Liczne atuty sprawiają, że Szczecin jest nie tylko miastem przyjaznym do życia, lecz także atrakcyjnym wyborem pod względem biznesowym. Coraz częściej region ten doceniają inwestorzy poszukujący nowych lokalizacji pod inwestycje magazynowe i biurowe. Colliers...
Należąca do notowanej na GPW grupy technologicznej R22 spółka Vercom SA złożyła prospekt do zatwierdzenia przez Komisję Nadzoru Finansowego. Debiut planowany jest na I półrocze 2021 r. Vercom jest jednym z wiodących dostawców technologii umożliwiającej...
Choć e-commerce w czasach pandemii zyskuje na znaczeniu, także tradycyjny handel sięga po nowoczesne technologie. Sztuczna inteligencja wspiera klientów podczas zakupów, ułatwia znalezienie potrzebnego produktu, rekomenduje ubrania czy meble. Pomaga też sieciom handlowym – inteligentne...
Raport Chatboty w Polsce 2020: 34 proc. respondentów woli rozmawiać z botem niż z człowiekiem. „Proszę czekać” to komunikat, który w większości z nas budzi jak najgorsze skojarzenia. W świecie pędzącym wciąż naprzód oczekiwanie to...
Sztuczna inteligencja i inteligentne algorytmy zmieniają branżę spożywczą. Technologie pomagają zapobiegać marnotrawieniu żywności i podpowiadają ilość zamawianych towarów. Inteligentne kamery rozpoznają emocje klienta, sugerują produkty, które powinny trafić do koszyka, jeszcze inne zapobiegają kradzieżom. Przy zakupach...
Radykalna zmiana zachowań konsumenckich spowodowana pandemią koronawirusa przyspieszyła o około 3-4 lata rozwój handlu produktami spożywczymi w kanale online, wynika z europejskiego badania konsumentów przeprowadzonego przez Bain & Company. W wyniku pandemii gwałtownie wzrosło również zainteresowanie...
Pandemia COVID-19 zachwiała kondycją przemysłu drzewnego, który po przejściowych problemach, w tym m.in. z dostępnością surowca, wraca już do funkcjonowania na pełnych obrotach. Bolączką branży wciąż jednak pozostają m.in. problemy ze znalezieniem pracowników, monopol Lasów Państwowych,...
Mimo szybkiego rozwoju e-handlu wciąż co czwarty internauta w Polsce nie kupuje online. Najczęstszy powód to brak fizycznego kontaktu z produktem i możliwości przetestowania go przed zakupem. Dotyczy to głównie branży fashion, czyli zakupów ubrań i dodatków. Firma technologiczna...
Proekologiczne prowadzenie biznesu odgrywa coraz większą rolę wśród polskich firm. Dostrzegają one nie tylko globalne znaczenie, ale też wymierne korzyści, które przynosi firmie takie postępowanie. Jakie wyzwania stoją w tym zakresie przed przedsiębiorstwami? Redukcja...
Skoro Amazon – światowy gigant rynku e-commerce - otwiera swoje kolejne samoobsługowe sklepy stacjonarne, coś musi być na rzeczy. Okazuje się, że nawet w czasach tzw. Digital Age, nie wszystko chcemy kupować online. Zakupy...
Lidl, Dino, Kaufland, Żabka, Selgros, Castorama, IKEA, Media Expert, Rossmann i Pepco to, według konsumentów, najbardziej prospołeczne marki handlowe w kraju. Nagroda w ich imieniu została przyznana w ramach jednej z czterech kategorii I...
Pinterest coraz mocniej otwiera się na e-commerce w Polsce. Rośnie więc potrzeba poznania użytkowników tego medium. Jacy są polscy Pinnersi? Czy platforma ma potencjał sprzedażowy? Open Mobi przedstawia wnioski z przeprowadzonego niedawno badania. Pinterest na...
Szacuje się, że w Unii Europejskiej 20 proc. ludzi żyje na obszarach o niedopuszczalnym poziomie hałasu i wibracji. Na rynku pojawiają się rozwiązania, które mają tłumić hałas i minimalizować wibracje – stosuje je m.in. przemysł samochodowy czy kolej....
Monika Duda jest pierwszą kobietą w strukturze DHL Supply Chain w Polsce, która obejmie tak wysokie stanowisko kierownicze. Będzie odpowiedzialna za dynamiczny rozwój i wzmocnienie pozycji DHL Supply Chain, a także za zarządzanie międzynarodowym...
Polkon, producent modułowych kontenerów specjalnego przeznaczenia działający na dynamicznie rozwijającym się rynku budownictwa modułowego, rozpoczyna dziś kampanię crowdinvestingu na CrowdConnect.pl. Dzięki emisji akcji spółka chce pozyskać 2 mln zł na finansowanie inwestycji. W ramach pierwszej...
Grupa INC, specjalizująca się w finansowaniu innowacyjnych podmiotów, wspiera Polkon w pozyskaniu 2 mln zł. Dom Maklerski INC w pierwszej kolejności kieruje ofertę akcji do tzw. dużych inwestorów. Następnie akcje producenta modułowych kontenerów specjalnego przeznaczenia...
Punkty zwrotne pandemii, gdy aktywność transakcyjna konsumentów zamarła i kiedy się odrodziła Usługi offline, które traciły w kwarantannie, stopniowo wracają do gry, inne wciąż wyłącznie zyskują Wpływ etapów odmrażania gospodarki na poszczególne sektory,...
W dobie internetu, katalogów online i sklepów internetowych mogłoby się wydawać, że praca drukarni przechodzi do lamusa. W istocie jednak tak nie jest i jest to sposób na Klienta, w który nadal inwestują firmy...
W I kw. 2020 r. dostarczono na polski rynek blisko 50 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej w ramach 4 obiektów: Galeria Chełm (17,5 tys. mkw.), Stop Shop Siedlce (14,1 tys. mkw.), Galeria Kupiecka w...
Jak wprowadzić firmę na tory transformacji cyfrowej? Które narzędzia i jaka technologia pozwoli nam uzyskać przewagę konkurencyjną w najbliższym czasie, a która za pięć lat? Jakie argumenty pozwolą przekonać zarząd do wdrożenia strategii zwiększającej...
Największy kryzys wizerunkowy 2019 roku w Polsce dotyczy Kościoła Katolickiego w związku z publikacjami medialnymi na temat nadużyć hierarchów i księży. Drugi w kolejności związany jest z Marianem Banasiem i Najwyższą Izbą Kontroli na tle...
Powstał raport „eCommerce w Polsce 2019. Jak sklepy eCommerce radzą sobie w Internecie?” opracowany przez zespół Senuto. Młoda polska firma rozwija platformę wspomagającą działania SEO i to właśnie na tym aspekcie działań marketingowych e-sklepów...
Prawie dwie trzecie konsumentów na całym świecie kupuje lub bojkotuje markę wyłącznie ze względu na jej poglądy w kwestiach społecznych lub politycznych – wskazuje badanie firmy Edelman. Ponad połowa uważa, że marki mogą zrobić więcej...
Deko Eko - startup działający w obszarze gospodarki cyrkularnej - pozyskało 1 mln zł finansowania od funduszu Simpact VC na realizację projektu wdrożenia platformy B2B2C na rynkach europejskich. Oprócz Simpact w 2018 r. w...
Rynek centrów handlowych w największych polskich aglomeracjach jest dojrzały i dobrze rozwinięty. Około 10 mln konsumentów o rocznej sile nabywczej bliskiej 410 mld zł ma duże możliwości wyboru lokalizacji, oferty i formatu obiektu, w...
Przez ostatnie cztery lata, Instytut Biznesu Rodzinnego, we współpracy z pozostałymi organizacjami wspierającymi przedsiębiorczość rodzinną w Polsce pracował nad wspólnym projektem wypracowania założeń do ustawy umożliwiającej zakładanie w fundacji rodzinnych. Dlatego cieszę się na rozpoczęcie,...
To, jak finalnie będzie prezentowała się przestrzeń mieszkalna w akademiku LivinnX Kraków, można sprawdzić już nie tylko za sprawą odwiedzin biura wynajmu zaaranżowanego na terenie obiektu, ale i wizyty w IKEA Kraków. Na I...
W skali od 0 do 10 średni poziom satysfakcji klienta kupującego w internecie wynosi 7,8 – wynika z raportu Mobile Institute „Customer Happiness Index”. Kluczowym elementem, który buduje to zadowolenie, a często też warunkuje zakup, jest...
Branża urządzeń sprzątających przeznaczonych na rynek konsumencki znacząco ewoluowała na przestrzeni ostatnich lat. Unia Europejska odgórnie ograniczyła maksymalną moc silników klasycznych odkurzaczy, a na rynku pojawiły się roboty sprzątające, które zautomatyzowały proces odkurzania. Naukowcy...
Studenci zainteresowani zakwaterowaniem w LivinnX Kraków już teraz mogą sprawdzić, jak będą prezentowały się przestrzenie mieszkalne w akademiku. Na terenie obiektu, który realizowany jest w stolicy Małopolski przez Golub GetHouse i CA Ventures International,...
Nowoczesne przedsiębiorstwa nie mogą dziś funkcjonować w oderwaniu od ekologii. Wynika to zarówno z prawnych wymogów i regulacji wprowadzanych na poziomie Unii Europejskiej, jak i oczekiwań samych konsumentów. Dlatego firmy – obok rządów czy organizacji pozarządowych – coraz częściej...
Po cyfrowej transformacji firmy czeka w najbliższych latach kolejna duża zmiana. Do 2030 roku muszą się dostosować do wymogów gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ), która zakłada optymalne wykorzystanie odpadów i surowców naturalnych. Jak wynika z badań Stena Recycling,...
Wraz z rosnącym problemem globalnego zanieczyszczenia powietrza na rynku pojawia się coraz więcej inteligentnych odświeżaczy. Urządzenia, które jeszcze do niedawna miały postać dużych, nieporęcznych skrzynek, ulegają miniaturyzacji. Prowadzone są już prace nad innowacyjnymi zasłonami filtrującymi...
To nowoczesne technologie odpowiadają za to, że konsumenci, oprócz dokonywania zakupów w internecie, mogą także z fotograficzną dokładnością zobaczyć i zapoznać się z produktem online. W jaki sposób połączyć ze sobą funkcjonowanie w świecie...
Galeria Bronowice, zarządzana przez Ceetrus Polska, bardzo dynamicznie wkroczyła w rok 2019. Nowe umowy, wzmocnienie tenant-mix, kolejne udogodnienia dla klientów oraz rozpoczęcie budowy nowego wejścia do obiektu to tylko część zmian, jakie dzieją się...
Hash.fm agencja influencer marketingu zarządzana przez Konrada Traczyka, ujawniła przychody za 2018 rok. Agencja wypracowała 7,3 mln przychodu, co oznacza niemal dwukrotny wzrost względem roku 2017 (3,8 mln zł wpływów). Wśród kilkudziesięciu kampanii przeprowadzonych...
Powiedzieć, że polski rynek nieruchomości sprostał wyzwaniu, to mało. Wartość inwestycji na rynku magazynowym od 2009 r. urosła aż dziesięciokrotnie, ilość powierzchni handlowej się podwoiła, a przestrzeni biurowej w polskich miastach regionalnych jest dziś...
Polacy pokochali zakupy w Internecie i trudno wyobrazić sobie cokolwiek, co mogłoby ten trend zahamować. Osoby, które chcą zacząć przygodę z e-handlem, muszą jak najszybciej zająć swoje miejsce w sieci. Konkurencja robi się coraz...
Do 2020 r. doświadczenie zakupowe ma stać się ważniejsze od samego produktu, a nawet jego ceny. Jednocześnie szacuje się, że w tym roku aż 100 milionów konsumentów będzie wykorzystywać elementy rozszerzonej rzeczywistości (AR) w...
Wyobraź sobie, że z komputerowym asystentem, sprzedającym bilety lotnicze, gawędzisz jak ze starym przyjacielem, który w lot łapie twoje czarne poczucie humoru. Na ręku masz zegarek, dzięki któremu zarządzasz poszczególnymi etapami produkcji w fabryce...
Badanie EY Polska: Spośród firm, które stosują rozwiązania pracy zdalnej, żadna nie chce przejść w pełni na ten model po zakończeniu pandemii. Jak wynika z...
Federacja Przedsiębiorców Polskich krytykuje podnoszenie stawek akcyzy na nowatorskie wyroby tytoniowe. Z wyliczeń wynika, że po uwzględnieniu zawartości tytoniu w opakowaniu opodatkowanie VAT i akcyzą 1...
Pracodawcy i pracownicy liczą, że zagrożenia związane z pandemią zostaną wyeliminowane w perspektywie najbliższych dwunastu miesięcy, co przełoży się na zniesienie obostrzeń i wzrost...
- W Północnej Izbie Gospodarczej zrzeszonych jest kilkanaście lokali gastronomicznych i restauracji. Od każdych słyszymy słowa żalu i krytyki, że obostrzenia dotknęły ich w...