu zakupów.

Równolegle ze zmianą roli zakupów, uwidacznia się zmiana oczekiwań względem kompetencji wymaganych od kupców i managerów zespołów oraz młodego pokolenia wkraczającego do biznesu.

By dyskutować o powyższych zagadnieniach, wymieniać się doświadczeniami, poznać najlepsze praktyki oraz nawiązać nowe, biznesowe kontakty do Hotelu Marriott w dniach 22-23 października, przybyło 514 praktyków i ekspertów zakupowych. To niekwestionowany rekord frekwencji oraz potwierdzenie, że PROCON/POLZAK to największe wydarzenie zakupowe w kraju.

Uczestnicy mieli możliwość wybierać spośród 9 bloków tematycznych:

  • Zarządzanie talentem
  • Zakupy produkcyjne (direct)
  • Zakupy pośrednie (indirect)
  • Zakupy inwestycyjne (CAPEX)
  • Zakupy usług marketingowych
  • Procesy i Narzędzia
  • Zarządzanie ryzykiem
  • Smart Procurement Solutions
  • oraz zróżnicowanych tematycznie Stolików Dyskusyjnych

Czy stanowisko kupca jest zagrożone?

Najlepiej oceniony prelegent ubiegłorocznej konferencji – Shahriar Tabrizi, CPO w firmie Sivantos, w wystąpieniu otwierającym wydarzenie, zmierzył się z postawionym przez siebie stwierdzeniem o wymierających zakupach. Podkreślał w nim, że brak rozwoju kompetencji po stronie kupców, specjalistów w dobie automatyzacji i rozwoju sztucznej inteligencji może skutkować niepewnością w utrzymaniu stanowiska. Uspokajał jednak, że nadchodzące zmiany stwarzają tak naprawdę okazję do przeniesienia roli i skupienia człowieka z pracy operacyjnej do ustalania i zdobywania kolejnych celów strategicznych.

Temat ewoluujących kompetencji oraz sposobów poszukiwania talentów, przedstawili przedstawiciele Partnera Głównego konferencji – ManpowerGroup oraz TAPFIN – Marek Wróbel (Commercial Director, ManpowerGroup Poland) oraz Elke De Loecker (Strategic Client Solutions Director, TAPFIN – ManpowerGroup Solutions). Prelegenci omówili sytuację na rynku rozwiązań HR i odnieśli ją do realiów w jakich działy zakupów poszukują talentów, podkreślając użyteczność rozwiązań do zarządzania HR.

Czytaj również:  Urządzenia do domowej rozrywki coraz bardziej zaawansowane. Biblioteką multimediów można sterować za pomocą smartfona lub komend głosowych

Zagadnienia powiązane z zarządzaniem talentami oraz współpracy międzypokoleniowej, ze względu na ich obecne znaczenie dla branży, wnikliwie omawiane były podczas dedykowanego bloku.

Talent w organizacji zakupowej