Najlepsze cyfrowe transformacje w Polsce – Digital Excellence Awards

Dostawa w kilka godzin, zwinne organizacje publiczne i elastyczne struktury – tak wygląda cyfrowa transformacja w Polsce

0
  • Eobuwie.pl i LPP dzięki innowacyjnej logistyce i ścisłemu sprzężeniu online i offline, podnoszą oczekiwania klientów co do szybkości obsługi i dostępności produktów.
  • ARiMR jest jedną z pierwszych organizacji rządowych, która rozwija własne centrum wytwarzania oprogramowania i samodzielnie rozwija platformę cyfrową in-house.
  • Zwinne procesy, interdyscyplinarność i spłaszczanie struktur stają się standardem w największych spółkach. Korporacje już prawie powszechnie przyjęły metody zarządzania rodem ze startupów, a niektóre są w stanie produkować innowacje równie szybko.

W sklepie stacjonarnym eobuwie.pl nie ma ani jednej półki z butami, rozmiar dobiera algorytm na podstawie skanu stopy, a buty można zamówić do przymierzenia w drodze do sklepu. Dostawa na terenie wybranych aglomeracji to kwestia kilku godzin. Największy polski sprzedawca obuwia online planuje dotrzeć do ponad 80% polskich konsumentów, którzy nie chcą kupować butów przez Internet. Postanowili wyeliminować część doświadczenia zakupowego, która zawsze wydawała się nieuniknionym ukrytym kosztem nowej pary butów.

Eobuwie.pl to jedna z sześciu organizacji, która otrzymała nagrodę Digital Excellence Of The Year 2018, przyznawaną przez stowarzyszenie członków zarządów największych firm w Polsce. Razem z pozostałymi pięcioma sygnalizują zmiany jakie dzieją się w polskim biznesie i w organizacjach publicznych w ostatnich latach. Pokazują jakie nowe oczekiwania kształtują w klientach liderzy cyfrowego biznesu oraz jak instytucje publiczne zaczynają adoptować nowoczesne metody biznesowe.

Najbardziej innowacyjnymi i najlepiej rozumiejącymi współczesnego odbiorcę i nowoczesne procesy organizacyjne okazały się w tym roku nie tylko duże firmy handlowe – jak Eobuwie, Żabka, Rossmann i LPP – ale też Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie.

Koniec z online i offline – idealny proces zakupowy

Drugą dużą handlową spółką, która rozprawia się ze zgrzytami w procesie zakupowym uważanymi od lat za nieuniknione, jest LPP. Właściciel takich marek jak Reserved, House czy Mohito wdrożył w ponad 1700 sklepach stacjonarnych aplikację mobilną, z którą pracownicy mogą w kilka sekund znaleźć i zamówić dowolny produkt na życzenie klienta. W połączeniu z mobilną drukarką, aplikacja minimalizuje czas, jaki do tej pory pracownicy spędzali na przyjmowaniu dostaw i przecenianiu towaru.

Czytaj również:  Trwa dobra passa w przemyśle metalowym. Ubiegłoroczny rekord może zostać pobity

Aplikacja LPP Store Vision jest pierwszym krokiem ku cyfryzacji odzieży, a następnym zapowiedzianym przez LPP ma być wdrożenie RFID. Spółka chce przenieść na sklepy stacjonarne korzyści z działań ecommerce, na które pozwala analityka w czasie rzeczywistym: optymalizacja ekspozycji czy dystrybucja produktów między salonami według ich lokalnej popularności.

Radykalną zmianę wprowadził też Rossmann, kiedy po niemal 20 latach wycofał plastikowe karty lojalnościowe i wprowadził Rossmann PL – obecnie najpopularniejszą mobilną aplikację lojalnościową w Polsce, z 6 milionami aktywnych użytkowników, w różnych grupach demograficznych. Konsekwentnie promując szybką realizację zamówienia w trybie “click & collect” Rossmann wdraża swoją własną wizję omni-channel.

Sprzedaż oparta na analityce